رئیسکل بانک مرکزی تأکید کرد: در رابطه با کارتهایی که با امریکا ارتباط دارند محدودیتهایی داریم که در حال مذاکره هستیم تا بتوانیم در آینده این مشکلات را برطرف کنیم.
به گزارش پایگاه خبری صمت به نقل از ایلنا، ولیالله سیف در پاسخ به این سؤال که با توجه به عدم اتصال شبکه شتاب ایران به شبکه بینالمللی مسترکارت و ویزا کارت اخیراً چه گشایشهایی در این حوزه رخداده است گفت: ما دو کار را بهصورت همزمان انجام میدهیم؛ اول اینکه به صرافیها اجازه میدهیم تحت کنترل و نظارت بانک مرکزی از کارتهای بینالمللی استفاده کنند و بهجای ارز به آنها بفروشند در کنار آن بانک مرکزی درصدد است با ایجاد زیرساخت لازم، زمینه اتصال کارتهای بینالمللی را به سوئیچ ملی کارت ما ایجاد کند. او افزود: برخی از این کشورها مثل ژاپن، چین و روسیه آمادگی بیشتری در این زمینهدارند البته در رابطه با کارتهایی که با امریکا ارتباط دارند محدودیتهایی داریم که در حال مذاکره هستیم تا بتوانیم در آینده این مشکلات را برطرف کنیم. سیف گفت: علاوه بر با برخی کشورهای همسایه در حال گفتوگو هستیم تا بتوانیم سوییچ ملی کارتهای خود را به یکدیگر متصل کنیم بهگونهای که کارتهای عادی بانکهای ما بتواند در آن کشورها مورداستفاده قرار گیرد و برعکس. رئیسکل بانک مرکزی تأکید کرد: این کار در شرف انجام است و در همین راستا مذاکراتی با کشور آذربایجان داشتیم. همچنین با ترکیه هم رایزنیهایی داشتهایم که امیدواریم هرچه زودتر عملیاتی شود و امیدواریم در امسال این مهم عملیاتی شود.