|
کدخبر: 203909

بازجویی از کفش های ایرانی

خرید کفش عمده یکی از مهم ترین خرید ها در تجارت جهانی پوشاک جهان می باشد، که در چند سال اخیر تولید این محصول ارزشمند در ایران رونق بسیار زیادی داشته ، و فقط صادرات سال گذشته عمده کفش به عراق ۱۰۵میلیون دلار ارزش داشته است ، که شرکت کفش تزارمارکت به تنهایی ۵ میلیون از صادرات کفش را به ثبت رسانده است، اما این روز ها خبر بازجویی از کفش های ایرانی سبب کاهش سرعت در صادرات این محصول مهم شده است.

کفش-ایرانی

مرز جلوی کفش ها رابست

امسال بدلیل افزایش شیوع کرونا موانع زیادی به سر راه تولیدی ها و کارخانه های بزرگ کفش مانند کفش لیمون، تزار شوز، رامیلاشوز، دنا شوز، کفش ملی، Nike (داخلی) ،Puma ،Reebok ،Under Armour،Keds،مونیخ تولید داخلی قرار داد ، و بدلیل قوانین سر سختانه بعضی از کشور های همسایه ، سرعت روند صادرات کفش ایرانی را به ۵۰ درصد کاهش داده است.

برخی کشور ها از ورود مواد خوراکی نیز اجتناب کردن و فقط مواد غیر خوراکی با قوانین بسیار سختگیرانه و به ندرت مورد قبول کشور ها است،این قوانین از ضد عفونی پلمپ کانتینر تا راننده کامیون تست منفی پی سی ار قبل از ورود و تست پی سی ار بعد از ورود ، و قرنطینه محصولات حداقل ۱۰ روز و تست کرونا از جفت به جفت کفش های ارسالی توسط سایت کفش /https: //tezarmarket.com/ را برخی از این قوانین هستند.

کفش-تزار

ثروت پنهان در ایران

همانطور که می دانید ایران در تولید کفش در جایگاه ۱۲ دنیا قرار گرفته است، به طوری که سالانه ۱۸۰ میلیون جفت کفش و کتونی با کیفیت در کشور ما توسط تولیدی های مختلف مانند کفش تزار و... تولید می‌شود و سهم کفش با کیفیت ایرانی از تولید جهانی ۹ دهم درصد است و سهم ایران از مصرف جهانی پاپوش یک و یک دهم درصد بوده و سهم واردات نیز ۲۳ و۶ دهم درصد است که چین با تولید ۱۳ هزار و ۴۹۸ میلیون جفت کفش در سال در مقام نخست تولیدکنندگان کفش در جهان قرار دارد.

طبق گفته‌ کارشناسان و تولید کنندگان این حرفه ، کفش ایرانی توانایی و ظرفیت بسیاری بالایی برای رقابت با کشورهای مطرح در زمینه تولید کفش دارد و این ظرفیت و توانایی را هم دارد که چینی ها بلکه با اروپا هم رقابت کند و لازم است از این صنعت حمایت شود و مردم هم با اطمینان خاطر با خرید کفش ایرانی از تولید ملی حمایت کنند.

صادرات کفش عمده به روسیه

سهم ایران از بازار ۳ میلیارد دلاری کفش در کشور روسیه شاید بالغ برا ۸۰۰ هزار جفت باشد، که برخی از کفش های چرم تبریز را به برند اورپایی به ۱۰۰ برابر قیمت در این کشور فروش می رود،برای خرید عمده کفش و کتونی و صادرات کفش می توانید به شرکت کفش تزار مراجعه کنید که یکی از تولید کنندگان و صادر کنندگان بزرگ در صنعت کفش ایران می باشد.

کفش-تزار-زنانه

چرا سهم ایران از بازار بزرگ کفش با این ظرفیت ها بسیار پایین است؟

یکی از مهم ترین علت ها که این روزها هم در امر صادرات تاثیر زیادی گذاشته است، نوسانات بازار ارز و مواد اولیه می باشد، که یکی از مهم ترین عوامل درخرید فروش و تجارت می باشد، به طوری که در سال ۱۳۹۹نسبت به ۱۳۹۷ شاهد افزایش۷۲ درصدی نرخ ارز بودیم، علاوه بر آن نرخ نیمایی نیز تاثیر زیادی در این رویه گذاشت.

همچنین ورود مواد اولیه به بورس در سال ۱۳۹۹ نسبت به سال۱۳۹۸ باعث افزایش قیمت۱۱۲ تا ۲۹۱ درصدی این مواد و افزایش قیمت آن شده

تمامی این عوامل و قیمت نهایی محصول باعث افزایش نیافتن صادرات کفش ایرانی شده است، خیلی از محصولات ایرانی تا سال گذشته کاملا قابل رقابت با محصولات چینی بودن اما بدلیل ورود مواد اولیه به بورس و افزایش قیمت بسیار زیاد باعث از بین رفتن این مزیت برای مشتریان خارجی شده است

حتی با توجه به پیشرفت ایران و افزایش تولید مواد اولیه توسط پتروشیمی های داخلی با کیفیت بهتر نسبت به سال های گذشته ، اما افزایش قیمت نهایی محصول و هزینه های جانبی سبب کمتر شدن صادرات این محصول ارزشمند شده است.

 

شرکت کفش تزار با توجه به تجربه خود و اطلاعاتی که در زمینه کفش داشته، اشاره می کند که اگر قیمت مواد اولیه و ارز در حالت مطلوبی باشد ، ایران توانایی تولید۳۵۹ میلیون جفت کفش را خواهد داشت، که خود حجم عطیمی از نقدینگی برای کشور ایجاد خواهد کرد، و سبب ایجاد شغل های فراوان در این زمینه خواهد شد.

با توجه به صادرات ۳۷۰ میلیون دلاری کفش به عراق باید توجه ویژه ای برای ماندگاری در این بازار داشته باشیم،تا به موفقیت در بازار تجارت جهانی کسب نماییم.

نمایشگاه های کفش عمده

یکی از بزرگترین فرصت های بین المللی برای تولید کنندگان انواع کفش ، چکمه ،بوت ،صندل دمپایی عمده است تا بتوانن در بازار های صادراتی خودنمایی کنند و نظر تجار را به محصولات و تولیدات خود جلب نمایند باید دقت کرد تا در این بازار ها به بهترین شکل ممکن حضور یافت و تمام مزیت های منحصر به فرد که تاجران در حوزه برندینگ و انحصاری بودن محصول می خواهند را برایشان فراهم آورد.

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها