|
کدخبر: 105419

کاهش چشمگیر صادرات آهن اسفنجی

مجموع صادرات دو ماهه آهن اسفنجی در سال ۹۸ برابر با ۱۵۸ هزار تن بود اما آمار عملکرد دو ماهه امسال در بخش صادرات آهن اسفنجی گویای دستیابی به صدور ۲۰ هزار تن از این محصول است که نسبت به دو ماهه ۹۸ بالغ بر ۸۷ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

معدن کاهش چشمگیر صادرات آهن اسفنجی

جداول آماری انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران حاکی است، در دوماهه اول امسال پنج میلیون و ۵۵۲ هزار و ۴۳۳ تن آهن اسفنجی در کشور تولید شده که در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۱۱ درصد رشد عملکرد داشتند. میزان تولید آهن اسفنجی در دو ماهه نخست سال گذشته چهار میلیون و ۹۹۴ هزار تن را نشان می‌دهد.

کل تولید آهن اسفنجی پارسال بالغ بر ۲۷ میلیون و ۹۰۷ هزار تن ثبت شد و نسبت به ۲۶ میلیون و ۳۵۹ هزار تن عملکرد سال ۹۷ رشد ۶ درصدی داشت.

ایران پس از هندوستان دومین تولیدکننده آهن اسفنجی در سطح جهان محسوب می‌شود. برای حفظ و حتی ارتقا این جایگاه؛ هفت طرح فولاد استانی که سال‌ها متوقف مانده بود، از نیمه دوم ۱۳۹۲ کلید خورد که اکنون هریک از ظرفیت سالیانه تولید ۸۰۰ هزار تن آهن اسفنجی برخوردارند.

صدور ۹۴۲ هزار تن آهن اسفنجی

آمار عملکرد سال گذشته در زمینه صادرات آهن اسفنجی گویای دستیابی به رقم ۹۴۲ هزار تن است که در مقایسه با عملکرد سال ۹۷ که رقم ۵۳۳ هزار تن محقق شده بود، افزایش ۷۷ درصدی داشت.

صادرات آهن اسفنجی در نوبت اخذ عوارض صادراتی که توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت از مهر ماه پارسال تعیین شد، قرار نداشت، اما از بهمن ۹۸ مشمول عوارض ۱۰ درصدی شد که این امر بر رویه صادرات این بخش تاثیر‌گذار بود.

مصرف ظاهری آهن اسفنجی

بررسی آمارمصرف ظاهری آهن اسفنجی نشان می‌دهد که پارسال رقم ۲۶ میلیون و ۹۶۵ هزار تن ثبت شد و در مقایسه با رقم ۲۵ میلیون و ۸۲۶ هزار تن عملکرد سال ۹۷ افزایش چهار درصدی داشت

منبع: ایرنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها