|
کدخبر: 162866

قیمت طلا در سال ۱۴۰۰ چند درصد تغییر می‌کند؟

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران با اشاره به نوسان شدید نرخ طلا و سکه در سال۹۹ بیان کرد: پیش‌بینی می‌شود نوسان نرخ طلا در سال جدید هم بیش از حد طبیعی که ۵ درصد است، باشد.

اقتصاد قیمت طلا در سال ۱۴۰۰ چند درصد تغییر می‌کند؟

ابراهیم محمدولی با اشاره به وضعیت بازار طلا در سال۹۹ اظهار کرد: سال گذشته نرخ طلا تحت تاثیر بیماری کرونا و شرایط سیاسی که در نیمه دوم سال پیش آمد، نوسان زیادی را تجربه کرد و همین عوامل باعث شد تقاضا برای طلا و سکه هم به حداقل برسد.

او اضافه کرد: نرخ طلا و سکه در سال۱۴۰۰ کاملا تحت تاثیر شرایط اقتصادی دنیا و روند بیماری کرونا است، اگر واکسن‌های کشف شده نتیجه‌بخش باشند و این بیماری رو‌به بهبود برود مسلما بر ارزش طلای جهانی تاثیر مثبتی خواهد داشت که در این صورت شاهد کاهش نرخ طلا و سکه همپای دلار و اونس خواهیم بود.

محمدولی

به گفته محمدولی، با بهبود شرایط اقتصادی و بیماری کرونا، وضعیت صادرات و تولید طلا هم بهتر خواهد شد و پیش‌بینی شده در سال۱۴۰۰ شاهد رونق تولید و اشتغال صنعت طلا باشیم.

رئیس اتحادیه طلا درباره آینده نرخ طلا و سکه بیان کرد: نوسان نرخ طلا در امسال بیش از حد طبیعی که حدود پنج درصد است، خواهد بود؛ البته نرخ طلا به عوامل دیگری از جمله نرخ ارز و تقاضا هم بستگی دارد، بنابراین اگر دلار در سال جدید همچنان نوسان افزایشی داشته باشد حتی باوجود کاهش ارزش اونس، نرخ طلا و سکه افزایش خواهد یافت.

 

منبع: اقتصاد آنلاین

ارسال نظر