|
کدخبر: 191515

هویج هم لاکچری شد! /افزایش قیمت عجیب این محصول در بازار

رئیس اتحادیه میوه و سبزی تهران از افزایش مجدد قیمت هویج در بازار خبر داد و گفت: نرخ کنونی هر کیلو هویج در میدان ۱۲ تا ۱۶ هزار تومان است.

اصناف هویج هم لاکچری شد! /افزایش قیمت عجیب این محصول در بازار

اسداله کارگر رئیس اتحادیه میوه و سبزی تهران از افزایش مجدد قیمت هویج در بازار خبر داد و گفت: نرخ کنونی هویج در بازار به حدی بالاست که مغازه داران با حداقل سود مصوب، آن را عرضه می‌کنند.

او قیمت کنونی هر کیلو هویج در میدان مرکزی را ۱۲ تا ۱۶ هزار تومان اعلام کرد و افزود: هزینه‌های بالای تولید علت اصلی نوسان قیمت هویج در بازار است و این گرانی هیچ ارتباطی به مغازه دار ندارد.

کارگر قیمت کنونی هر کیلو انجیر زرد را ۱۵ تا ۲۵ هزار تومان اعلام کرد و گفت: قیمت کنونی هر کیلو انگور بیدانه زرد ۱۲ تا ۱۸ هزار تومان، انگور رطبی ۱۵ تا ۲۰ هزار تومان، انگور عسگری ۱۵ تا ۲۰ هزار تومان، انگور کندری ۱۵ تا ۲۰ هزار تومان، آلبالو رسمی ۱۷ تا ۲۵ هزار تومان، آلو زرد ۱۵ تا ۲۵ هزار تومان، آلو سانترال ۱۵ تا ۲۵ هزار تومان، آلو سیاه ۱۰ تا ۲۰ هزار تومان، توت فرنگی گلخانه ۳۰ تا ۴۵ هزار تومان، پسته تازه ۸۰ تا ۱۴۰ هزار تومان، خیار اصفهان ۴ تا ۸ هزار تومان، خیار بوته‌ای ۷ تا ۱۳ هزار تومان و خیار گلخانه ۶ هزار و ۵۰۰ تا ۱۰ هزار و ۵۰۰ تومان است.

رئیس اتحادیه میوه و سبزی ادامه داد: در حال حاضر هر کیلو سیب ۲ رنگ با نرخ ۱۲ تا ۱۸ هزار تومان، سیب گلاب ۱۵ تا ۲۵ هزار تومان، خربزه ۷ تا ۹ هزار تومان، شلیل شبرنگ ۱۵ تا ۲۰ هزار تومان، شلیل شبرنگ سیبی ۱۲ تا ۲۵ هزار تومان، طالبی ۷ تا ۹ هزار تومان، گلابی بیروتی ۱۵ تا ۳۵ هزار تومان، هلو انجیری ۱۵ تا ۲۲ هزار تومان، هلو زعفرانی ۱۰ تا ۲۰ هزار تومان، هلو هسته جدا ۱۵ تا ۲۰ هزار تومان و هندوانه ۳ هزار و ۵۰۰ تا ۵ هزار و ۵۰۰ تومان در میدان مرکزی عرضه و با احتساب حداکثر ۳۵ درصد سود در خرده فروشی عرضه می‌شود‌.

او از تعادل قیمت میوه‌های وارداتی خبر داد و گفت: با توجه به تنوع میوه‌های وارداتی، مشکل خاصی در بازار وجود ندارد.

کارگر قیمت هر کیلو موز را ۱۸ تا ۲۳ هزار تومان، انبه ۳۵ تا ۴۵ هزار تومان و هرکارتن ۶ تایی آناناس ۷۰۰ هزار تا ۹۰۰ هزار تومان اعلام کرد.

رئیس اتحادیه میوه و سبزی قیمت کنونی هر کیلو بادمجان قلمی را ۴ هزار و ۵۰۰ تا ۷ هزار تومان اعلام کرد و افزود: قیمت هر کیلو بادمجان گلخانه ۸ تا ۱۱ هزار تومان، بادمجان دلمه ۴ تا ۸ هزار تومان، بامیه ۱۰ تا ۱۵ هزار تومان، پیاز شیری ۳ تا ۵ هزار و ۵۰۰ تومان، پیاز زرد ۳ تا ۵ هزار تومان، سیرخشک ۲۰ تا ۳۰ هزار تومان، غوره آبگیری ۶ تا ۹ هزار تومان، غوره عسگری ۸ تا ۱۲ هزار تومان، فلفل تند ریز ۶ تا ۹ هزار تومان، فلفل دلمه سبز ۹ تا ۱۳ هزار تومان، فلفل دلمه گلخانه ۸ تا ۱۳ هزار تومان و فلفل شیرین شمال ۸ تا ۱۳ هزار تومان است.

او ادامه داد: در حال حاضر هر کیلو کلم بروکلی با نرخ ۱۲ تا ۲۲ هزار تومان، کاهو پیچ سالادی ۸ تا ۱۲ هزار تومان، کاهو رسمی ۵ تا ۸ هزار تومان، کدومسمایی ۴ تا ۶ هزار تومان، کرفس ۴ تا ۶ هزار تومان، کلم سفید ۴ تا ۶ هزار تومان، کلم قرمز ۵ تا ۷ هزار تومان، گل کلم ۷ تا ۱۰ هزار تومان، گوجه فرنگی ۶ تا ۹ هزار تومان، لوبیا سبز ۹ تا ۱۳ هزار تومان، لیموترش سنگی ۸ تا ۱۲ هزار تومان و لیموترش میناب ۱۲ تا ۱۸ هزار تومان در میدان مرکزی به فروش می‌رسد.

این مقام مسئول قیمت هر کیلو سبزی جور (پلو،آش و قورمه) را ۳ تا ۵ هزار تومان و سبزی خوردن را ۵ تا ۷ هزار تومان اعلام کرد.

او با اشاره به اینکه مغازه داران نقشی در قیمت ندارند، بیان کرد: مغازه داران بر مبنای فاکتور، سود مصوب خود را لحاظ می‌کنند که در شرایط فعلی به علت گرانی میوه نمی‌توانند، سود حداکثری را لحاظ کنند.

کارگر ادامه داد: هم اکنون برخی از مغازه داران به دلیل عدم ارائه فاکتور از سوی بازرسان وزارت صمت جریمه شدند، در حالی که بارفروشان فاکتور به اعضای ما ندادند.

رئیس اتحادیه میوه و سبزی در پایان درباره آینده بازار میوه گفت: امسال قیمت میوه‌های تولید داخل بالاتر از میوه وارداتی بود که امیدواریم شرایط تا پایان فصل به گونه‌ای باشد که قیمت در همین حد باقی بماند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر