|
کدخبر: 301614

چرا باید این سریال را دنبال کنیم؟

وقتی که صحبت از کارگردانان مشهور ایرانی می‌شود، نام سعید نعمت‌الله بین آنها به چشم می‌خورد. جدید‌ترین اثر این کارگردان یعنی سریال پدر گواردیولا قرار است با ارائه یک داستان جذاب و شگفت‌انگیز همه نظرها را به خود خیره کند. این سریال با حواشی زیاد خود شناخته شده است.

با توجه به سابقه کلی سعید نعمت‌الله در تولید سریال‌های درجه یک می‌توان اطمینان داشت که پدر گواردیولا خیلی سریع به محبوبیت بسیار بالایی دست پیدا می‌کند. در این سریال برخی از محبوب‌ترین و معروف‌ترین بازیگران ایرانی به ایفای نقش می‌پردازند. اگرچه از پخش این سریال بارها و بارها جلوگیری شده بود؛ اما ظاهراً قرار است به زودی شاهد پخش آن باشیم.

پدر گواردیولا می‌تواند بازار نمایش خانگی را یک بار دیگر به اوج برگرداند. پس از سریال یاغی شاهد سریال چندان جدیدی در این حوزه نبودیم؛ اما احتمال می‌رود که پدر گواردیولا حتی محبوبیت سریال یاغی را پشت سر بگذارد و به پربیننده‌ترین سریال موجود در این حوزه تبدیل شود.

این سریال جدیدترین ساخته سعید نعمت‌الله است.

چرا باید این سریال را دنبال کنیم؟

اصلی‌ترین دلیلی که موجب شده است این سریال بر سر زبان‌ها بیفتد، کارگردان آن بوده؛ چراکه کارگردان و نویسنده سریال پدر گواردیولا سعید نعمت‌الله است. این کارگردان نام آشنا با سریال‌ها و مجموعه‌های تلویزیونی مختلف به شهرت بالایی دست یافت. حتی برخی از مهم‌ترین آثار سایر کارگردانان صدا و سیما ‌نوشته سعید نعمت‌الله هستند. وی پیش از روی آوردن به حرفه کارگردانی به شکل مداوم با سیروس مقدم کار می‌کرد.

پس از گذشت چند سال از آخرین سریال سعید نعمت‌الله شاهد فعالیت مجدد وی در حوزه کارگردانی و نویسندگی هستیم. عمده شهرت سریال‌های ساخته سعید نعمت‌الله پیچیده بودن کاراکترها و خط داستانی سریال است. به طور قطع این موضوع در رابطه با سریال پدر گواردیولا نیز مشاهده خواهد شد. با توجه به سابقه بسیار مناسب این کارگردان خوش‌آوازه می‌توان اطمینان داشت که سریال مذکور می‌تواند به محبوبیت بالایی در بین همه دنبال‌کنندگان سریال‌های ایرانی دست پیدا کند.

با یک بررسی کوتاه در مورد نحوه کارگردانی سعید نعمت‌الله می‌توان به این موضوع پی برد که او همواره تلاش دارد بینندگان را تا قسمت آخر سریال میخکوب نگه دارد. این موضوع را می‌توان در سریال‌های خاصی که وی وظیفه نویسندگی آن‌ها را بر عهده داشته است، به خوبی مشاهده کرد. یک مثال مهم در این زمینه سریال برادر جان محسوب می‌شود که در سال‌های اخیر کاربران زیادی را جذب خود کرده بود. سریال پدر گواردیولا به طور قطع جذابیت بسیار بیشتری نسبت به آثار پیشین این کارگردان دارد.

سریال‌های سعید نعمت‌الله اغلب جذاب هستند.

این سریال چند فصل خواهد داشت؟

متأسفانه هنوز اطلاعات مناسبی در مورد فصل‌های آتی سریال پدر گواردیولا ارائه نشده است. در واقع نه کارگردان و نه تهیه‌کننده پدر گواردیولا ظاهراً علاقه‌ای به صحبت کردن در مورد این موضوع مهم ندارند. با دقت به سایر سریا‌ل‌های موجود در حوزه نمایش خانگی می‌توان امید داشت که این سریال نیز در صورت به موفقیت رسیدن و برخورداری از بینندگان زیاد، چند فصل دیگر نیز داشته باشد.

البته باید به این نکته اشاره کنیم که ممکن است در فصل‌های دیگر، برخی از مهم‌ترین بازیگران پدر گواردیولا در آن مشاهده نشوند. در این زمینه می‌توان به حمید فرخ نژاد اشاره کرد که به تازگی از کشورمان خارج شده است و به احتمال بسیار زیاد دیگر وی را در آثار سینمایی و تلویزیونی نخواهیم دید؛ بنابراین چنانچه فصل دومی در کار باشد، امکان دارد که تغییرات بسیار زیادی را در این زمینه مشاهده کنیم.

چه کسانی در این سریال بازی می‌کنند؟

با توجه به پوسترهای مربوط به سریال پدر گواردیولا می‌توان به چند بازیگر اصلی که در این سریال به ایفای نقش می‌پردازند، پی برد. نقش اول این سریال بازیگر محبوب کشورمان مهران مدیری است. این اولین تجربه کاری حمید نعمت‌الله با مهران مدیری به شمار می‌رود و همین امر خود یک موضوع جذاب است. مهران مدیری با داشتن سابقه‌ای طولانی در حوزه کمدی کمتر در نقش‌های جدی حضور داشته و حال باید ببینیم که ایفای نقش وی در پدر گواردیولا به چه شکلی خواهد بود.

خواننده معروف این روزها آرش عدل پرور نیز در کنار مهران مدیری در این سریال به ایفای نقش می‌پردازد. این اولین تجربه وی در زمینه حضور در آثار نمایش خانگی است. او که در زمینه خوانندگی تبحر خاصی دارد، احتمالاً در زمینه بازیگری نیز نظرها را به خود جلب کند. باید به این نکته توجه داشته باشیم که سعید نعمت‌الله عموماً به دنبال بازیگران ماهر است و به همین دلیل می‌توان امیدوار بود که آرش عدل پرور در ایفای نقش به خوبی عمل کند.

مهران مدیری بازیگر اصلی این سریال است.

داستان اصلی این سریال چه چیزی است؟

به­طور معمول داستان سریال‌های حمید نعمت‌‌الله تأثیر بسیار مناسبی بر روی مخاطبان می‌گذارد. اگرچه برای سریال پدر گواردیولا تبلیغات متفاوتی انجام شده است؛ اما هنوز اطلاعاتی در مورد داستان آن وجود ندارد. تنها بیان می‌شود که این سریال مربوط به چند تیپ شخصیتی مختلف است که به دلیل یک سری مسائل خاص، زندگی آن‌ها به هم گره می‌خورد.

بنابراین تا زمانی که قسمت اول پدر گواردیولا پخش نشود، نمی‌توان در مورد داستان آن اظهار نظر خاصی کرد. پس از پخش قسمت نخست تا حدودی می­توان به زمینه داستان و ماجرا و اهداف هر یک از کاراکترهای مجموعه پی برد. می‌دانیم که برای دانستن داستان این سریال شما هم مثل ما کنجکاو هستید؛ اما در هر صورت باید کمی صبر پیشه کنید.

کلام آخر

امروزه سریال‌های نمایش خانگی طرف‌داران بسیار زیادی را به سمت خود جلب کرده‌اند. دلیل اصلی این موضوع را می‌توان داشتن داستان‌های جذاب و وجود محدودیت­های کمتر در ساخت این سریال­ها دانست. پدر گواردیولا به عنوان جدیدترین سریال سعید نعمت‌الله دقیقاً در همین دسته از محصولات قرار می‌گیرد.

در سریال پدر گواردیولا شاهد هنرنمایی برخی از محبوب‌ترین بازیگران سینما و تلویزیون از جمله مهران مدیری و حمید فرخ نژاد هستیم. این سریال برای مدتی به حالت توقیف درآمده بود؛ اما ظاهراً به زودی این توقیف رفع شده و پخش آن از تماشاخونه آغاز می‌شود. باید ببینیم که پدر گواردیولا چطور دل طرف‌داران خود را به دست می‌آورد.

 

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها