|
کدخبر: 203056 سهیل فرزین

گفتگوی گسترش نیوز با برگزارکننده نمایشگاهی؛

نمایشگاه کشاورزی کرمان ۱۳ ساله شد

عاجزی گفت: استان کرمان با توجه به وسعت و ظرفیت خوبی که در حوزه کشاورزی کشور دارد بستر مناسبی برای برگزاری نمایشگاه کشاورزی است.

نمایشگاه نمایشگاه کشاورزی کرمان ۱۳ ساله شد

کشاورزی به‌عنوان اولین بخش اقتصاد و عرضه کننده عوامل اساسی زندگی بشر و بخش‌های دیگر اقتصاد است و در توسعه همه‌جانبه کشورها نقش مهمی را ایفا می‌کند. در یک جمله کوتاه، کشاورزی را مادر تمام فعالیت‌ها و صنایع مورد نیاز ملت‌ها دانسته‌اند. از طرفی نمایشگاه ها نیز یکی از سکوهای مهم در معرفی و شناسایی توانمندی و قابلیت‌های فنی واحدهای تولیدی و خدماتی کشاورزی هستند. از همین جهت برگزاری نمایشگاه های تخصصی صنعت کشاورزی در شناساندن ظرفیت های این صنعت اهمیت بالایی دارد.

سیزدهمین نمایشگاه بین المللی کشاورزی کرمان در آینده ای نزدیک در این استان برگزار خواهد شد. خبرنگار سرویس نمایشگاه گسترش نیوز در همین رابطه و پیرامون جزییات برگزاری این رویداد گفتگویی را با ‌علیرضا عاجزی برگزارکننده این نمایشگاه ترتیب داده که در ادامه مطالعه خواهید کرد. با گسترش نیوز همراه باشید:

عاجزی در ابتدای این گفتگو اظهار داشت: سیزدهمین نمایشگاه بین المللی کشاورزی، ماشین آلات، نهاده های کشاورزی، ادوات و ماشین آلات، تجهیزات گلخانه ای و سیستم های آبیاری کرمان از تاریخ ۲۵تا ۲۸آبان ماه در این استان برگزار خواهد شد.

ظرفیت های استان کرمان برای برگزاری نمایشگاه کشاورزی

وی در ادامه به ظرفیت های استان کرمان برای برگزاری این رویداد اشاره کرد و گفت: این استان با توجه به وسعت و ظرفیت خوبی که در حوزه کشاورزی کشور دارد بستر مناسبی برای برگزاری این رویداد است. سایت استان کرمان یکی از سایت های خوب کشور به شمار می رود و امکانات و سالن های بسیار مناسبی برای برگزاری این رویداد دارد. از طرفی این استان ظرفیت بالایی در حوزه کشاورزی در بخش های زراعت و ساختاری دارد.

علبرضا_عاجزی

نایب رییس انجمن برگزارکنندگان در ادامه خاطرنشان کرد: عمده محصولات زراعی در استان کرمان در شهرهایی مانند جیرفت که قطب صنعت کشاورزی در کشور شناخته می شود، وجود دارند. با توجه به آب و هوای خوبی که این استان دارد به صورت چهارفصل می توان انواع میوه ها و مرکبات و صیفی جات مختلف و محصولات باغی را در این استان مشاهده کرد.  با توجه به این ظرفیت ها و پتانسیل هایی که ذکر شد بر آن شدیم تا نمایشگاه بین المللی کشاورزی، ماشین آلات، نهاده های کشاورزی، ادوات و ماشین آلات، تجهیزات گلخانه ای و سیستم های آبیاری را در این استان برگزار کنیم.

عاجزی در ادامه گفت: تا به امروز نزدیک به ۹۰شرکت برای حضور در سیزدهمین نمایشگاه بین الملی کشاورزی کرمان شامل ادوات و ماشین آلات، نهاده ها، تجهیزات گلخانه ای و سیستم های گلخانه ای اعلام آمادگی کرده اند. این شرکت ها در حوزه های مختلف مانند تجهیزات نوین آبیاری و گلخانه ای، تولیدکنندگان کود،‌ سم و بذر، تولیدکنندگان ادوات و ماشین آلات کشاورزی و سایر خدمات فنی و مهندسی که در حوزه کشاورزی قابل ارائه است در این رویداد حاضر شده اند.

وی همچنین گفت: این رویداد نمایشگاهی با همراهی و حمایت سازمان ها و تشکل های مختلف دولتی و بخش خصوصی در فضایی نزدیک به ۷۰۰۰ متر برگزار خواهد شد.

تاثیر نمایشگاه ها در معرفی ظرفیت های کشاورزی کشور

این برگزارکننده نمایشگاهی در ادامه به تاثیر برگزاری رویدادها در معرفی ظرفیت های کشاورزی کشور اشاره کرد و گفت: نمایشگاه ها می توانند به عنوان ویترین صنایع مختلف نقش آفرینی موثری در اقتصاد و صنعت کشور داشته باشند. امروزه صنعت کشاورزی ایران دارای رتبه و جایگاه خوبی در منطقه است. بنابراین ما باید این ظرفیت ها را در ویترین نمایشگاه ها به دنیا و فعالان این حوزه نمایش دهیم.

عاجزی افزود: خوشبختانه شرکت های صاحب نام و همچنین مجموعه های جویای نام در سیزدهمین نمایشگاه بین المللی کشاورزی کرمان شرکت کرده اند. در همین راستا شرکت تراکتورسازی تبریز که به عنوان بزرگترین تولیدکننده ماشین آلات و تراکتورهای کشاورزی است تا شرکت هایی که به صورت جزیی مشغول به تولید برخی محصولات در حوزه صنعت کشور هستند در این رویداد شرکت کرده اند.

مدیرعامل شرکت نمایشگاهی رونق همچنین خاطرنشان کرد: به عقیده من نمایشگاه های بین المللی و تخصصی مهمترین ابزار برای توسعه بازار و صادرات، معرفی دستاوردها و توانمندی ها به دنیا به شمار می روند. از طرفی ارتباط خوبی که به صورت مستقیم در برگزاری رویدادهای نمایشگاهی میان تولیدکننده و مصرف کننده تشکیل می شود موجب می شود که هم تولیدکننده کشور به دستاورد و بازار جدید برسد و هم طرف مصرف کننده که عمدتا کشاورزان، باغداران، گلخانه داران و متخصصان این حوزه هستند نیاز سالانه برای تولید محصولات مورد نظر خود را تامین کنند.

عاجزی در پایان گفت: امیدواریم که این نگاه در میان تمام تولیدکنندگان و مصرف کنندگان حوزه کشاورزی کشور نیز به وجود بیاید. ما نیز به نوبه خود تلاش خواهیم کرد تا با برگزاری رویداهای با کیفیت در این حوزه به رشد و اعتلای روزافزون صنعت کشاورزی کشور کمک کنیم.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها