|
کدخبر: 109856

هزینه تست کرونا از ۳۰هزار تا ۱٫۵ میلیون

اگر مشکوک به بیماری کرونا هستید، برای اطمینان خاطر باید تا ۱٫۵ میلیون تومان هزینه کنید. البته بسته به اینکه چه نوع تستی در کدام بیمارستان انجام می‌شود هزینه‌ها متغیر است. از ۳۰ هزار تومان تا ۱٫۵ میلیون تومان.

جامعه هزینه تست کرونا از ۳۰هزار تا ۱٫۵ میلیون

برای تشخیص ابتلا به کرونا، سه دسته تست انجام می‌شود. تست خون، تست سوآپ (خلط) و اسکن. اما هزینه هر کدام از این تست‌ها چقدر است؟

آزمایش خون

(آنتی بادی کرونا یا آزمایش سرولوژی): در این شیوه با گرفتن مقداری از خون فرد بیمار، وجود برخی از آنتی‌بادی‌ها در خون مشخص می‌شود. هزینه این تست در بیمارستان و مراکز خصوصی حدود ۱۹۰ تا ۲۰۰ هزار تومان است.

اما در بیمارستان دولتی، هزینه این تست کمتر است. هزینه این تست در مراکز دولتی با استفاده از دفترچه بیمه حدود ۳۰ تا ۴۰ هزار تومان و بدون دفترچه، حدود ۹۰ هزار تومان است. اما از این تست کمتر استفاده می‌شود چون دقیق نیست.

تست سوآپ

(تست مخاط حلق و بینی یا پی سی آر): در این شیوه با استفاده از مخاط حلق و بینی وجود ویروس در فرد را بررسی می‌کنند. این مطمئن‌ترین و البته گران‌ترین تشخیص کروناست.

هزینه انجام تست خلط بینی یا همان سوآپ در بیمارستان و مراکز خصوصی بین ۵۰۰ هزار تومان تا یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است. در برخی از مراکز خصوصی رقم‌ها کمتر و بین ۷۰۰ تا ۸۰۰ هزار تومان است و در برخی دیگر ۵۰۰ تا ۵۵۰ هزار تومان.

اما در مراکز خصوصی، ۵۰۰ هزار تومان، کمترین هزینه‌ای است که برای تست سوآپ یا همان تست دردناک خلط بینی باید پرداخت.

البته گفته می‌شود آزمایشگاه‌ها در قبال دریافت هزینه بیشتری، تست سوآپ را در منزل هم انجام می‌دهند. این راهی است برای عدم مراجعه فرد به مراکز آلوده درمانی.

نکته قابل ذکر اینکه بیمه‌های تکمیلی هزینه تست کرونا را بر عهده نمی‌گیرند و این تست شامل بیمه تکمیلی نمی‌شود.

در بیمارستان دولتی، هزینه تست سوآپ کرونا کمتر است. به گزارش تجارت‌نیوز، تست سوآپ در بیمارستان دولتی برای دارندگان بیمه پایه، ۶۰ تا ۷۰ هزار تومان است. اما اگر فرد مشکوک به کرونا بیمه پایه نداشته باشد، برای انجام تست سوآپ آزاد در بیمارستان دولتی باید بین ۲۷۰ تا ۳۷۰ هزار تومان بپردازد.

اما جز این، در برخی از موارد ابتلا به کرونا را از طریق اسکن بررسی می‌کنند. هزینه سی تی در بیمارستان خصوصی متفاوت است. عددی حدود ۵۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومان. اگرچه برخی از مراکز هم ۳۰۰ هزار تومان برای اسکن دریافت می‌کنند.

هزینه تست کرونا به روایت وزارت بهداشت

مدیرکل آزمایشگاه‌های مرجع سلامت وزارت بهداشت هم اعدادی را در خصوص تست کرونا عنوان کرده. سمیعی گفته: هزینه آزمایش‌های سرولوژی حدودا بین ۲۹ تا ۳۰ هزار تومان است. در حالی که گاهی شنیده می‌شود این هزینه به بیش از ۱۰۰ هزار تومان رسیده است.

همچنین در مورد تست تشخیصی مولکولی نیز هزینه‌ها در بخش خصوصی ۵۸۶ هزار و ۵۰۰ تومان است و در بخش دولتی نیز در صورتی که با تشخیص پزشک انجام شود به شکل رایگان خواهد بود.

هزینه تست کرونا در دنیا

به گفته‌ سخنگوی انجمن پزشکان بیمه قانونی در آلمان، افراد در آلمان در صورت داشتن بیمه دولتی، باید ۶۰ یورو برای تست کرونا بپردازند. این هزینه برای بیمارانی که بیمه خصوصی دارند، حدود ۲۵۰ یورو است.

هزینه تست کرونا در چین کمتر از ۱۷ دلار است و بیمه‌ها همه هزینه‌ها را پرداخت می‌کنند. اما در امریکا، فرد بیمه شده باید برای این تست ۱۴۰۰ دلار بپردازد که البته اگر کسی بعد از ابتلا به بیماری خودش را بیمه کند، این مبلغ به ۳۲۷۰ دلار افزایش می‌یابد.

منبع: تجارت نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها