|
کدخبر: 163244

گفت و گوی گسترش نیوز با کارشناس بازار سرمایه:

رفع تحریم‌ها و انتخابات بورس را به کجا می برد؟

کارشناس بازار سرمایه با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری پیش‌رو و تغییر فضای سیاسی و رفع تحریم ها، عنوان کرد که این دوعامل سرنوشت بورس در سال جاری را رقم خواهند زد.

بورس رفع تحریم‌ها و انتخابات بورس را به کجا می برد؟

مجتبی شهبازی در گفت‌وگو با گسترش نیوز روند بورس در امسال را با رکود و نوسان اندک پیش‌بینی کرد و گفت: با توجه به این که امسال انتخابات ریاست جمهوری در پیش است و تغییراتی فضای سیاست و احتمال بازگشت امریکا به برجام هم محتمل است، نمی‌توان انتظار داشت که بورس رشد شارپی و هیجانات بهار ۹۹ را دوباره تجربه کند.

شهبازی۱

این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: امسال ما اتفاق مهم سیاسی انتخابات ریاست جمهوری را در پیش داریم. انتخاباتی که همان گونه که همواره تجربه شده است، تبعات زیادی بر تمام شاکله اقتصاد، سیاست گذاری‌ها و مدیریت خرد و کلان خواهد داشت و به نوعی سرنوشت بازار سرمایه بیش از هر مولفه دیگری تحت تاثیر انتخابات ریاست جمهوری و دولت آینده است.

شهبازی با اشاره به انتظار فعالان بازار سرمایه از دولت بعدی برای انجام اصلاحات اشاره کرد و افزود: بازار هم در انتظار این که چه فردی با چه سیاست‌های دولت را در دست می‌گیرد، قرار دارد و این فضا به رکود بورس دامن می‌زند. در صورتی که گشایش خاصی در حوزه بین‌الملل رخ ندهد، این فضای مبهم تا آستانه انتخابات ادامه خواهد داشت.

این کارشناس بازار سرمایه تاکید کرد بر این که در صورت انجام توافقات بین‌المللی و رفع تحریم ها، بسیاری از مشکلات اقتصادی، ابهامات درمورد درآمدهای ارزی، قیمت ارز و... مشخص شوند و این موضوعات بر بورس هم تاثیر‌گذار باشد، گفت: از سوی دیگر رونق بازار سرمایه منوط به سیاست‌ها و عملکرد دولت جدید در بورس است و در صورتی که دولت آینده برنامه جامع و کاملی برای بازارسرمایه نداشته باشد و تحریم‌ها هم رفع نشوند، نمی‌توان انتظار داشت که بازار رشد کند.

این کارشناس بازار سرمایه اضافه کرد: سایه این دو عامل در حالی بر بورس سنگینی می‌کنند که بسیاری از شرکت‌های بورسی از دیدگاه بنیادی و به واسطه رونق و رشد بازارهای جهانی در دوران پساکرونا افزایش می‌یابند و می‌توان انتظار داشت که آنها با رشد همراه شوند و سود مناسبی را نصیب سهامداران شان کنند.

ارسال نظر