|
کدخبر: 133870

بازگشایی شستا سبب سقوط بورس می‌شود

با شروع معاملات امروز بازار سهام شاخص کل به دلیل بهبود تقاضا روندی صعودی پیدا کرد اما در ادامه روند معاملات عرضه در بازار سهام بیشتر شد و روند شاخص کل نزولی شد.

بورس بازگشایی شستا سبب سقوط بورس می‌شود

شاخص کل بازار سهام با شروع معاملات تحت تاثیر بهبود تقاضا حدود ۶ هزار واحد رشد کرد اما در ادامه روند معاملات امروز بازار سهام عرضه در برخی نمادهای شاخص‌ساز بیشتر شد و شاخص کل روند نزولی پیدا کرد و در نهایت با ریزش حدودا ۳ هزار واحدی به کار خود پایان داد.

در حالی که روز ابتدایی هفته روند شاخص کل بازار سهام به دلیل کاهش قیمت دلار نزولی بود اما امروز طرف تقاضا در بازار سهام بهبود پیدا کرد و هر چند شاخص کل بازار سهام روندی نزولی داشت اما این ریزش بسیار جزئی بود.

افزایش قیمت‌های جهانی، افزایش قیمت دلار و همچنین خبر ساخت واکسن کرونا از دلایل بهبود روند بازار سهام بود و برخی از کارشناسان معتقدند دوره اصلاح بازار سهام در این هفته تمام می‌شود اما برخی از کارشناسان نیز معتقدند فعلا نمی‌شود بازار سهام را پیش‌بینی کرد.

در جریان معاملات امروز نمادهای کگل، کچاد و فملی بیشترین تاثیر مثبت بر بازار سهام را داشتند و همچنین نمادهای وامید، جم و شتران نیز بیشترین تاثیر منفی را بر بازار سهام گذاشتند.

از طرفی هم نماد شستا هنوز متوقف است و به گفته کارشناسان به نظر می‌رسد با بازگشایی شستا روند بازار سهام دوباره نزولی شود.

همچنین در جریان معاملات دیروز قانون ممنوعیت نوسان‌گیری روزانه لغو شد و به نظر می‌رسد این قانون می‌تواند در کنترل عرضه کمک‌کننده باشد.

منبع: تجارت نیوز
  • sam ارسالی در

    عجب دلیل قانع کننده ای
    اخ احمق اگه شستا باز بود شاخص تا الان 700 هزار تا هم رسیده بود امید ها برا برگشتش بیشتر میشود

ارسال نظر