|
کدخبر: 144786

وزارت صمت: نان گران نمی شود

قاسمیان گفت: افزایش قیمتی در مورد نان وجود ندارد.

اصناف وزارت صمت: نان گران نمی شود

معاون دفتر برنامه‌ریزی، تامین، توزیع و تنظیم بازار وزارت صمت گفت: با توجه به افزایش جدید نرخ تخم‌مرغ، نرخ هر کیلوگرم تخم‌مرغ برای مصرف‌کننده ۱۶ هزار و ۹۰۰ تومان است.

قاسمیان معاون دفتر برنامه‌ریزی، تامین، توزیع و تنظیم بازار وزارت صمت در یک برنامه خبری با اشاره به مصوبات یکصد و نوزدهمین جلسه ستاد تنظیم بازار، گفت: در این جلسه نرخ مصوب جدید تخم‌مرغ اعلام شد و بر این اساس نرخ هر کیلوگرم تخم‌مرغ درب مرغداری ۱۴ هزار تومان تعیین شد.

وی بیان کرد: نرخ قبلی هر کیلوگرم تخم‌مرغ درب مرغداری ۱۲ هزار تومان بود.

هر کیلو تخم‌مرغ برای مصرف‌کننده ۱۶ هزار و ۹۰۰ تومان

معاون دفتر برنامه‌ریزی، تامین، توزیع و تنظیم بازار وزارت صنعت، معدن و تجارت افزود: با توجه به افزایش نرخ تخم‌مرغ، نرخ جدید هر کیلو گرم تخم‌مرغ برای مصرف‌کننده نیز ۱۶ هزار و ۹۰۰ تومان خواهد بود.

وی با بیان اینکه افزایش قیمت تخم‌مرغ براساس کار کارشناسی دقیق و بررسی مستندات ارائه شده از سوی انجمن انجام شده و سازمان حمایت تمام جوانب از جمله افزایش نرخ نهاده‌ها را در آن لحاظ کرده است، بیان کرد: به دلیل ایجاد انگیزه در بخش تولید و جلوگیری از دپو نشدن مجوز افزایش نرخ تخم‌مرغ داده شد ضمن اینکه نرخ مذکور مورد تایید وزارت جهاد کشاورزی نیز بوده است.

قاسمیان اظهارکرد: نرخ تخم‌مرغ بسته‌بندی شده نیز بررسی خواهد شد و کارگروه ستاد تنظیم بازار بزودی این قیمت‌ها را اعلام خواهد کرد.

وی اظهارکرد: با توجه به اقدامات انجام شده در هفته آتی روند ثبات نسبی در نرخ را خواهیم داشت.

قاسمیان بیان کرد: در راستای تنظیم بازار مقرر شد تا شرکت پشتیبانی امور دام با نظارت وزارت جهاد کشاورزی ماهانه ۸۰ هزار تن تخم‌مرغ را تامین کند که نظارت بر نحوه توزیع این تخم‌مرغ‌ها تا بنکداری‌ها بر عهده وزارت جهاد کشاورزی و پس از آن یعنی در بخش خرده فروشی بر عهده وزارت صنعت، معدن و تجارت است.

نان افزایش نرخ ندارد

قاسمیان در مورد نرخ نان نیز گفت: افزایش قیمتی در مورد نان وجود ندارد.

با افزایش نرخ مواد شوینده موافقت نشد

معاون دفتر برنامه‌ریزی تامین، توزیع و تنظیم بازار وزارت صنعت، معدن و تجارت در مورد افزایش نرخ مواد شوینده نیز اظهارکرد: در جلسه ستاد تنظیم بازار افزایش نرخ مواد شوینده پذیرفته نشد و براین اساس هیچ برنامه‌ای برای افزایش نرخ مواد شوینده وجود ندارد.

قیمت هر شانه تخم‌مرغ ۳۴ هزار تومان شد

گفتنی است در این برنامه خبری، هدایت اصغری مدیرعامل اتحادیه مرکزی مرغ تخم‌گذار در مورد نرخ جدید هر شانه تخم‌مرغ، بیان کرد: با توجه به افزایش نرخ تخم‌مرغ، نرخ هر شانه تخم‌مرغ با وزن یک کیلو و ۹۰۰ گرم برای مصرف‌کننده ۳۴ هزار تومان خواهد بود.

منبع: فارس

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها