|
کدخبر: 246717

واکنش روسیه به حکم سنگین فیفا و یوفا

بعد از محرومیت تیم‌های روسی از دیدارهای بین‌المللی، فدراسیون فوتبال این کشور از فدراسیون بین‌المللی فوتبال (فیفا) و یوفا به دادگاه عالی ورزش (CAS) شکایت کرد.

 فدراسیون فوتبال روسیه در این شکایت خواهان لغو حکم فیفا و یوفا مبنی بر محرومیت موقت تیم‌های ملی و باشگاهی روسی از تمامی رقابت‌ها شده‌ است.

فدراسیون بین‌المللی فوتبال (فیفا) و اتحادیه فوتبال اروپا (یوفا) در بیانیه‌ای مشترک تیم‌های ملی و باشگاهی روسیه را تا اطلاع ثانوی از حضور در رقابت‌های بین‌المللی تحت پوشش این دو نهاد تعلیق کردند. این تصمیم ۹ اسفند از سوی دپارتمان شورای فیفا و کمیته اجرایی یوفا که به ترتیب بالاترین هیات‌های تصمیم گیرنده در این ۲ نهاد بین‌المللی محسوب می‌شوند، اتخاذ شد.

فیفا روز گذشته اعلام کرد که به دلیل تهاجم مسکو به اوکراین، تیم‌های فوتبال روسیه تنها تحت نام «اتحادیه فوتبال روسیه» مجاز به برگزاری بازی بوده و علاوه بر این، دیدارهای خانگی تیم‌های این کشور در زمین بی‌طرف و بدون تماشاگر برگزار خواهد شد و استفاده از پرچم و سرود ملی روسیه نیز ممنوع است.

لهستان، سوئد و جمهوری چک طی روزهای اخیر انصراف خود را از بازی مقابل تیم ملی روسیه در پلی‌آف جام جهانی اعلام کردند.

براساس برنامه قبلی دیدار روسیه و لهستان قرار است ۲۴ مارس (چهارم فروردین‌ماه ۱۴۰۱) در مسکو برگزار شود. برنده این دیدار باید به مصاف برنده بازی سوئد و جمهوری چک برود.

فوتبال روسیه پس از اطلاع از این حکم، با انتشار بیانیه‌ای آن را غیر عادلانه و مغرضانه عنوان کرد و اعلام کرد که به دادگاه عالی ورزش شکایت خواهد کرد.

قرعه‌کشی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر قرار است اول آوریل (۱۲ فروردین‌ماه ۱۴۰۱) و بازی‌ها نیز در ماه‌های نوامبر و دسامبر برگزار شود.

کمیته بین‌المللی المپیک نیز از سازمان‌دهندگان ورزشی خواست تا ورزشکاران و مقامات روسیه و بلاروس را از حضور در رویدادهای بین‌المللی منع کنند.

منبع: صد آنلاین

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها