|
کدخبر: 162756

سرعت سرسام آور حمل ‌و نقل با فناوری هایپرلوپ

شرکت فناوری حمل‌ونقل هایپرلوپ (HTT) از نخستین سیستم هایپرلوپ در مقیاس کامل که خواهد توانست فقط در ۳۵ دقیقه با سرعت حداکثر ۷۵۰ مایل در ساعت مسافران را از شیکاگو به کلیولند ببرد، رونمایی کرد.

فناوری سرعت سرسام آور حمل ‌و نقل با فناوری هایپرلوپ

شرکت فناوری حمل‌ونقل هایپرلوپ اخیرا ویدئویی را منتشر کرد و در آن طرح سیستم هایپرلوپ در مقیاس کامل را نشان داد.این شرکت در حال کار بر روی یک سیستم هایپرلوپ است که کلیولند، اوهایو و شیکاگو، ایلینوی را به هم متصل خواهد کرد. نمونه اولیه این سیستم تجاری در ابوظبی در حال ساخت است. اگر آزمایشات به خوبی پیش رود، شرکت مذکور ساخت‌وساز آن در ایالات متحده را در سال ۲۰۲۳ آغاز خواهد کرد و در سال ۲۰۲۸ نیز برای نخستین بار از آن استفاده خواهد شد. غلاف‌ها و سیستم با استفاده از "ویبرانیوم" (vibranium) ساخته شده است که به گفته شرکت "امن‌ترین ماده روی زمین" است. ویبرانیوم عنصری خیالی است که از آن در کتاب‌های کمیک‌ مارول نامبرده شده است.

بنابر گفته شرکت فناوری حمل‌ونقل هایپرلوپ این غلاف‌ها روزانه قادر به حمل ۱۶۴ هزار مسافر خواهند بود. این شرکت در سال ۲۰۱۳ با هدف حل مشکلات حمل‌ونقل از جمله ترافیک و آلودگی تاسیس شد. پژوهشگران این شرکت از انرژی‌های تجدیدپذیر برای تأمین نیرو در سیستم استفاده می‌کنند.برآوردهای حاصل از مطالعه Hyperloop Great Lakes نشان می‌دهد سیستم هایپرلوپ با اتصال شیکاگو، کلیولند و پیتسبورگ به طور بالقوه باعث کاهش ۱۴۳ میلیون تن انتشار کربن دی اکسید در منطقه می‌شود.

"آندرس در لئون" (Andres De Leon) مدیرعامل شرکت فناوری حمل‌ونقل هایپرلوپ گفت: سیستم فناوری حمل‌ونقل هایپرلوپ ذاتاً پایدار و آلایندگی آن صفر است.ما در توسعه یک فناوری سریع‌تر، ایمن‌تر و به مراتب تمیزتر از روش‌های حمل‌ونقل موجود پیشگام هستیم.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها