|
کدخبر: 156206

قند کدام میوه‌ها بیشتر است؟

میوه‌ها همیشه مورد توجه متخصصان تغذیه و محققان گوناگون بوده‌اند و مطالعات متعددی ثابت کرده‌اند که میوه‌ها یکی از بهترین مواد غذایی برای حفظ سلامت بدن هستند. فیبر غذایی و انواع مواد مغذی از مهم‌ترین ترکیبات موجود در میوه‌ها به‌شمار می‌روند، درحالی که قندهای طبیعی موجود در میوه‌ها نیز اهمیت خاص خودشان را دارند.

جامعه قند کدام میوه‌ها بیشتر است؟

نکته جالب‌تر این‌جاست که میزان قندها در بعضی از میوه‌ها بیشتر از انواع دیگر است. بعضی میوه‌ها نیز حاوی قند کمتری نسبت به انواع دیگر هستند. آشنایی داشتن با میزان قند موجود در میوه‌ها می‌تواند به حفظ تعادل در رژیم غذایی کمک کند و خصوصا برای افراد مبتلا به بیماری‌های مختلف مفید باشد. در ادامه این مطلب شما را با ۷ میوه که قند به نسبت بالاتری دارند، آشنا خواهیم کرد.

۱. انبه

انبه از نظر محتوای قندی در صدر جدول میوه‌ها قرار می‌گیرد چون هر عدد انبه حدودا ۴۵ گرم قند طبیعی وارد بدن می‌کند. بنابراین، کسانی که برنامه کاهش وزن دارند یا باید میزان قند دریافتی روزانه را کنترل کنند، بهتر است از انبه استفاده نکنند یا میزان استفاده از آن را به حداقل برسانند. 

۲. انگور 

هر فنجان انگور حدودا ۲۳ گرم قند طبیعی به بدن می‌رساند. این مقدار واقعا زیاد است چون انگور در گروه میوه‌های دانه‌ریز قرار می‌گیرد و زیاده‌روی در مصرف آن به‌راحتی اتفاق می‌افتد. اگر می‌خواهید از انگور استفاده کنید، بهتر است که وعده مصرفی انگور را از قبل مشخص کنید تا هنگام خوردن این میوه دچار پُرخوری و دریافت بیش از حد قندها نشوید. 

۳. گیلاس 

میزان قندهای طبیعی در هر فنجان از گیلاس به حدود ۱۸ گرم می‌رسد. به همین دلیل هم وعده مصرفی گیلاس باید کاملا کنترل‌شده باشد، اما متاسفانه بعضی افراد همچنان به‌صورت بی‌رویه از این میوه استفاده می‌کنند و درنتیجه قند زیادی را به‌صورت ناگهانی وارد بدن می‌سازند.

۴. گلابی 

هر عدد گلابی متوسط حدود ۱۷ گرم قند دارد. اگر به‌دلایل مختلف مجبورید که قند مصرفی روزانه تان را کنترل کنید، بهتر است که یک گلابی را به تکه‌های کوچک تقسیم کنید و از آنها در طول روز همراه با ماست یا سالاد استفاده کنید. 

۵. هندوانه 

هر برش متوسط از هندوانه حدود ۱۷ گرم قند به بدن می‌رساند. مصرف هندوانه بیشتر از همه به این دلیل اهمیت دارد که سرشار از آب است و املاح خاصی به‌نام الکترولیت‌ها را وارد بدن می‌کند که برای تجدید قوای بدن بسیار مهم هستند. البته توجه داشته باشید که هر وعده مصرفی از هندوانه ۱ یا ۲ برش متوسط را شامل می‌شود. 

۶. انجیر 

هر دو عدد انجیر متوسط حدود ۱۶ گرم قند دارد. کسانی که باید قند مصرفی روزانه شان را کنترل کنند، بهتر است انجیر را به تکه‌های کوچکی تقسیم کنند و از آنها همراه با پنیر یا همراه با سالاد استفاده کنند. 

۷. موز 

هر عدد موز متوسط حدود ۱۴ گرم قند طبیعی به بدن می‌رساند. در این مورد هم می‌توانید موز را به چند تکه تقسیم کنید و در طول روز از آن همراه با صبحانه یا همراه با کره بادام‌زمینی استفاده کنید. 

 

منبع: بهداشت نیوز

ارسال نظر