|
کدخبر: 177169 رویا رئیسی

خبرهای خوب برای طرفداران بیت کوین

در روزهای گذشته نام بیت کوین در میان سایر ارزهای دیجیتال بسیار در اخبار منتشر شده است. البته نام این ارز دیجیتال همراه با نوسانات نزولی بوده است. پیش‌بینی‌ها حکایت از این دارد که بیت کوین دومین سقوط ماهانه خود را نیز ثبت خواهد کرد.

اقتصاد خبرهای خوب برای طرفداران بیت کوین

رمزارز بیت کوین از ابتدای سال جاری تا اواسط ماه می یک روند صعودی قدرتمند را آغاز کرد و توانست به واسطه‌ی آن رکورد جدید ۶۴ هزار دلار برای هر واحد BTC را به ثبت برساند اما چند هفته‌ی گذشته یک روند نزولی قدرتمند در بازار شکل گرفت که باعث شد BTC تقریباً نیمی از ارزش خود را از دست بدهد و به سطوح ۳۰ هزار دلاری باز گردد. با وجود خوش‌بینی کاربران نسبت به پایان روند نزولی و احتمال افزایش قیمت‌ها، تحلیلگران بانک بزرگ جی‌پی‌مورگان از تداوم این روند و احتمال سقوط هرچه بیشتر بیت کوین به سطوح ۲۰ هزار دلاری سخن می‌گویند.

بیت کوین، در تاریخ ۲۴ مه حدود ۳۱۲۲۷ دلار فروش را برای خود ثبت کرد اما کاهش بیش از ۵۰ درصدی نسبت به اوج خود در ماه آوریل داشت. عوامل زیادی ریزش را برای بازار رقم زده است. در ادامه به این عوامل می‌پردازیم.

چرا شاهد ریزش بیت کوین بودیم؟

عواملی مثل ترس از سرکوب ارزهای رمز پایه چین، مقررات پیش رو در ایالات‌متحده و اظهارات جنجالی ایلان ماسک مدیرعامل تسلا شرایط موجود را رقم زد. از سویی نیز بانک مرکزی روسیه مانع از سرمایه‌گذاری در بیت کوین می‌شود. اولیور هیوز، مدیرعامل بانک تینکوف، می‌گوید سرمایه‌گذاران روس تمایل دارند، در بیت کوین سرمایه‌گذاری کنند ولی بانک مرکزی این کشور دست بانک‌ها را برای ارائه خدمات در این حوزه بسته است.

ایلان ماسک جدیداً چه گفت؟

ایلان ماسک در توئیتی تصویر یک دختر و پسر را قرارداد که دختر به پسر می‌گوید: «می‌دانم که گفته بودم اگه یک بار دیگر آهنگی از لینکین پارک نقل قول کنی همه‌چیز بین ما تمومه، ولی من کس دیگه‌ای رو پیدا کردم «پسر نیز در جواب می‌گوید»: پس در نهایت هیچ فرقی نمی‌کرد«. ایلان ماسک یک هشتک قلب شکسته و بیت کوین را بالای این تصویر قرارداد و عده‌ای این توئیت را به منزله خداحافظی ایلان ماسک از بیت کوین تلقی کردند. به اعتقاد برخی این توئیت در افت قیمت بیت کوین نقش داشت.

توئیت-ایلان-ماسک

خبرهای خوب برای طرفداران بیت کوین

چند خبر خوب در خصوص بیت کوین منتشر شده است که احتمالاً روند موجود را تغییر دهد. در ادامه به این اخبار می‌پردازیم.

ورود جی تی ای به حوزه رمزارزها

جی تی ای شناخته‌شده‌ترین و پول‌سازترین بازی‌های رایانه‌ای جهان هست که خبرهایی در خصوص نسخه بعدی آن منتشر شده است. احتمالاً در نسخه‌ی بعدی این بازی از رمزارز بیت کوین استفاده شود.

جک دورسی در کنفرانس بیت‌کوین میامی ۲۰۲۱

جک دورسی، مدیرعامل توییتر، در کنفرانس بیت کوین ۲۰۲۱ میامی: «بیت کوین قطعاً همه‌چیز را تغییر می‌دهد. فکر نمی‌کنم چیزی مهم‌تر از آن در زندگی من وجود داشته باشد تا رویش کار کنم. قصد دارم باقی عمر خود را به افزایش دسترسی بیت کوین برای همه صرف کنم. اگر در اسکوئر و توییتر نبودم، بر روی بیت‌کوین کار می‌کردم و اگر بیت‌کوین نسبت به این دو شرکت کمک بیش‌تری لازم داشت، آن‌ها را ترک می‌کردم تا به بیت کوین بپیوندم. سایر کوین‌ها برایم اهمیتی ندارند.»

بیت‌کوین زودتر از دوج‌کوین به ماه می‌رود

صرافی بیت‌مکس (BitMex) با همکاری شرکت هوافضای استروباتیک تکنولوژی یک بیت‌کوین را در سه ماهه آخر امسال به ماه ارسال می‌کند. برای اجرایی شدن آن قرار است یک کوین فیزیکی به ارزش یک بیت‌کوین تولید شود. بر روی آن کوین قیمت بیت‌کوین در لحظه ساخت کوین، لوگو بیت‌مکس و نام مأموریت درج خواهد شد.

موسسه خیریه آب صندوق بیت کوین راه‌اندازی کرد

موسسه خیریه آب، نهادی مستقر در نیویورک که مأموریت آن رساندن آب سالم به کشورهای در حال توسعه است، پذیرش کمک‌های مالی بیت کوینی را به واسطه یک صندوق مختص ارزهای دیجیتال شروع کرده است. این اقدام شاید حامیان جدیدی را برای این نهاد غیرانتفاعی به ارمغان بیاورد. راه‌اندازی این صندوق به خیریه آب اجازه می‌دهد، کمک‌های مالی را در قالب بیت کوین دریافت و نگهداری کند تا بودجه پروژه‌های خود را تا سال ۲۰۲۵ تأمین نماید. دارایی این صندوق فقط بیت کوین است و تسویه هزینه پروژه‌ها نیز با این ارز دیجیتال انجام خواهد شد.

اسکوئر در حال ساخت کیف پول سخت‌افزاری برای بیت کوین

جک دورسی، مدیرعامل شرکت پرداخت موبایلی اسکوئر، در حساب توییتری‌اش خبر از ساخت یک کیف پول سخت‌افزاری و منبع‌باز برای بیت کوین داد. او در توییتر نوشت: «اسکوئر در حال ساخت یک کیف پول سخت‌افزاری برای بیت کوین است، ما می‌توانیم این کار را به‌طور کامل از نرم‌افزار گرفته تا طراحی سخت‌افزاری به‌صورت منبع‌باز و با همکاری جامعه ارزهای دیجیتال به سرانجام برسانیم.» گفتنی است اسکوئر ۸۰۲۷ بیت کوین در ترازنامه خود دارد که ارزش کنونی آن بر اساس قیمت‌های فعلی حدود ۲۹۷ میلیون دلار است.

شرکت داروسازی آمریکایی برای هزینه تست کرونا بیت کوین می‌پذیرد

هم‌زمان با گروه کنفرانس بیت کوین ۲۰۲۱ در شهر میامی آمریکا، یک شرکت داروسازی فعال در این شهر اعلام کرد مراجعه‌کنندگان می‌توانند هزینه تست کرونا را با بیت کوین بپردازند. این شرکت انتظار دارد، بیش از ۵۰¡۰۰۰ نفر برای حضور در این کنفرانس از مقابل محل تست گیری عبور کنند. بنا بر اعلام شرکت بسیاری از شرکت‌کنندگان از اتباع کشورهای خارجی هستند و پیش از پرواز به کشورهای خود باید تست کرونا بدهند.

 

ارسال نظر