|
کدخبر: 128612

بازار ارز تا یکشنبه آرام می‌ماند

قیمت فروش یورو نیز با کاهش قیمت، معادل ۳۷ هزار تومان و قیمت خرید یورو بدون تغییر ماند و نرخ آن ۳۴ هزار و ۹۰۰ تومان تعیین شد.

در ساعت ۱۴ و ۲۵ دقیقه امروز (چهار شنبه- ۲۳ مهرماه) قیمت فروش دلار در صرافی‌های بانکی با افزایش قیمت ۳۱ هزار و ۵۰۰ تومان و قیمت خرید دلار نیز با ۲۰۰ تومان افزایش با قیمت ۲۹ هزار و ۴۰۰ تومان معامله شد.

قیمت فروش یورو نیز با کاهش قیمت، معادل ۳۷ هزار تومان و قیمت خرید یورو بدون تغییر ماند و نرخ آن ۳۴ هزار و ۹۰۰ تومان تعیین شد.

در روز کاری گذشته، قیمت فروش دلار در صرافی‌ها ۳۱ هزار و ۵۰۰ تومان و قیمت خرید دلار نیز ۲۹ هزار و ۲۰۰ تومان بود.

علاوه بر این در سامانه سنا در روز کاری گذشته (۲۲ مهر)، یورو به مبلغ میانگین ۳۶ هزار و ۱۶۴ تومان فروخته شد. دلار نیز روز گذشته با میانگین قیمت ۳۱ هزار و ۵۰ تومان به فروش رسید.

همچنین در سامانه نیما، روز معاملاتی گذشته، قیمت فروش هر حواله یورو با میانگین قیمت ۳۰ هزار و ۷۹۳  تومان و قیمت فروش حواله دلار نیز با ۲۶ هزار و ۴۹۹ تومان ثبت شد.

بر اساس پیش‌بینی فعالان بازار، انتظار می‌رفت با تصمیم بانک مرکزی و عرضه ۵۰ میلیون دلار در بازار و افزایش سقف خرید صرافی‌ها در بازار متشکل، قیمت ارز کاهشی شود اما دلار در صرافی‌های بانکی از مرز ۳۱ هزار تومان فراتر رفت و شماری از دلالان را ترغیب به افزایش خرید انواع ارز کرد این در حالی است که به اعتقاد برخی فعالان این بازار، افزایش بیش از حد نرخ دلار و سایر ارزها، دلیل اقتصادی و منطقی نداشته و هرلحظه امکان ریزش قیمت ها وجود دارد.

منبع: ایرنا

 

ارسال نظر