|
کدخبر: 124535

خبر خوش از بازار گوشت + قیمت جدید

علی اصغر ملکی رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی کشور، از کاهش قیمت گوشت در بازار خبر داد و گفت: هم اکنون هر کیلو شقه گوسفندی بدون دنبه با نرخ ۹۲ تا ۹۵ هزار تومان به مغازه دار و ۱۱۰ هزار تومان به مصرف‌کننده عرضه می‌شود.

اصناف خبر خوش از بازار گوشت + قیمت جدید

رییس اتحادیه گوشت گوسفندی، رکود بازار و کاهش قدرت خرید خانوار را علت اصلی افت قیمت گوشت در بازار اعلام کرد و افزود: با توجه به خروج‌ غیرقانونی دام از مرزهای کشور به سمت امارات نمی‌توان پیش‌بینی خاصی راجع به وضعیت بازار داشت چرا که با استمرار این روند زمینه برای عرضه گوشت در بازار کاهش می‌یابد.

ملکی قیمت هر کیلو دام زنده را ۴۲ تا ۴۴ هزار تومان اعلام کرد و گفت: با رکود حاکم بر بازار، قیمت دام زنده نسبت به هفته‌های اخیر کاهش یافته است.

کمبودی در عرضه دام نداریم

منصور پوریان رئیس شورای تامین‌کنندگان دام ‌کشور، با اشاره به اینکه مشکلی در تولید دام نداریم، اظهار کرد: با توجه به انباشت دام در دامداری ها، نبود بازار مناسب و همچنین گران شدن و کمبود نهاده‌های دامی فشارهایی بر دامداران وارد می‌شود، اما در مجموع مشکلی در عرضه نداریم.

وی افزود: با آغاز زایش دام در فصل پاییز، جمعیت زیادی به دام اضافه می‌شود که این امر بر انبوه مازاد دام و مشکلات دامداران می‌افزاید.

پوریان قیمت کنونی هر کیلو دام سبک درب دامداری را ۳۹ هزار تا ۴۰ هزار تومان و دام سنگین ۲۹ هزار تومان اعلام کرد و گفت: این درحالی است که در میادین هر کیلو دام سبک به سبب سودجویی عوامل واسطه و دلال با نرخ ۴۷ تا ۴۸ هزار تومان عرضه می‌شود‌.

تخم‌مرغ به شانه‌ای ۵۰ هزار تومان می‌رسد؟

ناصر نبی پور رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم‌گذار استان تهران، از افزایش قیمت تخم‌مرغ خبر داد و گفت: هم اکنون متوسط نرخ هر کیلو تخم‌مرغ درب مرغداری ۱۳ هزار و ۵۰۰ تا ۱۴ هزار تومان است.

وی قیمت تمام شده تولید تخم‌مرغ را بالای ۱۴ هزار تومان اعلام کرد و افزود: مرغداران انتظار دارند که قیمت تخم‌مرغ درب مرغداری به ۱۵ هزار تومان برسد.

نبی پور ادامه داد: درحال‌حاضر ۳۰ تا ۴۰ درصد نهاده‌های مورد نیاز تولید با نرخ مصوب و مابقی بازار آزاد تامین می‌شود که درنهایت کمبود عرضه و گرانی نهاده‌های دامی در کاهش جوجه ریزی و افت قیمت جوجه تاثیر سو داشته است.

این مقام مسئول در پایان تصریح کرد: با استمرار این روند قیمت هر کیلو تخم‌مرغ به ۲۰ هزار تومان و شانه‌ای ۵۰ هزار تومان افزایش می‌یابد‌.

 

 

منبع: الف
  • ناشناس ارسالی در

    خاک توسرتون بااین نظارتتون ماکه ورشکست شدیم رفت بااین بیبرنامگیتون

ارسال نظر