|
کدخبر: 141199

برای بازگشایی توچال مجوز داشتیم

روح‌الله امداد می‌گوید مجوز استفاده از پیست اسکی توچال توسط اداره کل ورزش و جوانان استان تهران صادر شده است.

به تازگی تصاویری در فضای مجازی منتشر شد که نشان می‌داد صف انتظار تله‌کابین در توچال تهران شکل گرفته و جمعیت زیادی بدون رعایت فاصله اجتماعی منتظر تله‌کابین سوار شدن هستند.

به دنبال انتشار این تصاویر که حاکی از بازگشایی پیست اسکی توچال و ازدحام جمعیت در ایستگاه پنجم تله کابین توچال در بحبوحه شیوع ویروس کرونا در تهران بود، ستاد مقابله با کرونا در ورزش اعلام کرد از جانب ستاد مقابله با کرونا در ورزش و فدراسیون پزشکی ورزشی مجوزی برای بازگشایی پیست‌های اسکی صادر نشده است و این ستاد در هماهنگی کامل با وزارت بهداشت و ستاد ملی مبارزه با کروناست.

روح‌الله امداد، مدیرعامل توچال اعلام کرد که از اداره کل ورزش و جوانان استان تهران مجوز بازگشایی و استفاده از پیست را دریافت کرده است و گفت: پیست ما باز است و مجوز استفاده کامل از آن را داریم اما با هیات اسکی تهران توافق کردیم که برای جلوگیری از ازدحام، از ۵۰ درصد ظرفیت استفاده کنیم.

او در این مورد افزود: ما مجوز موسسه استاندارد را در مورد ایمنی پیست و تجهیزات داریم، همچنین فدراسیون اسکی به صورت کتبی ایمنی فنی پیست و محیط پیست را تایید کرده است و مجوز استفاده از پیست هم توسط اداره کل ورزش و جوانان استان تهران صادر شده است و مکتوب موجود است. ستاد مقابله با کرونا در مورد گروه‌های مختلف مجوزی صادر کرده که بر مبنای آن ورزش در فضای آزاد در گروه ۲ قرار دارد و کوهنوردی و اسکی هم در این گروه هستند. در ورزش فقط فعالیت در استخرهای سرپوشیده ممنوع است.

امداد در مورد ازحام در ایستگاه پنج تله‌کابین توچال گفت: آن ازدحام را به پیست اسکی ربط داده‌اند در حالی که تجمع روز پنجشنبه هیچ ارتباطی به پیست اسکی نداشت و در فیلم اصلا اسکی باز نمی‌بینید چون آنها وسایل و تجهیزات مشخصی دارند. برخی از عزیزان مشتری ما هستند، از ما بلیت تهیه می‌کنند و با تله‌کابین بالا می‌روند که ساعت این ترددها مشخص است اما عده‌ای از کوهنوردان از مناطق دیگر مثل درکه، کلکچال و پلنگچال به ارتفاعات صعودمی‌کنند و سپس به تله‌کابین ایستگاه پنج می‌آیند تا با تله کابین برگردند. آنها اگر تا ساعت ۱۱ خود را به این ایستگاه برسانند هیچ مشکلی پیش نمی‌آید اما این عزیران ساعت ۱۴ به بعد مراجعه کردند، حتی ساعت انتشار فیلم ۱۵ به بعد است.

او در این مورد افزود: برودت هوا باعث شده بود که آنها در یک ساعت پایین بیایند. با اینکه ما در ایستگاه پنج کلبه داریم و بالای ۱۰۰صندلی و بخاری گازی نصب کرده‌ایم، آن روز با ما همکاری نکردند اما روز بعد با تدبیر دوستان ما و همکاری کوهنوردان مشکل به طور کامل برطرف شد و هر چند جمعه روز شلوع تری بود اما هیچ تجمعی نداشتیم.

امداد در پایان گفت: از دوستان این انتقاد را دارم که وقتی مشکلی پیش می‌آید آن را انعکاس می‌دهند اما زمانی که حل شد دیگر بازتاب نمی‌دهند. تمام اتفاقاتی که پنجشنبه افتاد با همکاری مردم و تلاش همکاران من حل شد. گاهی اشکالاتی پیش می‌آید که آن را با تدبیر حل می‌کنیم اما این موضوع ربطی به پیست اسکی و اسکی‌بازان ما نداشت.

مجوز-یک

مجوز-دو

منبع: ايسنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها