|
کدخبر: 119523 سهیل فرزین

فعال نمایشگاهی در گفت و گو با گسترش نیوز مطرح کرد:

تعامل سازنده، حلقه گمشده صنعت نمایشگاهی

ادریس مازندرانی گفت: متاسفانه فعالان صنعت نمایشگاهی از وحدت رویه برخوردار نیستند و به نوعی می توان گفت در این صنعت همگرایی وجود ندارد.

نمایشگاه تعامل سازنده، حلقه گمشده صنعت نمایشگاهی

روز گذشته معاون امنیتی و انتظامی استانداری تهران، نمایندگان بخش های دولتی و خصوصی مرتبط با برپایی نمایشگاه و بهمن حسین زاده مدیر عامل شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی ایران با حضور در این محل نمایشگاه تهران و بررسی چگونگی رعایت پروتکل های بهداشتی، برگزاری نمایشگاه های تخصصی را بلامانع اعلام کردند تا فعالیت صنعت نمایشگاهی نیز پس از کش و قوس های فراوان بالاخره و پس از گذشت حدود هشت ماه رنگ جدیت به خود بگیرد.

اما برای جبران عقب ماندگی که شیوع ویروس کرونا در صنعت نمایشگاهی به وجود آورد چه باید کرد؟ خبرنگار گسترش نیوز در همین خصوص گفت و گویی را با ادریس مازندرانی، برگزار کننده نمایشگاهی و رئیس هیات مدیره شرکت آوای موفق ایرانیان انجام داده که در ادامه مطالعه خواهید کرد.

با گسترش نیوز همراه باشید:

ادیس مازندرانی در ابتدای این گفت و گو اظهار داشت: روز گذشته نمایندگان ستاد مقابله با کرونا استان تهران در کنار معاون استاندار و معاون دادستانی تهران، نمایندگان وزارت اطلاعات و دادگستری با حضور در محل سایت نمایشگاهی تهران شرایط برگزاری رویداد ها را بررسی و چگونگی رعایت پروتکل های بهداشتی در حین برگزاری نمایشگاه ها را مورد ارزیابی قرار دادند. تصمیمات خوبی نیز در خصوص برگزاری نمایشگاه ها اتخاذ شد و انشاالله دیگر مشکلی در خصوص برگزاری نمایشگاه های تخصصی وجود نخواهد داشت.

ادریس-مازندرانی

 دولت توان حمایت ندارد

این برگزارکننده نمایشگاهی در ادامه گفت: تمام فعالان اقتصادی و صنعتگرانی که از شیوع ویروس کرونا ضرر و زیان دیده اند خواهان حمایت دولت هستند که صنعت نمایشگاهی و فعالان این صنعت نیز از این قاعده مستثنا نیستند اما این حمایت به شرطی است که دولت توان حمایت داشته باشد. همه می دانیم که دولت در شرایط کنونی توان حمایت از فعالان اقتصادی و کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا را ندارد. تمام دنیا با موضوع کرونا درگیر هستند اما شیوع این ویروس برای ما نوعی مزیت محسوب می شود.

 وی افزود: موضوعاتی چون تحریم ها، عدم هماهنگی در بدنه دولت، عدم هماهنگی مجلس با دولت و غیره به مراتب بسیار بدتر از شیوع ویروس کرونا است. مشکلی بزرگی که فعالان صنعت نمایشگاهی با آن روبرو هستند این است که دولت به هیچ عنوان این صنعت را به رسمیت نمی شناسد؛ از همین رو قبل از هرچیز دولت باید در وهله نخست فعالان این صنعت و صنعت نمایشگاهی را به رسمیت بشناسد و تاثیر این صنعت در بهبود وضعیت اقتصادی کشور را درک کند و پس از این شناخت اقدام به حمایت از این صنعت و فعالان این صنعت کند.

مازندرانی در ادامه با بیان اینکه امیداریم نمایشگاه‌ها با همان معیار های حداقلی برگزار شود تا بتواند وضعیت خود را حفظ کند، گفت: برای جبران عقب ماندگی که شیوع ویروس کرونا در صنعت نمایشگاهی به وجود آورده باید تعاملات مختلفی میان فعالان این صنعت به وجود بیاید. متاسفانه فعالان این حوزه از وحدت رویه برخوردار نیستند و به نوعی می توان گفت در این صنعت همگرایی وجود ندارد و همه فعالان این صنعت به صورت جزیره‌ای فکر می‌کنند که این عمل نیز قطعا به نتیجه نخواهد رسید.

 وی افزود: صنعت نمایشگاهی بیشتر از بقیه صنعت ها و فعالیت های اقتصادی از شیوع ویروس کرونا خسارت دیده است. نمایشگاه‌ها مکانی هستند که نسبت به سایر اصناف و مشاغل پروتکل های بهداشتی را رعایت می‌کنند، حتی فاصله گذاری های اجتماعی نیز به نحو عالی در برگزاری رویداد ها رعایت می شوند. دولت باید به این درک برسد که اگر قرار است در سالی که شیوع ویروس کرونا موجب شده تا تمام فعالیت‌های اقتصادی تحت تأثیر قرار بگیرد تولید ناخالص خود را افزایش داده و صادرات خود را افزایش دهد فقط باید از مسیر نمایشگاه ها گذر کند.

چشم‌انداز صنعت نمایشگاهی

مازندرانی در ادامه با بیان اینکه در شرایط کنونی آینده صنعت نمایشگاهی وضعیتی بحرانی است، گفت: مدیران کلان صنعت نمایشگاهی کشور در صدد رفع مشکلات و چالش‌های موجود هستند اما باید به این نکته توجه داشت که آنها نیز تا جایی قدرت و توان رفع مشکلات را دارند اما چشم‌انداز صنعت نمایشگاهی ما به عوامل مختلفی که به نوعی حلقه‌های مفقوده این صنعت هستند بستگی دارد. نمایشگاه های ما در حال حاضر با توان داخلی اداره می‌شوند که توان داخلی ما نیز در حال حاضر تحت تأثیر شروع ویروس کرونا قرار گرفته است.

وی در پایان گفت: متاسفانه رسانه هایی که در روزهای خوب نمایشگاه ها با ما همراه بودند این روزها کمکی به فعالان این صنعت نمی‌کنند. به عنوان مثال رسانه‌ها می‌توانند با دعوت از فعالان این حوزه کمپینی متحد تشکیل دهند و با اطلاع رسانی به فعالان این حوزه و مردم موجب شوند تا نمایشگاه ها مانند ایام گذشته با رونق برگزار شوند.

ارسال نظر