|
کدخبر: 198467

ورود ارزهای‌دیجیتال به سیستم بانکی نگران کننده هست؟

استارت‌آپ مالی BlockFi که دفتر مرکزی آن در جرسی‌سیتی قرار دارد، کارت‌های اعتباری، وام و سیستم حساب‌های سودآور را به مشتریان خود ارائه می‌دهد.

اقتصاد ورود ارزهای‌دیجیتال به سیستم بانکی نگران کننده هست؟

 استارت‌آپ به‌جای معامله با دلار در جهانی که ارزهای دیجیتال در آن به‌سرعت در حال رشد و توسعه هستند، به سمت رمزارزها حرکت کرده و به‌طور مؤثر یک سیستم بانکی جایگزین را ایجاد کرده است. به گزارش بیزنس اینسایدر، «فلوری مارکس» ۳۰ساله، یکی از مؤسسان BlockFi در سال۲۰۱۷ می‌گوید: این استارت‌آپ بیش از ۱۰میلیارد دلار دارایی، ۸۵۰کارمند و بیش از ۴۵۰هزار مشتری دارد که می‌توانند ظرف چند دقیقه بدون بررسی اعتبارشان، وام دریافت کنند.

 اما برای رگولاتورهای ایالتی و فدرال و برخی از اعضای کنگره، ورود رمزارز به بانک نگران‌کننده است؛ تقریبا همانند بسیاری از کشورهای دنیا. این فناوری چنان سریع و غیرقابل پیش‌بینی دنیای خدمات مالی را مختل کرده است که نهادهای نظارتی در این خصوص بسیار عقب افتاده‌اند. به‌نظر آنها، چنین امری به‌طور بالقوه مصرف‌کنندگان و بازارهای مالی را آسیب‌پذیر می‌کند.

مقامات ارشد بانک مرکزی آمریکا و دیگر نهادهای نظارتی بانکی فوراً آنچه را که «سرعت رمزارز» می‌نامند، آغاز کرده‌اند تا سعی کنند با تغییرات سریع کنار آمده و چگونگی مهار خطرات احتمالی صنعت نوظهوری را که تنها سابقه کوتاهی از آن مشخص شده است، بیابند. در مصاحبه‌ها و بیانیه‌های عمومی، بسیاری از مقامات هشدار می‌دهند که صنعت خدمات مالی ارزهای دیجیتال در برخی موارد در برابر هکرها و کلاهبرداری‌ها آسیب‌پذیر است.

در ‌ماه آگوست، پلتفرم مالی «پلی‌ نت‌ورک» ۶۰۰میلیون دلار از دارایی‌های مشتریان خود را توسط هکرها از دست داد اما پس از توافق با آنها، بیشتر این مبلغ بازگردانده شد. گری جنسلر، رئیس کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) در‌ ماه آگوست در نامه‌ای به سناتور الیزابت وارن درباره خطرات محصولات ارزهای دیجیتال نوشت: ما به مقامات بیشتری احتیاج داریم تا مانع از انجام تراکنش‌ها در حوزه ارزهای دیجیتال بین شکاف‌های نظارتی شویم.

به همین منظور، SEC یک دفتر مستقل برای هماهنگی تحقیقات در مورد ارزهای دیجیتال و سایر دارایی‌های دیجیتال ایجاد و از دانشگاهیان با تخصص مرتبط برای پیگیری تغییرات سریع استفاده کرده است. جالب است بدانید، BlockFi پیش‌تر توسط رگولاتورها در ۵ایالت متهم به نقض قوانین اوراق بهادار محلی شده است.

 

منبع: همشهری

ارسال نظر