|
کدخبر: 109848

طرحی به نفع نیازمندان

انوشیروان محسنی بندپی ادامه داد: طرح دو فوریتی مجلس برای اخذ مالیات از خانه‌های خالی طرح اثربخشی است و در صورت اختصاص بخشی از درآمدهای اجرایی این طرح برای رسیدگی به نیازمندان طرح مطلوب خواهد بود

راه و مسکن طرحی به نفع نیازمندان

 انوشیروان محسنی بندپی در جلسه شورای ذکات استان تهران با اشاره به ضرورت بهره گیری از برکات ذکات گفت: با توجه به شرایط اقتصادی ناشی از شیوع کرونا ویروس ایجاد تحرک، پویاسازی و مولد‌سازی و همچنین بهره گیری از آموزه‌های دینی و فرهنگ‌سازی در زمینه پرداخت ذکات برای رفع مشکلات نیازمندان راهگشا خواهد بود.

کرونا اقتصاد بسیاری از کشورها را دچار مشکل کرده و در کشور ما نیز با وجود تحریم‌های ظالمانه دشمنان شرایط خاص و ویژه‌ای با شیوع کرونا رقم خورده است و در این زمینه ۱۶۰ هزار نفر در استان تهران برای دریافت بیمه بیکاری ثبت نام کردند.

وی ادامه داد: بنا بر تعریف مرکز آمار خط فقر در استان تهران ۴.۵ میلیون تومان و میانگین کشوری دو میلیون تومان است که نشان می‌دهد باید از همه ظرفیت‌ها بهره بگیریم و برای ۱۲ درصد از خانوارهای نیازمند کشور که در استان تهران سکونت دارند شرایط مناسب تری را فراهم کنیم. با همکاری پایگاه ایرانیان اقدام به شناسایی افراد یا خانوارهایی که به هر دلیلی تحت پوشش هیچ نهاد حمایتی نیستند کردیم تا اولا به این قشر کمک کنیم و ثانیا آنها نیز کمک‌های مؤمنانه را به صورت هدفمند دریافت کنند.

استاندار تهران در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به لزوم حمایت همه جانبه از نیازمندان تاکید کرد: تلاش و درک کشاورزان و جهاد کشاورزی شرایطی فراهم کرد که نسبت به سال گذشته پرداخت ذکات روند بهتری داشته البته در این زمینه آسیب شناسی باید صورت گیرد تا اقدامات هدفمند و عملیاتی شود.

وی ادامه داد: طرح دو فوریتی مجلس برای اخذ مالیات از خانه‌های خالی طرح اثربخشی است و در صورت اختصاص بخشی از درآمدهای اجرایی این طرح برای رسیدگی به نیازمندان طرح مطلوب خواهد بود.

بندپی تاکید کرد: تعامل با صنف طلا و جواهر با توجه به افزایش قیمت طلا در روزهای اخیر برای پرداخت ذکات شرعی در شرایط فعلی ضروری به نظر می‌رسد. در چنین شرایطی که نابرابری هایی را در جامعه شاهد هستیم و برخی افراد نیازمند حمایت بیشتر هستند باید با برنامه‌ریزی به سراغ آنها برویم که حمایت درستی از آنها داشته باشیم.

منبع: ايسنا

ارسال نظر