|
کدخبر: 159462

جزییات صف چند کیلومتری کامیون ها در مرز بازرگان

در حالی رانندگان از صف چند کیلومتری کامیون‌ها در مرز بازرگان خبر می‌دهند که سخنگوی گمرک عامل اصلی ترافیک خروجی را اتفاقات مرز نخجوان و ترکیه اعلام کرد.

راه و مسکن جزییات صف چند کیلومتری کامیون ها در مرز بازرگان

طی چند روز اخیر در مرز بازرگان صف چند کیلومتری کامیون برای خروج تشکیل شده است. خوانندگان ایرانی کامیون از وضعیت به وجود آمده گلایه دارند و خواستار رسیدگی مسئولان دولتی به این شرایط شده‌اند.

یکی از این رانندگان می‌گوید: حدود ۵ روز است که منتظریم از مرز بازرگان خارج شویم اما متاسفانه طی این مدت در مجموع ۱۰۰ متر نیز حرکت نکرده‌ایم.

وی افزود: ما دلیل کندی خروج کامیونها از مرز را نمی‌دانیم و هرچه پیگیری می‌کنیم جواب مشخصی به ما نمی‌دهند.

وی با بیان اینکه حامل مواد پتروشیمی است، گفت: در زمان حاضر حدود ۱۰ کیلومتر صف کامیون‌های ایرانی در مرز خروجی بازرگان تشکیل شده است.

در همین حال سخنگوی گمرک با ادعای تشکیل صف ۱۰ کیلومتری در مرز بازرگان به خبرنگار اقتصادی تسنیم گفت: در زمان حاضر حدود سه کیلومتر صرف کامیون در مرز بازرگان داریم که مهم‌ترین دلیل آن کاهش پذیرش کامیون از سمت ترکیه است، به دلایل اداری پذیرش کامیون ایرانی توسط طرف ترک کاهش یافته است.

سیدروح الله لطیفی افزود دلیل دیگر تشکیل صف در مرز بازرگان افزایش هزینه ورودی کامیون‌ها در منطقه نخجوان است. به طور معمول بخشی از کامیونهای ایرانی که قصد عزیمت به سمت ترکیه دارند از منطقه خودمختار نخجوان استفاده می‌کنم اما با توجه به اینکه هزینه ورودی کامیون مقداری در این منطقه افزایش یافته کامیونها برای خروج از مرز به سمت بازرگان حرکت می‌کنند.

وی با بیان اینکه همین مسئله باعث افزایش ورودی کامیون به مرز بازرگان شده است، تصریح کرد: البته دلیل ایجاد صف نیز برخی مسائل به وجود آمده داخلی است به عنوان مثال سامانه برخی سازمان‌های مستقر در مرز بازرگان طی روزهای اخیر یا کند شده یا قطع در واقع به دلیل مشکل سیستمی، رویت اطلاعات کامیون و محموله آن به حدود ۴۵ دقیقه افزایش یافته است پیش از این این زمان حدود ۱۰ دقیقه بود که البته به زودی به حالت قبلی باز می‌گردد.

سخنگوی گمرک وی اضافه کرد دیروز با وجود مشکلاتی که به آنها اشاره شد ۳۰۳ کامیون خروجی از مرز بازرگان داشتیم و تقریباً مانند روزهای عادی بوده است به طور معمول روزانه ۳۱۰ کامیون از مرز بازرگان خارج می‌شود.

لطیفی یادآور شد: محوطه گمرکی و پارکینگ گوربلاغ ترکیه نسبت به محوطه گمرکی و پارکینگ بازرگان کوچکتر است و به همین دلیل نیز محدودیت پذیرش دارند البته یکی دیگر از دلایل کُندی پذیرش کامیون انجام پروتکل‌های بهداشتی مقابله با کروناست.

منبع: تسنیم

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها