|
کدخبر: 252756

رئیس کمیسیون بلاک چین و رمز ارز سازمان نصر مطرح کرد؛

ناگفته های تازه از مافیای صنعت استخراج ارز دیجیتال

آشوری، رئیس کمیسیون بلاک چین و رمز ارز سازمان نظام صنفی رایانه‌ای گفت: مافیای صنعت استخراج رمز ارز نمی‌خواهد این صنعت در ایران توسعه پیدا کند.

اقتصاد ناگفته های تازه از مافیای صنعت استخراج ارز دیجیتال

لایحه‌ها و مقررات زیادی برای فعالان صنعت استخراج در سال‌های گذشته تدوین شده است. برنامه‌هایی که فعالیت صنعتگران خرد را نابود کرده است. از سویی منافع عده‌ای خاص را تأمین می‌کند. در نتیجه مافیا در این صنعت شکل گرفته است. با فعالیت هرچه بیشتر مافیا، فعالیت زیرزمینی بیشتر شده است. همچنین متخصصین این حوزه با ناامیدی جذب کشورهای همسایه می‌شوند. در این رابطه گفتگویی با رئیس کمیسیون بلاک چین و رمز ارز سازمان نصر داشتیم. در ادامه همراه ما باشید.

افشین آشوری، رئیس کمیسیون بلاک چین و رمز ارز سازمان نظام صنفی رایانه‌ای در گفتگو با گسترش نیوز گفت: در متن سند تحول که در تاریخ ۸ اسفند ماه سال ۱۴۰۰ ابلاغ شد، به رمز ارزها یا رمز ارزش‌ها پرداخته شده است. پرداختن به این موضوع اتفاق خوبی است اما این سند کلی و بالادستی است. احکام این سند به درستی مطرح نشده است. در قسمت استخراج رمز ارز قوانین به درستی اجرا نشده است. مقررات جدیدی در حال تدوین است که بدتر از قوانین قبلی است. قوانین قبلی منجر به استخراج ۲ هزار مگاوات به صورت زیرزمینی شد. از سویی مافیا در این صنعت همانند مافیای دارو، تجهیزات پزشکی و خودرو شکل گرفته است.

کسب سود مافیا با انرژی مفت

آشوری اظهار کرد: این مافیا نمی‌خواهد صنعت استخراج رمز ارز در ایران توسعه پیدا کند. مافیای صنعت استخراج ارز دیجیتال با انرژی مفت و امکانات کسب سود می‌کند. مافیای مذکور مرتبط با بخش خصوصی است و ارتباطی با نهادهای دولتی، امنیتی و نظامی ندارند. انرژی مفت در دست آنها است و بر اساس قانون اصل ۱۴۴ بخش خصوصی تجهیزات نیروگاهی کسب کرده است که صنعت استخراج رمز ارز را نیز تصاحب کرده‌اند.

وی افزود: بخش خصوصی عادی جامعه از این تجهیزات بهره‌مند نیست. این مافیا با بیت‌المال کسب سود می‌کنند و برای جامعه تعیین تکلیف می‌کنند. از ۸ سال پیش مافیا شکل گرفته است و متأسفانه در این دولت هم سرکار هستند. با این روش صنعت استخراج رمز ارز توسعه پیدا نخواهد کرد. همچنین زیرساخت‌های انرژی ما نیز آسیب خواهد دید.

رئیس کمیسیون بلاک چین و رمز ارز سازمان نصر خاطرنشان کرد: به نحوی قانون‌گذاری می‌کنند که برای هیچ صنعت گری ورود به استخراج رمز ارز سودآور نباشد. در چند روز گذشته فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت برای فولادی‌های صادرکننده، گاز را ۱۰ تومان اعلام کرد. اقدام خوبی بود اما چرا این گاز را از صنعتگران رمز ارز دریغ می‌کنند. حداقل صنعتگران این حوزه را در حد عراقی‌ها بدانید. با این روند هیچ صنعتگری علاقه‌مند به فعالیت نیست.

آشوری در پایان تأکید کرد: اگر محسن رضایی معاون اقتصادی دولت که مسئول ارزهای دیجیتال شده است، با مافیا مقابله نکند صنعت استخراج رمز ارز توسعه پیدا نخواهد کرد. در نهایت هم از شخص معاون اقتصادی دولت هزینه می‌کنند. بدون اطلاع هزینه این مافیاها را پرداخت خواهند کرد. به صورت زیرپوستی جوری نفوذ کرده‌اند که در بدنه دولت هیچ کس مطلع نیست. ما مطلع هستیم و یک روزی اسامی این افراد را رسانه‌ای خواهیم کرد. از کل صنعت استخراج رمز ارز باید ۲۰ درصد در ایران باشد اما با این روند تنها مافیا رشد می‌کنند.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها