|

ترکان: تا مجبور نشدید از بانک‌ها وام نگیرید

فهرست محتوا

رییس هیات ‌مدیره شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا) گفت: سود وام‌ها به جیب بانک‌ها می‌رود لذا باید وابستگی خود را به بانک‌ها کم کنیم بانک‌ها در عین حال خیلی بی‌رحم هستند و سود روی سود و بهره‌روی بهره می‌گذارند لذا تا مجبور نشده‌اید از آنها وام نگیرید.

گسترش نیوز: اکبر ترکان بیان کرد: پیشرفت‌های زیای در صرفه‌جویی و فروش اموال شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی حاصل شده است.

وی افزود: بعضی به اموال و دارایی‌های ما طمع می‌کنند و می‌خواهند به آن ناخونکی بزنند. برخی مدیرانی که با رابطه آمدند اموال شرکت را نسیه فروخته‌اند تا ۴ ماه و ۶ ماه پولش را بگیرند اما کسانی که نسیه بردند پول آن را هم ندادند و حال نمی‌دانیم اصلا آن پول‌ها کجا رفته است. آقای ربیعی لطف کردند و اسم آنها را پشت تریبون در مجلس نگفتند.

TORKAN1.jpg

ترکان با بیان اینکه مدیران شستا نباید به کسی وابسته باشند، گفت: وابستگی مدیران به معنای آن است که اجازه داده‌ایم به حقوق کارگران تعرض شود. البته آقای لطفی مدیرانی را در شستا انتخاب کردند که از بدنه آن بالا آمده بودند. این مدیران مدیرانی دلسوز هستند و نه افراد گذری.

وی با بیان اینکه یکی دیگر از مشکلاتی که آن را پیدا کرده‌ام ورود شستا به سرمایه‌گذاری‌هایی است که توجیهی ندارد، گفت: باید دقت کنیم و در پروژه‌هایی سرمایه‌گذاری کنیم که توجیه اقتصادی دارند تا عده‌ای فکر نکنند مال سازمان تامین اجتماعی مفت است لذا سرمایه‌گذاری‌هایی که نرخ بازگشت سود آنها بسیار پایین است نباید انجام شود.

رییس هیات ‌مدیره شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا) با انتقاد از سودهایی که بانک‌ها از بابت پرداخت وام به سازمان تامین اجتماعی گرفته‌اند، گفت: سود وام‌ها به جیب بانک‌ها می‌رود لذا باید وابستگی خود را به بانک‌ها کم کنیم بانک‌ها در عین حال خیلی بی‌رحم هستند و سود روی سود و بهره‌ روی بهره می‌گذارند لذا تا مجبور نشده‌اید از آنها وام نگیرید.

ترکان با انتقاد از واردات کالاهای خارجی گفت: وقتی به شمال کشور می‌رویم صدها فروشگاه را کنار جاده در بابلسر، نمک‌آبرود، رویان و نور می‌بینیم که مثل فروشگاه‌های خارجی تاسیس شده‌اند و لوازم وارداتی می‌فروشند. ما نمی‌توانیم از یک‌طرف بگوییم اقتصاد مقاومتی و بعد جنس خارجی بفروشیم. این‌ها همه باعث شده که ارز بیشتری از کشور خارج شود. هم‌اکنون تراز گردشگری ایران در قسمت ارزی منفی پنج میلیارد دلار است یعنی بابت پولی که از کشور خارج می‌شود ارز چندانی به کشور از ناحیه گردشگران خارجی وارد نمی‌شود.

ترکان: تا مجبور نشدید از بانک‌ها وام نگیرید
کد خبر: ۳۱۷۱۱
۱۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۰
ارسال نظر
captcha

آخرین اخبار

مالمو
مالمو