|
کدخبر: 201346

اختصاصی گسترش نیوز:

کدام بازیگران ایرانی دستمزدشان بیت کوین است؟

همایون اسعدیان کارگردان ایرانی مدعی شده است که بازیگران خواستار دستمزد بیت کوینی شده‌اند، همراه ما باشید تا این ادعا را بررسی کنیم.

فناوری کدام بازیگران ایرانی دستمزدشان بیت کوین است؟

در روزهایی که ارزهای دیجیتال رونق گرفته‌اند، شاهد رد پای سلبریتی‌ها در این بازار هستیم. در دنیا حضور این چهره‌ها واضح و آشکار هست و به قول معروف ابایی از بیان حضورشان ندارند. حتی توکن‌هایی از بازیگران هالیوودی در بازار کریپتو به فروش می‌رسد. در گزارش هفته پیش از غوغای سلبریتی‌‌ها در بازار ارزهای دیجیتال برایتان گفتیم. چند روزی از این گزارش نگذشته بود که همایون اسعدیان کارگردان سینما در دیداری با قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی که به مناسبت روز سینما برگزار شده بود، صحبت از بازیگرانی کرد که دستمزدشان بیت کوین هست. او از شایعه‌ای صحبت کرده است که چندین بار در فضای مجازی مطرح شده بود.

دستمزد بازیگران با بیت کوین حقیقت دارد؟

هنوز به صورت رسمی مشخص نشده است که کدام بازیگران دستمزدشان بیت کوین هست اما به صورت غیر رسمی در شبکه‌های مجازی از رامبد جوان و آزاد صمدی نام برده شده است. البته این ادعا در خصوص این دو بازیگر تنها در شبکه‌های مجازی مطرح شده است و به معنای تائید از سوی گسترش نیوز نیست. اگر نگاهی به عملکرد رامبد جوان داشته باشیم، این بازیگر در برنامه خندوانه و سریال مردم معمولی با ارزهای دیجیتال شوخی کرده است. در ادامه کلیپی از برنامه خندوانه و مردم معمولی را مشاهده خواهید کرد که در خصوص ارزهای دیجیتال است.

ساخت فیلم سینمایی درباره بیت کوین

پای بیت کوین به فیلم‌سازی نیز باز شده است و در مردادماه امسال بود که خبری در خصوص ساخت یک فیلم سینمایی با موضوع بیت کوین منتشر شد. نام این فیلم سیاه باز است که به کارگردانی حمید همتی و به تهیه‌کنندگی علی قائم‌مقامی ساخته شده است. همچنین ژانر فیلم سیاه باز درام و اجتماعی است. بازیگران این فیلم سام قریبیان، افسانه بایگان، شاهد احمدلو، آتیلا پسیانی، مهدی کوشکی، المیرا دهقانی و علی رهبری هستند. ظاهراً این فیلم برای اولین بار به صورت رسمی به بیت کوین پرداخته است. فیلم در خصوص فردی که در بازار بیت کوین فعال هست. البته پیش از این در سریال نهنگ آبی نیز به بیت کوین پرداخته شده بود و بیت کوین را مختص افرادی معرفی کرده بود که عملکرد منفی دارند و می‌خواهند ردی از خودشان بر جا نگذارند. در ادامه بخشی از فیلم سیاه باز را مشاهده خواهید کرد.

چرا سلبریتی‌ها به بیت کوین علاقه‌مند شدند؟

احتمالاً برای شما هم این سؤال پیش آمده است که چرا سلبریتی‌ها علاقه‌مند به ارزهای دیجیتال شده‌اند. پاسخ به این سؤال ساده است. با توجه به نبود قانون پیرامون ارزهای دیجیتال در کشور بازیگران برای فرار از مالیات و دوری از شفافیت مالی درخواست بیت کوین می‌دهند. البته خیلی‌ها مدعی هستند که هنرمندان معاف از مالیات هستند و این امر صحیح نیست اما بازیگری تنها منبع درامد هنرمندان ایران نیست و خیلی هم دور از واقعیت نیست. در دوران کرونا شرایط هنرمندان خوب نبوده است و بازار پر رونقی مثل ارزهای دیجیتال برای هنرمندان جذاب هست.

فرصت بیت کوین تبدیل به تهدید نشود؟

با توجه به صحبت‌های همایون اسعدیان باید مراقب باشیم که ارزهای دیجیتال در کشور از یک فرصت تبدیل به تهدید نشوند. یک گزارش از سوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی برای رمزارزها چندین ماه زمان برد و هنوز مجلس برای رمزارزها برنامه جدی ارائه نکرده است. صحبت‌های اسعدیان نوعی زنگ خطر در خصوص سلبریتی‌ها هست. حقوق بازیگران در ایران راز مگویی هست که به درستی هیچ زمان بیان نشده است. همین چند وقت پیش بود که روزبه حصاری بر سر دستمزد به نتیجه نرسید و در فصل جدید سریال بچه مهندس ایفای نقش نکرد. ارزهای دیجیتال در سایر کشورها شفاف‌تر هست و خیلی از نهنگ‌های این بازار میزان دارایی خود را بیان کرده‌اند. حتی بازیگران در هالیوود و سایر کشورها میزان درآمد خود را بیان می‌کنند. باید نقاب از چهره سلبریتی‌هایی که این گونه درخواست‌ها را بیان می‌کنند، برداشته شود.

 

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها