|
کدخبر: 176570

چرا وزارت جهاد به بازار آشفته مرغ وارد نمی شود؟

سرپرست دفتر خدمات بازرگانی معاونت توسعه بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه تولید مرغ به اندازه نیاز کشور بوده و هیچ کمبودی در این زمینه وجود ندارد، گفت: وزارت جهادکشاورزی وظیفه تولید و تامین مرغ را بر عهده دارد و نظارت بر بازار و برخورد با گرانفروشی وظایف سایر دستگاه های مربوطه است.

اصناف چرا وزارت جهاد به بازار آشفته مرغ وارد نمی شود؟

حسن عباسی معروفان با بیان اینکه نیاز روزانه کشور به مرغ حدود ٧٠٠٠ تن است و اگر این عدد را در ۳۶۵ روز سال ضرب کنیم به عددی حدود ۲میلیون و ٥٠٠ هزار مرغ خواهیم رسید، گفت: این ٧٠٠٠ تن مرغ در بیش از ۲۲ هزار مرغداری کشور زیر نظر وزارت جهاد کشاورزی تولید می شود. همچنین سازمان دامپزشکی نیز بر کشتار نظارت و آمار مرغ های ورودی و گوشت های استحصالی از آنها را در اختیار دارد.

وی با بیان اینکه هیچ کمبودی در تولید مرغ وجود ندارد و تولید به اندازه نیاز کشور است، افزود: روزانه از ۳۱ استان کشور گزارش دریافت می کنیم که اگر کمبود مرغی مشاهده شد سریعا رسیدگی شود ولی در ۱۰ روز اخیر هیچ گزارشی از کمبود مرغ در استانی نداشته ایم.

 سرپرست دفتر خدمات بازرگانی معاونت توسعه بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی ادامه داد: در تامین خوراک مرغ هم کمبودی نداریم و با ارزی که بانک مرکزی تخصیص داده است نهاده به طور مرتب وارد کشور می شود. حتی در مقایسه با سال گذشته مدت مشابه بیش از نیاز، نهاده وارد شده است.

وی در پاسخ به این سوال که چرا قیمت مرغ در روزهای اخیر افزایش داشته و آیا وزارت جهاد کشاورزی اقدامی در راستای ایجاد ثبات در بازار انجام داده است یا خیر، گفت: وزارت جهاد کشاورزی وظیفه تولید و تامین را برعهده دارد و نظارت بر گرانفروشی و کنترل بازار باید توسط دستگاه های مربوطه چون سازمان صمت، سازمان حمایت، اتاق بازرگانی استان ها، تعزیرات و بازرسی های اصناف انجام شود. اگر مرغ گران فروخته می شود باید دستگاه های ذی ربط به این مساله ورود کنند. قیمت مرغ برای مصرف کننده ۲۴هزار و ٩٠٠ تومان است و باید در تمام استان ها رعایت شود.

عباسی معروفان تصریح کرد: در استان تهران گزارش هایی از عدم رعایت نرخ مصوب مرغ داشتیم که پس از بررسی و تایید گرانفروشی واحدهای متخلف به تعزیرات معرفی شدند. ضمن اینکه همیشه عده ای هستند که مقررات را رعایت نمی کنند ولی باید بدانند که قطعا با آنها برخوردهای لازم خواهد شد.

سرپرست دفتر خدمات بازرگانی معاونت توسعه بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی در پایان گفت: اگر روزی وظیفه نظارت بر بازار به وزارت جهاد سپرده شود و امکانات آن هم فراهم شود این وزارتخانه بر وظایف خود عمل خواهند کرد. ولی در حال حاضر نظارت بر خرده فروشی ها بر عهده وزارت جهاد کشاورزی نیست.

منبع: ايسنا

ارسال نظر