|
کدخبر: 177224 شاپور پشابادی

اختصاصی گسترش نیوز:

پیش بینی وضعیت بازار مسکن پس از انتخابات

محسن فلکی اظهارداشت: « اگر بعد از انتخابات دولت آینده قصد ساخت مسکن هم داشته باشد به علت زمان بر بودن این کار به هیچ وجه نمیتواند در دو سال اول شروع کار واحد جدیدی را به بازار عرضه کند. درحال حاضر قیمت مسکن از عوامل مختلفی مثل، بازار های موازی از قبیل سکه و دلار تاثیر می پذیرد».

پیشنهاد سردبیر پیش بینی وضعیت بازار مسکن پس از انتخابات

طبق صحبت های محمود محمود زاده ، معاون وزیر راه درج اطلاعات سکونتی در سامانه ملی املاک و اسکان از ۱۹ فروردین ماه امسال آغاز شد و قرار است چهارشنبه هفته آینده ۱۹ خرداد به اتمام برسد. اگرچه مسئولان در وزارت راه و شهرسازی اطلاعات دقیقی ازمیزان ثبت نام انجام شده نمی دهند، اما طبق صحبت های محمودزاده  ظاهرا مردم از این طرح استقبال چندانی نکرده اند و حالا چندروزی است در مورد تمدید تاریخ ثبت نام گمانه زنی هایی می شود اما هنوز تصمیم دقیقی در این باره گرفته نشده است.

با نزدیک شده به انتخابات بازار مسکن کاملا رو به رکود رفته است و مردم نگران وضعیت این بازار بعد از انتخابات هستند. برای آگاهی بیشتر از این موضوع با محسن فلکی، کارشناس بازارمسکن به گفتگو نشستیم. با گسترش نیوز همراه باشید.

فلکی-مسکن

 

رکود بازار مسکن قابل پیش بینی بود

محسن فلکی در ابتدای صحبت های خود به خبرنگارسرویس اصناف گسترش نیوز گفت: «در کشور ما قیمت مسکن به دلیل نگاه سرمایه ای که به این بازار وجود دارد از عوامل مختلفی تاثیر میپذیرد. این عوامل عبارتند از :  قیمت مصالح ساختمانی،  قیمت بازارهای موازی مثل و سکه و دلار و... این رکود تاریخی اردیبهشت و خرداد ماه هم در معاملات مسکن  بعد از افزایش قیمت  چشمگیر چند سال گذشته کاملا قابل پیش بینی بود چون عملا قدرت خرید مردم بسیار پایین آمده است و از طرفی هم جذابیتی برای سرمایه گذاران در زمینه خرید مسکن وجود ندارد».

دولت آینده طی دو سال نمیتواند واحد جدیدی به بازار عرضه کند

این کارشناس بازار مسکن در ادامه افزود: « اگر  بعد از انتخابات دولت آینده قصد ساخت مسکن هم داشته باشد به علت زمان بر بودن این کار به هیچ وجه نمیتواند در دو سال اول شروع کار واحد جدیدی را به بازار عرضه کند.در حال حاضر هم قیمت مسکن از عوامل مختلفی مثل، بازار های موازی از قبیل سکه و دلار تاثیر می پذیرد».

عواقب ثبت نام نکردن در سامانه ملی املاک و اسکان کشور

فلکی در ادامه به خبرنگار گسترش نیوز گفت «در مورد سامانه ملی املاک و اسکان کشور باید تا روز آخر صبر کرد و بعد درمورد استقبال و یا عوامل عدم اسقبال مردم صحبت کرد. درمورد عواقب ثبت نام نکردن در سامانه هم باز به استقبال مردم از این طرح بستگی دارد.  اگر آمار دقیق از واحدهای خالی وجود داشته باشه این طرح مالیات گیری باعث میشود این واحدها به بازار عرضه شوند. در مورد اصلاح قانون قدیمی مالیات بر خانه های خالی اگر آمار دقیق وجود داشته باشد میتواند کمک حال بازار مسکن باشد ولی متاسفانه به دلیل عدم وجود اطلاعات دقیق و درست خود این قانون در اینده میتواند دردی  برای بازار مسکن باشد».

رییس جمهور بعدی به تعهدات پروژه مسکن مهر و پروژه ملی مسکن عمل کند

این کارشناس بازارمسکن در صحبت های پایانی خودراجع به وعده های انتخاباتی نامزدهای ریاست جمهوری گفت: «وقت انتخابات حرف هایی زده میشود ولی باید به شناخت این کاندید محترم از بازار مسکن نیز توجه داشت و از آنها پرسید که منابع تولید این چند میلیون واحد را کجا میخواهند تامین کنند؟ و به قولی سنگ بزرگ نشانه نزدن است و امیدوارم رییس جمهور بعد حداقل بتواند به تعهدات پروژه مسکن مهر و پروژه ملی مسکن عمل کند».

 

  • ناشناس ارسالی در

    افزایش هم سقفی دارد واز ان به بعد دیگر ک شش افزایش بیشتر نیست ودوم وقتی قیمتها زی اد باشد توان خرید پایین میاد که در اینصو رت یا مردم به سراغ خانه های کلنکی میروند یا در قسمت های پرت شهر مسکن تهیه میکنند ودر نقاط مرفه تقریبا خانه ها خالی میمان د خانه هم عمر مفیدی دارد کهدر خانه های ا پارتمانی زمین مشاعی ست بنابراین نسبت به خانه های مستقل چندان مزیتی نخواهند داشت در دو سال اینده پایتخت اولین شهر ی ست که رکود قیمت مسکن را خواهد دید

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها