|
کدخبر: 145252

تاثیر آلودگی هوا در ماندگاری ویروس کرونا

فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران گفت: در شرایط وارونگی و آلودگی هوا ماندگاری ویروس کرونا در هوا بیشتر است.

جامعه تاثیر آلودگی هوا در ماندگاری ویروس کرونا

علیرضا زالی روز شنبه در کمیته اضطرار آلودگی هوای استان تهران اعلام کرد: اکنون به سمت کاهش شدت موج سوم شیوع ویروس کرونا می‌رویم اما این وضعیت در تهران به خاطر چگالی جمعیت با کندی پیش می‌رود و آلودگی هوا نیز مزید علت است.

وی با بیان اینکه آلودگی هوا به بخشی از سیستم تنفسی آسیب می‌زند، تاکید کرد: این شرایط فرد را در برابر ویروس کرونا ضعیف‌تر می‌کند.

زالی با بیان اینکه مهم‌ترین مسئله در بحث آلودگی تضعیف مکانیزیم تنفسی و آسیب به این سیستم است، اظهارکرد: بیماری کرونا سیستم تنفسی افراد را درگیر می‌کند و در این شرایط که آلودگی هوا منجر به تضعیف این سیستم می‌شود، احتمال درگیری و ابتلا به این ویروس افزایش می‌یابد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان اینکه این شرایط زمینه آلرژی و اختلال تنفسی را افزایش می‌دهد، گفت: پیش‌بینی می‌کنیم در این شرایط ۱۲ درصد از دانش آموزان تهرانی به نوعی از بیماری‌ها و حساسیت‌های حاد تنفسی دچار شوند.

وی با اشاره به اینکه قسمت عمده‌ای از واحدهای تولیدی در اختیار بخش خصوصی است، خاطرنشان کرد: نمی‌توان به آنان پیشنهاد تعطیلی کوتاه مدت داد چون باید برای تامین درآمد و پرداخت حقوق نیروهای خود فعالیت داشته باشند.

پیشنهاد تعطیلی ۲ روزه

زالی ادامه داد: در ساعات پیک ترافیک، الگوی استفاده از مترو در تهران تغییر نکرده و مردم همچنان به استفاده از خودروهای شخصی تمایل دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به تاثیر مثبت اعمال محدودیت تردد از ساعت ۲۱ تا ۴ بامداد اشاره و تاکید کرد: اکنون برای کاهش سرعت آلودگی هوا در این استان، پیشنهاد می‌شود که ۲ روز تعطیلی در همه بخش‌ها و فعالیت‌های تهران اعلام و اجرا شود تا شاهد تاثیرگذاری نسبی در روند کاهش و فروکش وارونگی هوا باشیم.

در همین چارچوب "انوشیروان محسنی بندپی" استاندار تهران ظهر امروز از ارائه پیشنهاد تعطیلی ۲ روزه همه بخش‌های دولتی، خصوصی و واحدهای تولیدی این استان به دولت خبر داده است.

کیفیت هوای تهران در روزهای گذشته ناسالم ارزیابی می‌شد و امروز نیز هوای پایتخت از لحاظ غلظت آلایندگی ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون با شاخص لحظه‌ای ۱۴۷ ناسالم برای گروه‌های حساس از جمله بیماران قلبی و ریوی، زنان باردار، کودکان و سالمندان و در آستانه هوای ناسالم برای همه گروه‌ها است.

از ابتدای امسال ۱۵ روز هوای پاک، ۱۸۱ روز هوای قابل قبول یا همان سالم و ۸۷ روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس و ۵ روز ناسالم برای همه گروه‌ها در تهران به ثبت رسیده است.

منبع: ایرنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها