|
کدخبر: 105934

شرایط پرداخت تسهیلات به واحد‌های بومگردی

مهدی جمال گفت: به هر واحد بومگردی دارای اشتغال بهره‌مند از بیمه ۱۲ الی ۱۶ میلیون تومان، تسهیلات پرداخت می‌شود.

گردشگری شرایط پرداخت تسهیلات به واحد‌های بومگردی

مهدی جمال مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان با بیان اینکه خسارت کرونا به گردشگری استان سمنان به استانداری و وزارت اعلام‌ شده است گفت: به هر واحد بومگردی دارای اشتغال بهره‌مند از بیمه ۱۲ الی ۱۶ میلیون تومان تسهیلات با تنفس چهارماهه و نرخ ۱۲ درصد پرداخت می‌شود.

او با بیان اینکه خسارت گردشگری استان سمنان از کرونا ۳۳ میلیارد تومان برآورد می‌شود افزود: جبران خسارت واحد‌های آسیب‌دیده گردشگری به‌ویژه بومگردی‌ها به‌فرمان وزیر در دستور کار هیئت دولت قرارگرفته است.

جمال بابیان اینکه اکثر بومگردی‌ها به صورت خانوادگی اداره می‌شود ابراز داشت: انتظار می‌رود واحد‌های بومگردی استان برای جلوگیری از این ضرر و زیان‌ها به صورت خانوادگی حتماً بیمه را جدی قلمداد کرده و پیگیر آن باشند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان با بیان اینکه امروز تعداد واحد بومگردی استان سمنان از مرز ۸۵ واحد گذشته است تصریح کرد: ضمن اینکه اعتقادی هم به ارائه مجوز به هر فردی بدون ضابطه نداریم، بومگردی دارای استاندارد‌های خاصی و نیازمند آموزش‌های خاص گروهی و خانوادگی است.

او افزود: هدف از ایجاد واحد‌های بومگردی تجربه گردشگر در محیط روستایی است که این مهم برای گردشگر و فرد پذیریش‌گر نیازمند آموزش خواهد بود لذا میراث فرهنگی، آموزش واحد‌های بومگردی را به طور جد در دستور کار خود دارد و از سویی معتقدیم زمانی می‌توان فضای گردشگری را مدیریت کرد که رغبت کافی به آموزش نیز وجود داشته باشد.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها