|
کدخبر: 171415

یک خبر خوش خودرویی

دبیر انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه‌سازان خودرو گفت: میزان تولید قطعات خودرو با وجود تحریم ها، در سال گذشته و نسبت به سال ۹۸ حدود ۴۰ درصد افزایش داشته است.

خودرو یک خبر خوش خودرویی

 آرش محبی‌نژاد با اشاره به افزایش تولید قطعات خودرو در سال گذشته اظهار کرد: میزان تولید قطعات خودرو با وجود تحریم ها، در سال گذشته و نسبت به سال ۹۸ حدود ۴۰ درصد افزایش داشته است.

دبیر انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه‌سازان خودرو با اشاره به میزان مطالبات واحد‌های تولیدی تصریح کرد: میزان مطالبات قطعه‌سازان از خودروسازان به ۴۳ هزار میلیارد تومان رسیده است  که از این میزان بدهی ۲۰ هزار میلیارد آن معوقه شده بود و با استفاده از روش‌هایی مانند خرید دِین، استفاده از قرارداد‌های سه‌جانبه و ال سی داخلی  حدود ۹ هزار میلیارد تومان آن تعیین تکلیف شده و ۱۱ هزار میلیارد تومان آن هنوز تعیین تکلیف نشده است.

وی افزود: از ۱۲۰۰ واحد قطعه‌سازی در سطح کشور قریب به ۴۰۰ واحد به دلیل محدودیت‌های داخلی که به زعم تولیدکنندگان اثرات منفی بیشتری نسبت به تحریم‌های بین المللی دارد، از مدار تولید خارج شده اند.

محبی نژاد بیان کرد: صنعت قطعه سازی با حدود حدود ۵۵۰ هزار شاغل و ۱۲۰۰ واحد تولیدی توانایی تولید قطعات برای بیش از دو میلیون دستگاه خودرو در سال را دارد در حالی که میزان تولید کمتر از ۵۰ درصد توان واقعی است و این ظرفیت مازاد هزینه‌های فراوانی را به تولید کننده تحمیل می‌کند.

دبیر انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه‌سازان خودرو با بیان اینکه رفع موانع از تولید مهمترین اقدام برای بی اثر کردن تحریم‌ها است، افزود: با وجود حذف پراید و پژو ۴۰۵ از خط تولید و جلوگیری از ورود قطعات برای  مونتاژ خودرو‌های خارجی، میزان تولید ۴۰ درصد افزایش یافت و خوشبختانه با ایحاد فضای مناسب و بومی سازی تکنولوژی به سمت خودکفایی در تولید قطعات خودرو حرکت خواهیم کرد.

محبی نژاد در پایان با اشاره به تاثیرات بیماری کرونا بر فعالیت تولید کنندگان عنوان کرد: قطعه‌سازان نیز مانند سایر صنوف تحت تاثیر بیماری  کرونا قرار گرفته اند و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به دنبال کنترل کردن و کاهش اثرات منفی آن بر فعالیت خود هستند.

منبع: میزان
  • احسان ارسالی در

    دقیقا معلوم قیمت قطعات که از بازار برای تعمیر ماشین فقط خبر های دروغ به مردم بدی د کنتور که نداره شماره بندازد

  • سعید ارسالی در

    چه فایده وقتی به قیمت خون پدرتان هست

ارسال نظر