|
کدخبر: 109783

جزییاتی جدید از پرداخت کمک هزینه ودیعه مسکن

در حالی جابه‌جایی مستأجران در بازار مسکن به روزهای اوج خود نزدیک می‌شود که وزیر راه و شهرسازی تاکید کرده پرداخت کمک هزینه ودیعه مسکن وعده نیست.

راه و مسکن جزییاتی جدید از پرداخت کمک هزینه ودیعه مسکن

مسئولان وزارت راه و شهرسازی همچنان بر پرداخت کمک ودیعه مسکن به مستأجران تاکید دارند. امروز ۲۲ روز از تیرماه گذشته و فرآیند جابه‌جایی اجاره نشین‌ها در بازار مسکن به اوج خود رسیده است.

وزیر راه و شهرسازی هفته گذشته با اشاره به اینکه بانک مرکزی در حال تجزیه و تحلیل نحوه پرداخت تسهیلات کمک هزینه ودیعه مسکن است، گفته بود: قرار شده کمیته تأمین منابع ستاد ملی مبارزه با کرونا با محوریت بانک مرکزی، اقدامات لازم در این خصوص را مدنظر قرار دهد و بخشی از منابع ۷۵ هزار میلیاردتومانی که برای مبارزه با کرونا تخصیص داده شده است را برای کمک به مستأجران نیازمند در نظر گیرند.

محمد اسلامی افزود: مطابق تصمیم‌گیری‌های انجام‌شده برای پرداخت این تسهیلات، واحد مسکونی که در اختیار مستأجران قرار دارد باید مطابق با الگوی مسکن باشد؛ بدین معنا که حداکثر متراژ واحد مسکونی مستأجران تهرانی برای برخورداری از این تسهیلات ۷۵ و در سایر شهرهای کشور ۹۰ مترمربع در نظرگرفته شده است.

وی نکته مهم دیگر برای پرداخت این تسهیلات را وجود قرارداد رسمی اجاره، میان موجر و مستأجر است. این تسهیلات پس از نهایی‌شدن به‌عنوان کمک‌هزینه ودیعه مسکن از طریق شبکه بانکی در اختیار مالکان قرار می‌گیرد و مستأجران صرفاً کارمزد تسهیلات را پرداخت می‌کنند.

گفتنی است دیروز وزیر راه و شهرسازی در حاشیه امضای تفاهمنامه تامین زمین برای ایثارگران با بیان "ودیعه مسکن یک وعده نیست، یک برنامه است و محقق خواهد شد" افزود: این ودیعه به مستاجرانی تعلق می‌گیرد که قرارداد رسمی و کد رهگیری داشته باشند و مسکن آنها در پایتخت ۷۵ متر و در سایر شهر‌ها ۹۵ متر باشد.

وی درباره میزان کمک ودیعه مسکن، اضافه کرد: رقم پیشنهادی وزارت راه و شهرسازی را اعلام نمی‌کنیم و منتظر بانک مرکزی هستیم. بانک مرکزی با بانک‌ها درباره منابع و شیوه اجرایی پرداخت ودیعه مسکن توافق کرده و به زودی -آنرا- اعلام می‌کند. سپس آنرا در ستاد اقتصادی دولت به تصویب می‌رسانیم و اعلام خواهیم کرد.

تا اینجای کار که مسئولان وزارت راه و شهرسازی با خوشبینی خاصی وعده عملیاتی شدن برنامه پرداخت کمک هزینه ودیعه مسکن را می‌دهند. جابه‌جایی اجاره نشین‌ها در بازار مسکن به روزهای اوج خود رسیده، اما هنوز خبر امیدوارکننده‌ای در خصوص وام ودیعه مسکن شنیده نمی‌شود.

 

منبع: تسنیم

ارسال نظر