|
کدخبر: 149035

دلار ۴۲۰۰ تومانی می‌ماند؟

گزارش امروز صبح رئیس کمیسیون تلفیق لایحه بودجه نشان می‌دهد نرخ ارز تخصیصی برای دارو تغییر نکرده و مانند روند گذشته دارو با همان ارز ۴۲۰۰ تومانی وارد خواهد شد.

اقتصاد دلار ۴۲۰۰ تومانی می‌ماند؟

سیدمحمدرضا میرتاج‌الدینی نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس:

 نادران رئیس کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ در ابتدای نشست امروز مجلس گزارشی از مصوبات کمیسیون تلفیق لایحه بودجه برای نمایندگان ارائه و اعلام کرد، این گزارش در سامانه مجلس بارگذاری شده و نمایندگان ۱۰ روز فرصت دارند تا پیشنهادهای خود را در این سامانه ثبت کنند.

براساس گزارش کمیسیون تلفیق لایحه بودجه نرخ ارز تخصیصی برای دارو تغییر نکرده و مانند روند گذشته دارو با همان ارز ۴۲۰۰ تومانی وارد خواهد شد.

دولت چند نرخ برای ارز در لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ بعنوان نرخ محاسباتی آورده است، دولت مابه‌التفاوت نرخ ارز دولتی و آزاد را به صورت غیرشفاف در اختیار سازمان بودجه قرار داده و براین اساس کمیسیون تلفیق این موضوع را در بودجه سال آینده روشن و شفاف کرده است.

کمیسیون تلفیق لایحه بودجه بودجه سال آینده را به دو صورت زمانی و دو سطحی بسته‌ تا ضمن اینکه دولت فعلی بتواند به وظایف خویش عمل کند، دست دولت بعدی هم برای اجرای مصوبات بسته نباشد. همچنین مجلس نرخ خاصی برای ارز در بودجه سال ۱۴۰۰ تعیین نکرده، بلکه درآمدهای بودجه‌ای را براساس نرخ در نظر گرفته شده توسط دولت و نرخ ارز در بازار تنظیم و شفاف کرده است.

منبع: خانه ملت

ارسال نظر