|
کدخبر: 137652

ابزار شناسایی خانه‌‌ های خالی آماده شد

محمود محمودزاده: بانک مرکزی تنها قیمت مسکن استان تهران را منتشر می‌کند، بنابراین سامانه اطلاعات قیمت برای کل کشور را آماده کرده‌ایم.

راه و مسکن ابزار شناسایی خانه‌‌ های خالی آماده شد

محمود محمودزاده معاون وزیر راه‌وشهرسازی با بیان اینکه جلسه‌ای با مدیران سازمان امور مالیاتی در رابطه با موضوعات فنی سامانه املاک و اسکان و نحوه استفاده از این سامانه به صورت کامل برگزار شد، گفت: هم اکنون این سامانه هیچ مشکلی ندارد و هر زمان سازمان امور مالیاتی اطلاعاتی در رابطه با خانه‌های خالی نیاز داشته باشد، می‌تواند از طریق این سامانه به‌دست بیاورد.

به گفته این مقام مسئول سامانه املاک و اسکان به صورت کامل در حال اجرا است و پیامک‌ها در رابطه با خانه‌های خالی به صورت کامل و همواره ارسال می‌شوند.

منتظر ارسال فهرست خبرنگاران برای مسکن ملی هستیم

محمودزاده همچنین درباره آخرین وضعیت مسکن خبرنگاران هم تصریح کرد: وزارت راه‌وشهرسازی و معاونت مسکن و ساختمان در این خصوص اعلام آمادگی کرده است و وزارت ارشاد باید فهرست اسامی و اطلاعات را در اختیار وزارت راه‌وشهرسازی قرار دهد و پس از بررسی و تعیین اراضی محاسبات انجام می‌شود.

معاون وزیر راه‌وشهرسازی با بیان اینکه وزارت ارشاد باید فهرست افراد و خبرنگارانی را که تحت پوشش آنها قرار دارند به ما اعلام کنند، گفت: پیش نویس تفاهمنامه ساخت مسکن برای خبرنگاران به امضا رسیده و آماده دریافت تعداد افراد تحت پوشش هر استان و هر شهر از سوی وزارت ارشاد هستیم.

محمودزاده بیان کرد: پیش نویس تفاهمنامه ساخت مسکن برای خبرنگاران در قالب طرح اقدام ملی را برای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فرستادیم و آنان هم نظرات خود را اعلام کردند. ما آماده‌ایم تا وزارت ارشاد تعداد نفرات تحت پوشش در هر استان و شهر را اعلام کند و ما در حد توانی که در تامین زمین داریم مساعدت لازم را انجام می‌دهیم.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه‌وشهرسازی با اشاره به اینکه اطلاعات جامع و کاملی در رابطه با قیمت مسکن در تمامی نقاط کشور توسط وزارت راه‌وشهرسازی تهیه شده است، گفت: اطلاعات و آماری که بانک مرکزی هر ماه منتشر می‌کند تنها مربوط به استان تهران و برخی از مناطق آن بوده است.

این مقام مسئول گفت: به اعتقاد وزارت راه‌وشهرسازی با توجه به آنکه آماری که بانک مرکزی منتشر می‌کند تنها مربوط به یک یا چند منطقه بوده است، این موضوع ممکن است باعث ایجاد مشکلات و نگرانی مردم شود.

محمودزاده در پایان تصریح کرد: این آمار خود باعث ایجاد التهاب و افزایش قیمت حتی در مناطقی می‌شود که هیچ رشد قیمتی نداشته‌اند، بنابراین وزارت راه‌وشهرسازی این سامانه را آماده کرده و به زودی و در آینده نزدیک از این آمار و اطلاعات رونمایی می‌کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر