|
کدخبر: 126681

یک جهیزیه لاکچری ۹۷۰ میلیون تومان آب می خورد!

بررسی‌ها نشان می‌دهد حداقل هزینه تهیه جهیزیه ۲۰ میلیون، هزینه متوسط آن ۹۶ میلیون و هزینه تهیه یک جهیزیه لاکچری به ۹۷۰ میلیون تومان می‌رسد.

اصناف یک جهیزیه لاکچری ۹۷۰ میلیون تومان آب می خورد!

روزگاری وقتی قرار بود دختر و پسری به خانه بخت بروند، بزرگان فامیل به جوان‌ترها توصیه می‌کردند که زندگی را سخت نگیرند و با اندک داشته‌هایشان شروع کنند. این نسخه پیچیدن‌های پا به سن گذاشته‌های فامیل تا همین چند سال پیش که قیمت دلار روزانه بالا نمی‌رفت و تحریم‌ها شدت نگرفته بودند، قابل اجرا بود و اگر دختر و پسر جوانی توان مالی خریدن یک جهیزیه پر و پیمان را نداشتند به جای آن می‌توانستند شادی‌های زندگی‌شان را به خرید نیازهای اولیه زندگی با کمترین قیمت‌ها گره بزنند اما امروز دیگر خبری از حداقل‌ها با کمترین قیمت نیست.

امروز برای تهیه یک جهیزیه حداقلی باید ۲۰ میلیون تومان هزینه کرد و اگر خانواده‌ای بخواهد با خط‌کش جهیزیه متوسط زندگی را آغاز کند، باید روی هزینه ۹۶ میلیون تومانی حساب کرده باشد. در رابطه با حداکثر هزینه‌های تهیه جهیزیه نمی‌توان نقطه پایانی گذاشت؛ چرا که هر فرد متمولی با توجه به سبک زندگی و سلیقه‌اش می‌تواند این فهرست را طویل‌ و گران‌تر کند. در رابطه با هزینه‌های یک جهیزیه باید این نکته را گوشزد کرد که تعریف حداقل، متوسط و حداکثر در ذهن افراد متفاوت است اما ما تلاش کرده‌ایم با توجه به عرف جامعه این فهرست را به سرانجام برسانیم.

۲۰ میلیون تومان؛ حداقل هزینه جهیزیه

برای تهیه این فهرست تلاش کرده‌ایم تا حداقل‌های لازم برای شروع یک زندگی دو نفره با توجه به ارزان‌ترین برندهای موجود در بازار را مدنظر داشته باشیم. براساس اجناس موجود در بازار باید گفت که حداقل هزینه یخچال فریزر ۴ میلیون تومان است و یخچال پس از مبل در جایگاه گران‌ترین کالای فهرست خرید جهیزیه حداقلی قرار می‌گیرد؛ چرا که برای خرید یک دست مبل باید ۵ میلیون تومان هزینه کرد. برای کالاهایی مانند اجاق گاز و جاروبرقی به ترتیب باید یک میلیون و همینطور ۶۰۰ هزار تومان در نظر گرفت. ماشین لباسشویی هیوندای، سرویس چینی دوازده نفره ایرانی، تخت خواب هر کدام در کمترین قیمت به مبلغ یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان در بازار به فروش می‌رسند. فرش و تلویزیون در صورت ماشینی بودن فرش و انتخاب تلویزیون ایرانی، هر کدام با هزینه ۲ میلیون و ۵۰۰ قابل تهیه هستند. وسایلی مانند سرویس قابلمه، قاشق و چنگال، اتو و قوری و کتری، میز تلویزیون و سرویس آشپزخانه هم جزو ملزومات یک جهیزیه هستند که به ترتیب با قیمت‌های ۵۰۰، ۷۰۰، ۲۰۴، ۲۰۰، ۱۳۹ و ۲۰۰ هزار تومان در بازار فروخته می‌شوند. در مجموع باید گفت که برای خرید ۱۵ کالای حداقلی‌ترین جهیزیه ـ از نظر کمیت و کیفیت ـ در شرایط کنونی بازار نزدیک به ۲۰ میلیون تومان هزینه لازم است.

۹۶ میلیون تومان؛ هزینه یک جهیزیه متوسط

در فهرست یک جهیزیه متوسط باز هم رده گران‌ترین اجناس به ترتیب به مبلمان و یخچال تعلق می‌گیرد. یخچال و فریزر جی‌پلاس ۱۶ میلیون تومان و یک‌دست مبل راحتی ۲۰ میلیون از هزینه خرید جهیزیه را به خود اختصاص می‌دهند. ماشین لباسشویی میدیا با قیمت ۹ میلیون تومانی، ماشین ظرفشویی رومیزی ۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی، تختخواب ۶ میلیونی، سرویس ۱۲ نفره خارجی ۵ میلیونی، فرش ۵ میلیونی، تلویزیون جی‌پلاس ۵ میلیونی و ماکروفر ۴ میلیونی به فهرست خرید جهیزیه متوسط جای می‌گیرند. اجاق گاز، جاروبرقی و میز ناهارخوری نیز جزو آن دسته وسایلی هستند که با ۲ میلیون تومان و همچنین سرویس قابلمه ایرانی و قاشق و چنگال، غذاساز هر کدام با یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان امکان خریدشان وجود دارد. در رده بعدی کالاهایی با قیمت یک میلیون تومان و ارزان‌تر مانند جاروشارژی چینی ۱۲۰ هزارتومانی، قوری و کتری ۴۵۰ هزار تومانی، اتوبخار سام ۴۷۵ هزارتومانی، بخارشوی سایا ۸۰۰ هزار تومانی و همچنین چرخ‌گوشت یک میلیونی، سرخ کن۵۰۰ هزار تومانی، زودپر ۳۲۰ هزار تومانی و چای‌ساز ۳۳۰ هزار تومانی قرار می‌گیرند. البته در این میان نباید اجناسی مانند سرویس آشپزخانه، آبمیوه‌گیری، سینما خانگی چینی و میز تلویزیون هر کدام به قیمت ۵۰۰،۸۳۰، ۹۰۰ و۴۰۰ هزار تومانی را فراموش کرد.

اگر فردی بخواهد براساس این فهرست متوسط جهیزیه خرید کند باید در نظر داشته باشد که برای ۲۷ قلم کالا، نزدیک به ۹۶ میلیون پول لازم دارد.

۹۷۰ میلیون تومان؛ هزینه یک جهیزیه لاکچری

شاید هم بیشتر برای نوشتن از بالاترین هزینه تهیه جهیزیه باید یک پایان باز را انتخاب کرد، چرا که افراد با تمکن مالی می‌توانند به این فهرست کالاهای بیشتر و حتی قیمت‌های بالاتری اضافه کنند و به‌راحتی نمی‌توان نقطه پایانی برای این فهرست در نظر گرفت.

براساس قیمت‌ کالاهای موجود می‌توانند به یک فهرست در برگیرنده ۳۰ کالا با قیمت ۹۷۱ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان رسید.

منبع: همشهری
  • ناشناس ارسالی در

    خدا به داده جوان ها برسه

  • Ht ارسالی در

    من ششما قبل اینکه زلزله بیاد ازدواج کردم تمام جهیزیه ای رفت زیر اوار بعد اون زلز له دیگه قادر نبودم وسایل بخرم اگر کسی هس ت میتونه کمکم بکنه مرد مردانه به خاطر ان سانیت بهمان کمکمان بکنید اینم از شماره ت لفنم 09019825850

  • ناشناس ارسالی در

    ۲۰ میلیون حداقل جهیزیه تا قبل از ۹۷ بوده خبرها جدید نیست اتویی که پارسال ۶۰تومن بوده حالا۱۵۰۰ تومن چطور یه حداقل میشه ۲۰ میلیون؟؟؟؟؟؟

ارسال نظر