|
کدخبر: 121981

یک ابتکار جدید در برگزاری رویدادهای تخصصی

مدیر عامل شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی جمهوری اسلامی از ابتکار ایران برای برپایی پاویون مجازی در نمایشگاه های تخصصی خبر داد.

بهمن حسین زاده در دیدار با رایزن بازرگانی ترکیه در ایران گفت: برای نخستین بار در جهان، قصد داریم پاویون های مجازی جهت حضور کشورهای مختلف در نمایشگاه های تخصصی را برپا کنیم.

وی افزود: این ابتکار که به دلیل محدودیت های ناشی از بیماری کرونا اعمال می شود قرار است برای نخستین بار در نمایشگاه اگروفود و برای شرکت کنندگانی ازکشور ترکیه صورت گیرد.

مدیر عامل شرکت سهامی نمایشگاه ها، با اشاره به اینکه ایران و ترکیه روابط دیرینه اقتصادی و تجاری دارند، اظهار داشت: ما به طرف ترک پیشنهاد می دهیم در شرایط فعلی که با محدودیت های ناشی از بیماری کرونا روبه رو هستیم، به صورت مجازی در نمایشگاه های تخصصی ایران از جمله اگروفود شرکت کنند.

وی ادامه داد: شرکت سهامی نمایشگاههای بین المللی جمهوری اسلامی ایران با مراکز نمایشگاهی ترکی ارتباط بسیارخوبی دارد و علاقه‌مندیم که شرکت های ترکیه ای هم به صورت پاویون در نمایشگاه‌های ایران مشارکت کنند.

حسین زاده با بیان اینکه طرف ترک از نزدیک فضاهای نمایشگاهی ایران و سطح رعایت شیوه نامه های بهداشتی دیده است، گفت: نمایشگاه بین المللی جمهوری اسلامی ایران با رعایت پروتکل های بهداشتی که مورد تایید وزارت بهداشت است، توانسته نمایشگاههای تخصصی رو طبق تقویم نمایشگاهی برپا کند.

وی افزود: حضور شرکت های ترک در نمایشگاههای تخصصی ایران از جمله اگروفود می تواند بسیار موفقیت آمیز باشد چرا ایران بازار مناسبی برای جذب سرمایه گذاری ترک ها و نیز خرید ماشین آلات صنایع غذایی از این کشور می تواند باشد.

برپایه این گزارش، رایزن بازرگانی سفارت ترکیه هم با اظهار خرسندی از دیدار با مدیر عامل شرکت سهامی نمایشگاهها گفت: یکی از پیشنهادات من برای تعامل تجاری و صنعتی بیشتر ترکیه با ایران، جذب سرمایه گذاران ترک برای برای سرمایه گذاری است.

وی افزود: می توان با جذب سرمایه گذاری ترکیه در صنایع کوچک و متوسط ایران، امکان تعاملات و همکاری های بیشتر میان این دو کشور را فراهم کرد.

وی ادامه داد: همچنین ترکیه تمایل دارد از طریق تهاتر، روابط تجاری و اقتصادی خود را با ایران گسترش دهد و در این زمینه ما آمادگی داریم در این زمینه وارد مذاکره شویم.

عبدالله اسکای با بیان اینکه در بازدید از نمایشگاه بین‌المللی تهران متوجه شدم که بخوبی پروتکل های بهداشتی رعایت می شود، اظهار داشت: وزارت تجارت و بازرگانی ترکیه در رابطه با برپایی نمایشگاه های مجازی، زیرساخت های مناسبی را ایجاد کرده و ما امیدواریم در این راستا بتوانیم در آینده نزدیک نمایشگاه BTB را با سازمان توسعه تجارت وشرکت سهامی نمایشگاه ها داشته باشیم.

وی تاکید کرد: بررسی مبادلات تجاری میان ایران و ترکیه در سالهای اخیر نشان می دهد که دو کشور مانند پوست و خون و گوشت به هم چسبیده اند.

وی گفت: با توجه به علاقمندی شرکت‌های ترک در نمایشگاه اگروفود، طرف ایرانی می تواند ماشین آلات صنعتی تولید مواد غذایی را با یک سوم قیمت وبا کیفیت دستگاههای اروپایی خریدداری کنند.

وی با اشاره به اینکه ترکیه در دو سال گذشته رقمی در حدود ۱.۳ میلیارد دلار در ایران سرمایه‌گذاری کرده است، گفت: در بخش تهاتر، ترکیه زیر ساخت های خوبی ایجاد کرده است و ما می توانیم در این زمینه همکاری های بسیار موفقی داشته باشیم.

 

 

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها