|
کدخبر: 188433

آماده رونمایی این شاسی بلند جذاب باشید

شاسی بلند الکتریکی فیسکر اوشن اولین بار در ماه نوامبر در نمایشگاه اتومبیل LA به نمایش در خواهد آمد.

خودرو آماده رونمایی این شاسی بلند جذاب باشید

شاسی بلند فیسکر اوشن در نمایشگاه خودروی لس آنجلس در ماه نوامبر و پیش از آغاز تولید در سال ۲۰۲۲ رونمایی خواهد شد. قیمت این شاسی بلند برقی با ۳۷ هزار و ۴۹۹ دلار آغاز می‌شود و علاوه بر ویژگی‌هایی مانند سقف خورشیدی، برد ۴۸۴ کیلومتر را نیز نوید می‌دهد.

فیسکر قصد دارد قبل از شروع تولید، مراکزی را با نام تجاری خود در تعدادی از شهر‌های بزرگ در سال ۲۰۲۲ افتتاح کند. استارت آپ Henrik فیسکر EV، پس از اولین حضور که تقریباً دو سال پیش در نمایشگاه فناوری CES بود، نسخه تولیدی شاسی بلند اوشن برقی را به نمایشگاه اتومبیل لس آنجلس می‌آورد.

قول داده شده است که قبل از هر مشوقی با برد ۴۸۴ کیلومتر و ۳۷ هزار و ۴۹۹ دلار شروع قیمت، اوشن از پاییز سال آینده با استفاده از معماری EV مگنا توسط مگنا استایر اتریش تولید شود. این شاسی بلند قرار است در سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۲ وارد مرحله تولید شود.

آزمایش نمونه‌های اولیه تولید قرار است اواخر امسال آغاز شود، این شرکت اظهار کرد که ۱۷ هزار و ۳۰۰ رزرو پرداخت شده برای شاسی بلند علاوه بر ۶۲ هزار سفارش دهنده حضوری و همچنین سفارشات ناوگان از شرکت‌هایی از جمله Onto، Viggo و Credit Agricole دارد.

رونمایی از اولین شاسی بلند الکتریکی فیسکر اوشن در نمایشگاه اتومبیل LA

هنریک فیسکر، رئیس و مدیرعامل فیسکرگفت: فرایند رزرو و سفارش ما از همان ابتدا به منظور شفاف سازی، اولویت قرار دادن کیفیت بر کمیت و اطمینان از سهامداران از تعهد دارندگان رزرو، طراحی شده است. هرچه به راه اندازی نزدیکتر می‌شویم، با مالکان احتمالی خود در حال کار خواهیم بود تا رزرو‌های خود را به سفارشات قراردادی منتقل کنیم.

این شرکت همچنین در نظر دارد شش مرکز تجاری فیسکر را افتتاح کند. اولین مکان‌های این چنینی در اوایل سال ۲۰۲۲ در لس آنجلس و مونیخ در‌های خود را باز خواهند کرد، بقیه مناطق (احتمالاً نیویورک، کپنهاگ، میامی و لندن) قرار است در نیمه دوم سال ۲۰۲۲ افتتاح شوند. انتظار می‌رود مراکز به عنوان آنالوگ عمل کنند.

فیسکر این شرکت در چند سال گذشته در حاشیه استارت آپ‌های الکتریکی قرار داشته است، به طور خلاصه از سال ۲۰۱۱ سدان الکتریکی فیسکر کارما خود را به طور گسترده ارائه داد. اما در کمتر از ۲ هزار و ۵۰۰ نمونه از کارما تولید شد.

از آن زمان، بقایای پروژه کارما توسط یک غول صنعتی چینی خریداری و با نام تجاری "Karma Automotive" تغییر نام یافت، در حالی که هنریک فیسکر در حال برنامه ریزی برای بازگشت به بازی EV با نام خود بود. اکنون به نظر می‌رسد زمانی که این شرکت اعلام کرد برای تولید شاسی بلند فیسکر اوشن با شرکت مگنا اینترنشنال اتریش به توافق رسیده، رسیده است.

همچنین اوشن دیدی کاملا متفاوت نسبت به به چند سال پیش خواهد داشت، زیرا لیست رقبا تا اواخر سال ۲۰۲۲ بسیار گسترده خواهد بود. اینکه چگونه فیسکر قادر خواهد بود خود را متمایز کند و با توجه به سایر بازیکنانی که تا آن زمان در بازی خواهند بود، تکه‌ای از EV را بدست آورد، باید منتظر ماند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
  • علی اصغر سهرابفر ارسالی در

    بنام خداوند يكتا
    با احترام ، بگو مرگ بر آمريكا و درود بر دولت و خودروسازا ن ايران راستي آيا ميدانيد چرا در تكنولو‍ ژي پيشرفته ايران اصلا از خودرو برقي استف اده نمي كنند ؟ چون برق نداريم و واردات خ ودرو برقي به صنعت برق آسيب مي زند !

ارسال نظر