|
کدخبر: 105410

تهران به ۳ هزار دستگاه اتوبوس نیاز دارد

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران نیاز شهر تهران به اتوبوس را ۳ هزار دستگاه اعلام کرد.

جامعه تهران به ۳ هزار دستگاه اتوبوس نیاز دارد

سید مناف هاشمی در حاشیه مراسم عقد قرارداد و تفاهمنامه نوسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی تهران در شرکت ایران خودرو دیزل، اظهارکرد: اقدام شهرداری تهران در نوسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی می‌تواند به الگویی برای سایر کلان شهرهای کشور تبدیل شود.

وی با بیان اینکه شهر تهران با کمبود ۳ هزار دستگاه اتوبوس روبه‌رو است، افزود: البته با توجه به شیوع کرونا و لزوم رعایت فاصله اجتماعی، نیاز تهران به اتوبوس بیش از ۳ هزار دستگاه خواهد بود.

هاشمی تصریح کرد: تفاهمنامه‌ای با هدف تامین ۸۰۰ دستگاه مینی بوس و اتوبوس بین شهرداری تهران و ایران خودرو منعقد شده که نشان می‌دهد در سال جهش تولید، در کشور می‌توان حرکات جدیدی برای تامین نیاز مردم انجام داد.

به گفته وی، از ۵۰۰ دستگاه اتوبوس منعقد شده در تفاهمنامه، ۱۰۰ دستگاه اتوبوس برقی، ۲۰۰ دستگاه پایه گاز سوز و ۲۰۰ دستگاه پایه دیزلی تولید و تحویل داده خواهد شد.

معاون حمل‌ونقل ترافیک شهرداری تهران، تصریح کرد: نیازها اعلام و بر اساس آن دستور لازم از سوی رئیس‌جمهوری صادر شده است، باید با کمک سازمان مدیریت برنامه‌ریزی کشور، حمایت وزارت کشور و تمامی نهادهای درگیر این دستورها شکل اجرایی گیرد. منابع مالی این اقدام از محل بودجه شهرداری، دولت و اعتبارات اوراق مشارکت نیز پیش‌بینی شده است.

منبع: فارس

ارسال نظر