|
کدخبر: 153322

خودروی جدید سایپا را ببینید + تصاویر

شرکت خودروسازی سایپا تولید نسخه نهایی کوییک S را در کارخانه تهران خود آغاز کرده و فرایند تولید PP1 و PP2 را برای این هاچ بک کراس اقتصادی پشت سر می گذارد.

خودرو خودروی جدید سایپا را ببینید + تصاویر

از چند هفته قبل تولید آزمایشی سایپا کوییک S در کارخانه تهران آغاز گردیده و حال با رسیدن به فرایند تولید PP1 و PP2 این خودرو، نسخه نهایی کوییک فیس لیفت برای تحویل به مشتریان وارد خط مونتاژ نهایی شده است. روز گذشته نیز در پی برگزاری مراسم قرعه کشی فروش های اخیر شرکت سایپا، و در حاشیه این برنامه جهت پیگیری روند تولید محصولات جدیدی چون کوییک S ( کوییک اس )و زمان پاسخ به تعهدات، به خط تولید محصولات خانواده X200 این خودروساز در کارخانه مرکزی این شرکت رفت و گزارشی مختصر را از روند تولید نمونه پایه کوییک فیس لیفت تهیه کرد.

کوییک1

تولید سایپا کوییک S با چه تفاوت هایی نسبت به قبل انجام می شود؟

آن چه که در نگاه اول مشخص است، کوییک S در جایگاه نسخه پایه کوییک فیس لیفت سپر و جلو پنجره متفاوتی نسبت به نمونه های قبلی دارد. در بخش گرافیک چراغ ها، سپر عقب، نمای جانبی و نوع رینگ ها تفاوتی میان کوییک S با کوییک دنده ای و کوییک R وجود ندارد و تمایز اصلی در بخش جلوی خودرو است. همچنین کوییک فیس لیفت در تمام نسخه ها به چراغ روشنایی روز مجهز است و به خاطر داشتن شناسه فنی متفاوت، استانداردهای جدید در آن دیده می شود.

در بخش کابین شاهد هستیم که غربیلک فرمان کوییک S تغییر کرده و طرحی مشابه به غربیلک فرمان ساینا اتوماتیک، کوییک اتوماتیک، ساینا پلاس و کوییک R پلاس دارد. البته در نسخه S کوییک فیس لیفت دکمه ای تنظیم سیستم صوتی بر روی فرمان وجود ندارد و در کوییک G دکمه های بلوتوث و سیستم صوتی روی غربیلک نصب شده است. داشبورد سایپا کوییک S مشابه به داشبوردهای قبلی کوییک و ساینا است و تنها در بخش مجموعه پنل تنظیمات دکمه های برف پاک کن شیشه عقب و تنظیم ارتفاع چراغ تغییراتی دیده می شود.

کوییک2

بر روی این پنل دو دکمه به برف پاک کن و شیشه پاک کن عقب خودرو اختصاص دارد و از سویی دکمه قفل شیشه های عقب و صندوق پران هم در این بخش قرار گرفته است. نبود دکمه صندوق پران بر روی خانواده کوییک یکی از معایب اساسی آن به حساب می آمد که حال با تغییرات ساختار الکتریکی کوییک فیس لیفت، این ویژگی ساده به خودرو اضافه شده است. در کوییک G و تیپ های اتوماتیک کوییک فیس لیفت، دکمه های سنسور نور، محدودکننده سرعت، فعال سازی کروز کنترل و… نیز در این بخش جای گرفته اند.

جلو آمپر سایپا کوییک S هم مانند ساینا S تغییر کرده و ساختاری جدید دارد. در این جلو آمپر ارتقا یافته امکاناتی نظیر کامپیوتر سفر، سنسور پارک عقب و وضعیت تعویض دنده نیز نمایش داده می شود. همچنین در تیپ های کامل تر کوییک فیس لیفت نمایشگرهای سامانه کنترل پایداری، سنسور باد تایر و… نیز به جلو آمپر این هاچ بک کراس اضافه خواهد شد.

پیشرانه کوییک فیس لیفت در نسخه های تولیدی:

در بحث فنی سایپا کوییک S مانند سایر اعضای خانواده X200 به پیشرانه ۱٫۵ لیتری ۴ سیلندر و ۸ سوپاپ مجهز است که ۸۷ اسب بخار را با گشتاور ۱۲۸ نیوتن متر تولید می کند. اما این پیشرانه نسبت به نمونه های نصب شده بر روی تیبا، کوییک دنده ای، کوییک آر و ساینا متفاوت است و دریچه گاز برقی و ساختار پایه استاندارد آلایندگی یورو ۵ در آن وجود دارد. آن طور که مدیران شرکت مگا موتور می گویند، از چند ماه آینده تولید کوییک فیس لیفت با پیشرانه M15GSI آغاز می شود. این پیشرانه نمونه ارتقا یافته موتور M15 است و ویژگی هایی مانند زمان بندی متغییر سوپاپ ها، هدرز، دریچه گاز برقی، بالانسر شفت، سیستم جرقه زنی جدید و… در آن دیده می شود. موتور M15GSI که در ماه های آتی بر روی کوییک فیس لیفت و ساینا فیس لیفت نصب خواهد شد، قدرتی در بازه ۹۰ تا ۹۴ اسب بخار را دارد و گشتاور آن در محدوده ۱۳۵ تا ۱۳۸ نیوتن متر اعلام می شود.

کوییک3

اما توقع می رود که شرکت خودروسازی سایپا از همان ابتدای عرضه کوییک فیس لیفت و ساینا فیس لیفت، پیشرانه M15GSI را بر روی این خودرو نصب کند. زیرا این پیشرانه از نظر توان نامی، مصرف سوخت، لرزش، استهلاک و صدای تولیدی وضعیت بهتری را نسبت به موتور M15 دارد و زمانی که این پیشرانه در مجموعه مگاموتور دیده می شود و از سویی سایپا هم کوییک S و ساینا S را وارد خط تولید کرده است، توقعی وجود دارد تا از همان ابتدای تولید این خودروهای فیس لیفت با پیشرانه ارتقا یافته وارد بازار شوند. البته مهندسان مگاموتور در پاسخ به این نقد می گویند که این اتفاق در آینده نزدیک رخ خواهد داد. اما فعلا پیشرانه M15GSI در تست های فنی حضور دارد و آخرین مراحل تولید انبوه را پشت سر می گذارد. لذا اگر قرار باشد که همه کوییک و سایناهای فیس لیفت با این پیشرانه ارتقا یافته تولید شوند، تاخیر قابل توجهی از عرضه این خودروها به مشتریان رخ خواهد داد. برای همین فعلا برای پاسخ به تعهدات موجود کوییک S و ساینا S، پیشرانه M15 با دریچه گاز برقی و سیستم الکتریکی جدید بر روی این خودروهای فیس لیفت نصب می شود.

یکی دیگر از تفاوت های اصلی و ساختاری کوییک فیس لیفت با نسخه های قبلی، تجهیز این خودرو به سامانه مدیریت خودرو و BCM است. همین امر هم باعث شده تا سایپا کوییک S ساختار برقی جدیدی را داشته باشد و دسته سیم، چیدمان محفظه موتور، قابلیت های جلو آمپر و پایش ساختار الکترونیک در این خودرو تغییر کند.

کوییک5

در حال حاضر تولید سایپا کوییک S با امکاناتی نظیر چراغ روشنایی روز، دو کیسه هوا، فرمان طرح D، رینگ فولادی، تنظیم ارتفاع کاسه چراغ، ترمز ABS، EBD و BAS، ریموت و سوییچ جدید، جلو آمپر جدید، سامانه GSI، سنسور پارک عقب، تهویه الکتریکی دستی، باربند تزئینی، تریم داخلی پارچه، شیشه ها و آینه های برقی، کامپیوتر سفر و… تولید می شود و قرار است تا بزودی این خودروها به دست ثبت نام کنندگان برسد.

منبع: اسب بخار
  • اسماعیل ارسالی در

    سایپا گرانفروشی کرده و دروغگویی و دزدی ن یز کرده است باید عقب نشینی کند و جواب ما شتزیان که 8 ماهه پول ولریز کزدین رو بده د و جبران ضرر کند-همه باهم متحد حمایت کن یم
    karzar.net/quick-s

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها