|
کدخبر: 305618

آیا آموزش‎های مدرسه برای دانش آموز آینده ساز ما کافیست؟

امروزه در بسیاری از کشورهای پیشرفته از هوش مصنوعی و فناوری‌هایی مانند ربات‌های هوشمند، کارت‌های اعتباری هوشمند و... استفاده می‌کنند و بااستفاده از آن‎ها بسیاری از کارهای روزانه را به‌راحتی و بدون نیاز به‌نیروی انسانی انجام می‌دهند. بنابراین در آینده اتوماسیون نقش اساسی دارد، طوری‌که در بسیاری از مشاغل، نیروهای انسانی جای خود را به ربات‌های هوشمند می‎دهند. اما آیا سیستم آموزشی کنونی از پیش دبستانی تا آموزش حرفه‌ای بزرگسالان، امکان سازگاری با دنیای در حال تغییر را خواهد داشت.

 جوانان توانایی و تمایل انجام پیچیده‌ترین چالش های اجتماعی، فناوری و اقتصادی را دارند. درنتیجه می‌توانند خود را برای آینده آماده کنند. درواقع انتخاب مدرسه مناسب در آینده فرزندان و شکل‎گیری شخصیت آن‌ها نقش اساسی دارد و تنها کاری که می‌توانیم انجام دهیم این است که بهترین آموزش را برای آن‌ها فراهم کنیم. اگر شما می‌خواهید اطلاعاتی درباره اینکه آیا آموزش‎های مدرسه برای دانش آموز آینده ساز ما کافیست، کسب کنید تا پایان باما همراه باشید.

دانش-آموزان

چطور آموزش میتواند در موفقیت یا شکست آینده دانش آموزان نقش داشته باشد؟

سیستم آموزشی کشور ما نیازمند یک بازنگری کلی است و نیاز به راه حل‌های برنامه‎ریزی شده برای ورود به دنیای آینده دارد. ما باید به‌دنبال مربیان خلاق، جامعه تجاری گسترده، شرکای آموزشی پیشرفته و مربیان کار آزموده برای آموزش رشد فکری و ایجاد نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان باشیم. دانش آموزان به جای کلاس‌های سنتی، نیاز به حضور در کلاس‌های درسی جدید دارند و شیوه‌‎های آموزشی و منابع درسی باید به کلی تغییر کند. خوشبختانه پلتفرم مدرسه زندگی در این زمینه بسیار موفق عمل کرده است. این پلتفرم، به‌عنوان اولین پلتفرم رشد و نوآوری دانش آموزان است.

باید این حقیقت را قبول کرد که سیستم آموزشی ما متعلق به بیش از 100 سال پیش است و باید بازنگری در این زمینه اتفاق بیافتد. درواقع اگر می‌خواهیم  استعدادسنجی و پرورش استعداد داشته باشیم باید نگاه به دانش آموزان به‌عنوان یک سرمایه و دارایی در آینده باشد و از قدرت مشارکت خانواده‎ها نباید صرف نظر کرد. برای هر دانش آموز باید باتوجه به استعدادی که دارد، برنامه‌ریزی کرد و دانش آموزان باید با شیوه‌های بحث کردن، فکر کردن عمیق و آموزش مفهومی آشنا شوند. یادگیری باید به‌عنوان یک تلاش مورد توجه قرار گیرد که از منابع جامعه و مبتنی بر فناوری استخراج شود.

همه مواردی که به آن‎ها اشاره کردیم جایی در سیستم آموزش عمومی سنتی ندارند، اما شما با ثبت نام در اولین پلتفرم رشد و نوآوری دانش آموزان می‌توانید در این زمینه بسیار موفق عمل کنید. بنابراین اگر به‎دنبال پیشرفت در زمینه‎های مختلف باشیم باید یک بازنگری کلی در مورد محیط‎های آموزشی سنتی صورت گیرد. مطمئنا انجام اینکار بدون راه‎حل‎های سیستمی ناکام خواهد بود.

دانش-آموزان۱

یک مدرسه خوب باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟

مدرسه به‌عنوان خانه دوم دانش آموزان است، زیرا بسیاری از افراد سال‌های زیادی از عمر خود را در مدرسه می‎گذرانند و بسیاری از دانش‎های خود را در مدرسه کسب می‌کنند. درنتیجه مدرسه تنها، محیطی برای یادگیری نیست. بلکه در این محیط آموزشی صبر، مهربانی، روابط موفق، مسئولیت پذیری و هر چیزی که دانش آموزان را به یک انسان خوب و با شخصیت تبدیل می‌کند، باید فراهم شود. درحالت کلی برخی از ویژگی‎های یک مدرسه خوب به‎شرح زیر است:

  • یک مدرسه خوب جامعه را بهبود می‎بخشد.
  • یک مدرسه خوب به‌سرعت خود را با تغییرات اجتماعی سازگار می‎کند و روش آموزش خود را تغییر می‌دهد. بنابراین استفاده از پلتفرم رشد و نوآوری دانش آموزان در کنار مدارس بسیار کاربردی است.
  • یک مدرسه خوب از هر منبع و کمکی که تاثیر مثبت در رشد دانش آموزان دارد، دریغ نمی‎کند و تلاش می‌کند بهترین منابع را برای دانش آموزان فراهم سازد.
  • یک مدرسه خوب به دانش آموزان کمک می‌کند که به هدف‌های خود برسند.
  • یک مدرسه خوب معیارهای بسیاری برای موفقیت دارد، معیارهایی که برای خانواده ها و افراد جامعه قابل درک است.
  • یک مدرسه خوب تلاش می کند تا تمام مراکز فرهنگی و مدرسه‎هایی که با آن‎ها ارتباط دارند، را نیز بهبود ببخشد.
  • یک مدرسه خوب تلاش می‎کند تا همه وعده‌های خود را عملی کند و با دانش آموزان و والدینشان به زبان خودشان صحبت کند.
  • یک مدرسه خوب دانش آموزانی می سازد که به آینده امیدوار هستند و آینده خود را بسیار درخشان می‌بینند.
  • یک مدرسه خوب یک کتابخانه خوب با کتاب‌های آموزنده متنوع در زمینه‌های مختلف دارد تا اشتیاق کتابخوانی را در دانش آموزان دوچندان کند.

همه این مواردی که در بالا بیان کردیم به‌عنوان بخشی از ویژگی‎های یک مدرسه خوب است. مدرسه‌ای که تمام این ویژگی‌ها را داشته باشد، می‌تواند فردی مفید را تحویل جامعه دهد که در آینده و شغل خود موفق باشد. همچنین پیشنهاد می‎کنیم که از اولین پلتفرم رشد و نوآوری دانش آموزان بهره ببرید تا آینده‎ای روشن را در پیش رو داشته باشید.

دانش-آموزان۲

خدمات پلتفرم رشد و نوآوری دانش آموزان چگونه است؟

پلتفرم مدرسه زندگی  به‌عنوان اولین پلتفرم رشد و نوآوری دانش آموزان است که به‌دلیل کارایی بالایی که  دارد، از محبوبیت بسیاری بین دانش آموزان برخوردار است. این پلتفرم شامل خدماتی برای پاسخ به‌نیازهای حال و آینده دانش آموزان است. برخی از خدمات این پلتفرم به‎شرح زیر است:

  • استعدادسنجی و پرورش استعداد
  • پشتیبانی و هدایت تحصیلی توسط نخبگان
  • برنامه ریزی و مشاوره تحصیلی
  • آموزش‎های مهارت‎های زندگی و اجتماعی براساس طرح نماد
  • برگزاری جشنواره‌های سراسری دانش آموزی
  • برگزاری کارگاه‎های کارآفرین برای  دانش آموز
  • آشنایی با بازار کار صنایع مختلف

شما برای اطلاعات بیشتر و آشنایی با این پلتفرم می‎توانید به سایت پلتفرم مدرسه زندگی مراجعه کنید. این سامانه ارتباط بین نخبگان و دانش آموزان را برقرار می‌کند و خدماتی مانند استعدادیابی، هدایت و برنامه‌ریزی تحصیلی، پیگیری هفتگی اجرای برنامه درسی و دسترسی به مشاوران حوزه‌های مختلف را برای دانش آموزان فراهم می‌کند. این سامانه همچنین در رشد و نوآوری دانش آموزان بسیار موثر است و سعی دارد دانش آموزان را باانتخاب درست مسیر شغلی براساس شناخت راهنمایی کند و دانش آموزان را با بازار کار در صنایع مختلف آشنا ‌کند.

 

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها