|
کدخبر: 153317

اگر تحریم نبود چقدر صادرات داشتیم؟

اسلامی گفت: اگر تحریم‌های ظالمانه نبود امروز می‌توانستیم حداقل ۱۰ میلیارد دلار عواید دریافتی از صادرات خدمات فنی و مهندسی داشته باشیم.

تجارت اگر تحریم نبود چقدر صادرات داشتیم؟

محمد اسلامی وزیر راه‌وشهرسازی، با بیان اینکه ۲۲ بهمن ماه به معنای واقعی کلمه روز شکست دشمن است که به لطف الهی و ایثار، تلاش، مقاومت و ایستادگی ملت ایران و جانفشانی‌هایی که پس از انقلاب اسلامی انجام شده است، تصریح کرد: همواره هر ۲۲ بهمن یادآور یک شکست دیگر از دشمن است و پیشرفت‌هایی که در پرتو استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی کشور به وجود آمده، جایگاه کشور ما را هر روز در پیشبرد اهداف ملی خودش و حفظ امنیت کشور روز افزون می‌کند.

او ادامه داد: توسعه و پیشرفت ایران در دنیا در امتداد قدرت‌ها و تحریم‌های دشمنان شکل گرفته و دشمنان ایران همواره از پیشرفت علمی و فناوری خودشان سوء استفاده می‌کنند. آنان با اعمال روابط و نظرات، ملاحظات سیاسی و امنیتی خودشان و همچنین با بلوک بندی که انجام می‌دهند در جهت تحقق اهداف استکباری خودشان عمل کرده و آن چیزی که همواره برای آنها اهمیت و جایگاه ندارد، امنیت ملی و منافع کشورهاست و برای پیشرفت کشور اسلامی ایران کم‌ترین اهمیتی قائل نیستند.

وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران و مردم ایران تنهاترین تنهای تاریخ در دوران معاصر هستند که توانستند با مقاومت و ایستادگی و روحیه خودشان معادلات دشمن را به هم بزنند و یک رویه و یک رویکرد متفاوتی را در کمال قدرتمندی ایجاد کنند.

اسلامی با بیان اینکه وجه تمایز اصلی در دوران پس از انقلاب بحث محرومیت و عمق محرومیت زدایی بوده، به طوری که در نزدیک‌ترین نقاط به پایتخت و شهرهای بزرگ و بسیاری از نقاط کشور هیچ رنگ و بویی از آبادانی وجود نداشت، افزود: کشور ما پس از انقلاب در حوزه عمرانی و محرومیت زدایی در بسیاری از نقاط کشور قدم‌های محکمی برداشته به طوری که در حوزه آسفالت و راه روستایی توانستیم اقدامات موثری را انجام دهیم.

این مقام مسئول بیان کرد: پیش از انقلاب حدود ۳ هزار کیلومتر از راه‌های روستایی آسفالت شده بود اما هم اکنون میزان راه‌های روستایی ما به بیش از ۱۱۵ هزار کیلومتر رسیده است.

او یادآور شد: پیشرفت در حوزه شریان‌های اقتصادی با تکمیل زیر ساخت‌ها در حوزه حمل‌ونقل که به هم گره خورده مقرون استقلال کشور و کار غیرتمندانه جامعه مهندسی کشور است.

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: قبل از انقلاب تمام قراردادهای عمرانی کشور با مهندسان، پیمانکاران و مشاوران خارجی بوده است. امروز مهندسان، مشاوران و پیمانکاران ایرانی سرآمد هستند و اگر این تحریم‌های ظالمانه نبود امروز در مسائلی می‌توانستیم حداقل ۱۰ میلیارد دلار عواید دریافتی از کار کردن و صادرات خدمات فنی و مهندسی داشته باشیم.

او افزود: این خودباوری و پیشرفت در تمامی بخش‌ها از پرتو انقلاب ایجاد شده و ما باید از شهدای انقلاب اسلامی و شهدای دفاع مقدس در این جبهه‌ها یاد بگیریم.

اسلامی توضیح داد: امروز اگر گستره امنیت و عمق استراتژیک در کشور ما برقرار است، این نفوذ ناپذیری که به لطف الهی در کشور داریم از برکت انقلاب اسلامی است.

این مقام مسئول در پایان اظهار کرد: قدرت فنی و مهندسی و پروژه‌هایی که هر روز و هر هفته افتتاح می‌شود به دلیل خودباوری در مردم است که در سایه پرتو انقلاب اسلامی و برکات آن شکل گرفته است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها