|
کدخبر: 231441

چهار نکته مهم برای خرید پارچه پورشه از زبان مبلی پوش

پارچه پورشه یکی از پارچه های مبلی است که بصورت ایرانی و چینی موجود است. پارچه پورشه یک پارچه ی پرفروش و پر کاربرد است که علاوه بر روکش مبل در موارد دیگر هم قابل استفاده است.

پارچه پورشه یک پارچه ی مخمل است و نوع ایرانی آن بیشتر در تهران تولید می شود و خرید آن هم در تهران دارای قیمت ارزانتر است.

انواع پارچه پورشه 

پارچه پورشه سنتی

پارچه پورشه در 3 نوع طرح دار، ساده و سفید یا خام موجود می باشد.

پارچه پورشه طرح دار دارای انواع طرح های سنتی، پلنگی، اسلیمی و گل آبرنگی موجود است که هر کدام از اینها دارای تنوع طرح و رنگ هستند.

پارچه پورشه سنتی امروزه بسیار مورد استقبال مشتریان خانگی و تولید کنندگان مختلف در صنف مبل، کیف و کفش، روتختی ، بالش و کوسن و سایر محصولات متنوعی است که در داخل کشور تولید می شوند.

پارچه پورشه ساده نیز دارای بازار فروش بالایی در روکش مبل، انواع جعبه های تزیینی، کیف و کفش و بسیاری دیگر از محصولات است.

پارچه پورشه خام

کالیته پارچه پورشه طرح دار

پارچه پورشه خام یا لمینت نشده در صنعت چاپ سابلیمیشن مورد استفاده است. رنگ پارچه پورشه خام سفید است که اصطلاحا سفید استخوانی گفته می شود. انواع طرج های پارچه پورشه که در بالا ذکر شد، از طریق چاپ سابلیمیشن بر روی پارچه پورشه خام یا سفید انجام می شود.

در چاپ سابلیمیشن که به کمک کاغذهای مخصوص چاپ سابلیمیشن انجام می شود، رنگ مخصوص از روی این کاغذ با درجه حرارت بالا به روی پارچه پورشه منتقل می شود و و نقش و طرح مورد نظر هم همزمان با رنگ به روی پارچه پورشه خام انتقال می یابد.

در این نوع چاپ کیفیت طرح و نقش بسیار بالاست و به هیچ عنوان رنگ کمرنگ نمی شود. لذا در حال حاضر پارچه پورشه خام در بسیاری از تولیدات مورد استفاده می باشد.

خرید پارچه پورشه مبلی ایرانی

خرید پارچه پورشه مبلی ایرانی بیشتر از تهران انجام می شود چرا که بیشتر تولید کنندگان پارچه پورشه خام در تهران و حومه تهران مستقر هستند.  خرید پارچه پورشه مبلی ایرانی هم بصورت حضوری و هم بصورت اینترنتی انجام می شود. در خرید حضوری مشتری می تواند با مراجعه حضوری به دفتر تولید کننده یا فروشگاه، ابتدا پارچه را رویت و از گرماژ پارچه مطمین شود چرا که گرماژ پارچه هم از اهمیت بالایی برخوردار است.

معمولا پارچه پورشه خام دارای گرمازهای متفاوت است. مثلا ممکن است 1 کیلو پارچه بین 3 تا 4 متر پارچه بدهد که این متراز تعیین کننده ی گرماز پارچه است به طوریکه هر چقدر نخ به کار رفته در بافت پارچه پورشه بیشتر باشد ، تراکم و ضخامت پارچه بیشتر می شود و مشتری بر اساس محصولی که تولید می کند گرماز پارچه را تعیین می کند.

پس بهتر است خرید پارچه پورشه خام حضوری انجام شود

قیمت پارچه پورشه

قیمت پارچه پورشه متفاوت است و بستگی به نوع پارچه پورشه دارد که ساده  طرح دار و یا خام باشد اما اگر خرید مستقیم از تولید کننده انجام شود، و خرید به صورت عمده انجام شود از هر لحاظ به صرفه تر است. پارچه پورشه در هر 3 حالت موجود دارای قیمت مناسب و ارزان است و از پرفروش ترین پارچه های مبلی می باشد.

اما قیمت ثابتی را نمی توان برای آن تعیین کرد زیرا مواد اولیه که در تولید پارچه استفاده می شود، دارای نوسان قیمت است و محصول نهایی هم دچار نوسان قیمت می شود اما جای نگرانی نیست و در هر زمانی قیمت پارچه پورشه نسبت به دیگر پارچه های مبلی دارای قیمت ارزانتر می باشد.

مجموعه ی مبلی پوش این امکان را دارد که پارچه پورشه را مستفیم از تولید کننده در اختیار مشتریان محترم قرار دهد.

رنگ بندی پارچه پورشه ایرانی

یکی دیگر از مزیتهای پارچه پورشه علاوه بر قیمت مناسبف کیفیت خوب و موارد مصرف بالای این پارچه، رنگ بندی و تنوع رنگ این پارچه ی مخمل است. 

پارچه پورشه چه نوع ساده آن و چه نوع طرح دار آن دارای تنوع زیاد در رنگ است و این باعث فراهم کردن خرید خوب و رضایت مشتریان با انواع سلیقه هاست. انواع رنگ های سرد و گرم در این پارچه باعث شده نسبت به دبگر پارچه های مبلی از استقبال بیشتری برخوردار باشد.

در بین رنگ های پارچه پورشه و کلا در سایر پارچه های مبلی ، یک سری رنگ ها دارای فروش بالاتری هستند

تن رنگهای طوسی مانند کدهای 3 و 9 دارای فروش بالاتری هستند و این یک امر سلیقه ای بوده و به سلیقه ی عموم مشتریان برمی گردد و ممکن است در زمانهای مختلف رنگهای متفاوتی از فروش بالاتری برخوردار باشند.

کالیته پارچه پورشه

کالیته پارچه پورشه یک وسیله برای انتخاب رنگ پارچه است که به مشتریان امکان انتخاب رنگ پارچه مورد نظر را به مشتریان می دهد.

در مورد پارچه پورشه انواع کالیته ها موجود است کالیته ی پارچه پورشه طرح دار که انواع طرح های زیبای سنتی ، پلنگی و اسلیمی می باشد. و کالیته ی پارچه پورشه ساده که انواع رنگ های ساده را دارد.

به مشتریان محترم توصیه می شود زمانی که برای خرید پارچه مراجعه می کنند، از فروشنده کالیته رنگ پارچه را درخواست کنند.

پارچه پورشه بهتر است یا مازراتی؟

این سوال که پارچه پورشه بهتر است یا مازراتی، یکی از سوالات اصلی کشتریان و خریداران محترم است. 

پاسخی که می توان داد این است که نمی توان گفت کدام پارچه بهتر است. زیرا با دو نوع متفاوت پارچه طرف هستیم. پارچه پورشه مخمل است اما پارچه پازراتی فقط حالت مخملی دارد اما مخمل نیست گر چه پارچه مازراتی هم مانند پورشه جزو پارچه های پرفروش است.

پارچه مازراتی از طریق امباس بر روی پارچه پورشه رنگی تولید می شود . از نظر رنگ بندی باید گفت که پارچه مازراتی هم دارای تنوع رنگ بالاست 

از رنگ سفید پارچه مازراتی هم برای چاپ استفاده می شود اما حجم چاپ در حد پاچه پورشه نیست. از نظر قیمت هم تفاوت زیادی بین پارچه پورشه و مازراتی نیست و قیمت پارچه مازراتی هم ارزان است .

بازم به کذر است که کارحانه اویاز هم هر دو پارچه پازراتی و پورشه را با کیفیت در حد چین و بهتر از دیگر تولید کنندگان داخلی تولید می کند.

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها