|
کدخبر: 115919

قیمت مسکن در محله مرزداران تهران

قیمت مسکن در محله مرزداران تهران بین ۲۵ تا ۶۰میلیون تومان برای هر متر مربع است. واحدهای نوساز نیز از ۴۰میلیون تومان قیمت‌گذاری می‌شود. همچنین رهن کامل از حدود ۳میلیون تومان به ازای هر متر مربع شروع می‌شود.

راه و مسکن قیمت مسکن در محله مرزداران تهران

مرزداران یکی از محله‌های محبوب تهران در منطقه ۲شهرداری و شمال غرب تهران است. بافت منطقه اغلب نوساز بوده و سطح نرخ مسکن در این محله تقریبا بالا است. واحد نوساز در مرزداران بین ۴۰ تا ۶۰میلیون تومان نرخ دارد و بناهای با سن بیشتر نیز از ۲۵میلیون تومان قیمت‌گذاری می‌شود.

یک کارشناس مشاور املاک که مدت زیادی است به طور تخصصی در مرزداران فعالیت دارد، به اقتصادآنلاین گفت: همواره عواملی چون سن بنا، تعداد واحدها، متریال مورد استفاده در ساختمان، امکانات، موقعیت و نوع ساختمان در نرخ تاثیرگذار است و از آنجایی که مرزداران محله‌ای یک دست به لحاظ بافت فرهنگی محسوب می‌شود، تمایل خرید در آن بیشتر از باقی مناطق است.

وی افزود: سطح نرخ مسکن در این منطقه نسبتا بالا است و واحدهایی با قیمت‌های متنوع در آن یافت می‌شود که حداقل آن ۲۵ تا ۳۰میلیون تومان و حداکثر آن نیز حدودا ۶۰میلیون تومان برای هر متر مربع است. نرخ یک واحد ۱۱۰متری و ۶سال ساخت در خیابان فرشتگان، که از خیابان‌های شناخته‌شده مرزداران است، متری ۴۲میلیون تومان نرخ خورد. یک واحد ۱۵۰متری نوساز در خیابان عرب حسینی نیز متری ۴۷میلیون تومان نرخ گذاشته شده‌است.

این کارشناس مشاور املاک ادامه داد: قیمت‌ها در این منطقه نسبت به سال گذشته حدود ۵۰درصد افزایش داشته‌است. نرخ کل یک واحد آپارتمان ۹۶متری و ۱۰سال ساخت در خیابان اطاعتی جنوبی ۳میلیارد و ۵۰۰میلیون تومان یعنی متری ۳۶میلیون تومان اعلام شده‌است در صورتی که سال گذشته با این سرمایه می‌شد یک واحد نوساز در مرزداران خرید.

یک کارشناس مشاور املاک دیگر اظهارکرد: با توجه به افزایش نرخ مسکن، تقاضا برای خرید آپارتمان کاهش داشته و این کاهش تقاضا، برای خرید آپارتمان‌های متراژ بالا بیشتر است و غالب تقاضاها برای خرید واحدهایی با متراژ بین ۸۰ تا ۱۲۰متر است. یک واحد آپارتمان ۱۲۰متری نوساز در ابراهیمی متری ۴۷میلیون تومان نرخ دارد و یک واحد آپارتمان ۱۰۸متری و ۱۷سال ساخت در ابتدای لادن ۳میلیارد و ۲۰۰میلیون تومان به فروش رفت. همچنین یک واحد ۸۵متری و ساخت سال۸۸ در ۳۵متری لاله دومیلیارد و ۸۵۰میلیون تومان قیمت‌گذاری شد.

وی در ادامه بیان کرد: یک واحد آپارتمان ۲۸۵متری و ۳سال ساخت در خیابان سپهر متری ۵۵میلیون تومان قیمت‌گذاری شد و برای خرید یک آپارتمان نوساز و ۲۳۰متری در خیابان البرز ۴۸میلیون تومان سرمایه در ازای هر متر مربع لازم است. یک واحد ۶۰متری و ۴سال ساخت در گلبرگ نیز متری ۴۲میلیون تومان به فروش رفت.

این کارشناس مشاور املاک در خصوص رهن کامل در مرزداران گفت: برای رهن کامل حدودا باید ۳میلیون تومان برای هر متر مربع پرداخت کرد که بسته به امکانات و... رقم بالاتر می‌رود. برای مثال یک واحد ۹۷متری و ۷سال ساخت ۳۳۰میلیون تومان جهت رهن کامل معامله شد. همچنین یک واحد آپارتمان ۱۴۰متری در خیابان لاله، ۶۵۰میلیون تومان قیمت‌گذاری شده‌است.

وی در پایان اظهارکرد: همیشه حداقل تقاضایی برای خرید مسکن وجود دارد اما افزایش نرخ مسکن سبب شده تا معاملات روند نزولی داشته باشد و کاهش شدیدا محسوسی در معاملات را شاهد باشیم و خانه‌های بزرگ دیگر خریداری نداشته باشد.

 

منبع: اقتصاد آنلاین

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها