|
کدخبر: 152173

تخم مرغ را بالاتر از این قیمت نخرید

مدیر عامل اتحادیه مرغداران میهن گفت: مشکلات بازار تخم مرغ مربوط به شبکه توزیع است و هیچ ارتباطی به تامین و تولید ندارد.

اصناف تخم مرغ را بالاتر از این قیمت نخرید

هدایت اله اصغری مدیر عامل اتحادیه مرغداران میهن با اشاره به اینکه کمبودی در تولید تخم مرغ نداریم، اظهار کرد: هم اکنون مشکلات در شبکه توزیع است که ارتباطی به تولید و تامین ‌ندارد.

وی افزود: مشکلات شبکه توزیع را نباید کمبود تولید تعبیر کرد و بهانه دست فرصت طلبان داد چرا که آمارها نشان می‌دهد تولید و مصرف با یکدیگر همخوانی دارد.

اصغری ادامه داد: بخشی از مسئولیت‌ها در دست وزارت صمت و بخش دیگر بر عهده وزارت جهاد کشاورزی است، همین امر باعث سردرگمی و دوگانگی در تولید شده است.

مدیر عامل اتحادیه مرغداران میهن با تاکید بر مدیریت عرضه تخم مرغ در بازار بیان کرد: اگر توزیع به درستی مدیریت شود، بازار تخم مرغ به ثبات می‌رسد و دیگر شاهد گرانفروشی نخواهیم ‌بود. برای جلوگیری از گرانفروشی به بهانه بسته بندی، قیمت مصوب تخم‌مرغ بسته بندی هم ابلاغ شد.

اصغری قیمت منطقی هر کیلو تخم مرغ را ۱۵ هزار و ۷۳۳ تومان معادل شانه‌ای ۳۰ تا ۳۱ هزار تومان اعلام کرد.

وی عرضه هر عدد تخم‌مرغ با نرخ ۱۵۰۰ تومان را گرانفروشی دانست و گفت: با توجه به قیمت مصوب، هر عدد تخم مرغ حداکثر با نرخ یک هزار و ۲۰۰ تومان در خرده فروشی‌ها باید عرضه شود.

این‌ مقام مسئول در پایان تصریح تصریح کرد: گرچه مسئولان وزارت جهاد کشاورزی اذعان می‌کنند که صد درصد نهاده دامی با نرخ مصوب در اختیار تولیدکنندگان قرار می‌گیرد، اما مرغداران اعتراضاتی دارند که متاسفانه به عنوان تشکل صنفی هیچ آمار و ارقامی نداریم که صحت و سقم موضوع را بررسی کنیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
  • ناشناس ارسالی در

    حرف مفت مگر با ان قیمت پیدا می کنیم مگر روزه بگیریم

ارسال نظر