|
کدخبر: 326701

قیمت نفت ثابت ماند / آمریکا همچنان سنگ اندازی می کند

قیمت نفت در معاملات امروز بازار جهانی، تغییر چندانی نداشت و تنها ۴ سنت افزایش یافت.

اقتصاد قیمت نفت ثابت ماند /  آمریکا همچنان سنگ اندازی می کند

بازار معاملات جهانی نفت، امروز، نسبت به روز گذشته، تغییر چندانی را شاهد نبود و طلای سیاه تنها ۴ سنت افزایش یافت.

قیمت نفت برنت با ۴ سنت افزایش به ۸۳.۴۸ دلار در هر بشکه و قیمت نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۵ سنت افزایش به ۷۹.۱۷ دلار در هر بشکه رسید.              

 قیمت نفت امروز (سه‌شنبه) در بازارهای جهانی تغییر چندانی نداشت؛ زیرا سرمایه‌گذاران به محرک‌های جدیدی از جمله شاخص‌های تورم آتی ایالات متحده و گزارش ماهانه سازمان کشورهای صادرکننده نفت در این هفته چشم دوخته بودند.

بهای معاملات آتی نفت برنت با ۶ سنت افزایش به ۸۳.۴۸ دلار در هر بشکه و قیمت نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۵ سنت افزایش به ۷۹.۱۷ دلار در هر بشکه رسید.

طبق آخرین اطلاعات نفت اوپک ایران ۸۴.۲۹ دلار و نفت سنگین ایران با کاهش ۵۶ سنتی به ۸۰.۱۵ دلار و همچنین نفت سبک ایران نیز ۸۱.۴۵ دلار قیمت خورد.

افزایش ۷۰ درصدی تولید نفت

معاون وزیر نفت با اشاره به اینکه تولید نفت در ایران نسبت به ابتدای دولت سیزدهم ۷۰درصد افزایش داشته است، ادامه داد: تامین کالا‌های مورد نیاز درون‌چاهی و دیگر تجهیزات مورد نیاز در بالادست صنعت نفت در اولویت است.

خجسته‌مهر تصریح کرد: ایران ۴۰۰مخزن نفت و گاز دارد و مجموع ذخایر نفت و گاز ایران معادل ۳۴۰میلیارد بشکه نفت‌خام است.

وی با اشاره به اینکه در دهه‌های گذشته تولید نفت آسان‌تر بود، گفت:، اما اکنون بیشتر میدان‌های نفتی ایران در نیمه‌دوم عمر خود قرار دارند و امروز تولید نفت سخت‌تر شده است.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران افزود: وقتی صادرات نفت دوبرابر می‌شود، نشان‌دهنده مدیریت در همه بخش‌هاست. کار‌هایی که در این زمینه انجام دادیم در سه بخش است که شامل اقدام‌های کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت می‌شود.

خجسته‌مهر ادامه داد: اکتشافات ذخایر جدید در دولت سیزدهم ۲میلیارد و ۵۰۰میلیون بشکه معادل نفت‌خام بوده است. در این دولت هشت مخزن نفتی و گازی جدید کشف شده و کشف تازه‌ای هم محقق شده است که در آینده نزدیک وزیر نفت آن را اعلام خواهد کرد.

معاون وزیر نفت با بیان اینکه با اقدام‌های انجام‌شده یک روز وقفه در تامین خوراک پالایشگاه‌ها نبوده و افزایش تولید نفت به صادرات معطوف شده است، گفت: در گذشته کاهش تکلیفی تولید داشتیم؛ زیرا صادرات امکان‌پذیر نبود، اما امروز نفت تولید می‌کنیم و می‌فروشیم.

خجسته‌مهر افزود: در بخش توسعه میدان‌های نفتی و گازی در دو دولت گذشته ۱۳ میلیارد دلار قرارداد بسته شده که معادل سالی یک‌میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار است، اما در دو و نیم سال دولت سیزدهم ۱۵ میلیارد دلار قرارداد امضا کردیم که سالانه ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار برآورد می‌شود و رشدی چهار برابری را نشان می‌دهد؛ این‌ها دستاورد‌های بزرگ و افتخار‌های دولت سیزدهم است.

وی ادامه داد: پارسال ۱۳ میلیارد دلار قرارداد برای توسعه میدان‌های نفتی بستیم که ۱۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار آن مربوط به ۲ میدان مشترک بود.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با تاکید بر اینکه ۵۰۰ میلیون دلار نیز برای توسعه ۴ میدان قرارداد امضا شد، تصریح کرد: ۱۱میلیارد و ۵۰۰میلیون دلار از این قرارداد‌ها برای توسعه یکپارچه میدان مشترک آزادگان بود و در این قرارداد برای نخستین بار ۶بانک و ۲شرکت اکتشاف تولید وارد عمل شدند. برای فاز دوم میدان مشترک آذر نیز یک‌میلیارد و ۳۰۰میلیون دلار قرارداد امضا شد.

منبع: ایرنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها