|
کدخبر: 234096

بازار در سراشیبی قیمت‌ها / دلار همچنان در مسیر نزولی

بازار ارز و طلا امروز شنبه ۲۵ دی ۱۴۰۰ شاهد کاهش قیمت طلا ، قیمت دلار و قیمت سکه بود.

بانک و بیمه بازار در سراشیبی قیمت‌ها / دلار همچنان در مسیر نزولی

بازار ارز و طلا در اولین روز هفته جاری در سراشیبی قیمت ها قرار گرفت. قیمت دلار امروز شنبه ۲۵ دی ۱۴۰۰ نسبت به عصر روز پنجشنبه ۵۰۰ تومان پایین تر بود و با ۲۷ هزار و ۴۵۰ تومان معامله شد. سرنوشت قیمت دلار در بازار متشکلی ارزی هم امروز نزولی بود. این اسکناس آمریکایی در ابتدای بازار امروز بر روی ۲۶ هزار و ۷۱ تومان قرار داشت اما در ادامه روند بازار امروز کانال ۲۶ هزار تومان را از داست و با ۱۷۱ تومان کاهش بر روی ۲۵ هزار و ۹۰۰ تومان قرار گرفت. این قیمت نسبت به روز پنجشنبه گذشته کاهش ۳۵۹ تومانی را نشان می دهد.

قیمت درهم کاهش یافت

قیمت درهم در بازار ارز امروز با افت قیمت دلار عقب نشینی کرد. درهم امروز بر روی ۷ هزار و ۵۸۰ تومان قرار گرفت که نسبت به روز پنجشنبه گذشته ۱۱۰ تومان کاهش را نشان می دهد. با ضرب کردن قیمت درهم در نرخ تبدیل درهم به دلار (۳.۶۷۳) عدد ۲۷ هزارو ۸۴۱ تومان به دست می‌آمد که اندکی نسبت به قیمت دلار در بازار بالا تر بود.

تداوم کاهش قیمت طلا و سکه

بازار جهانی طلا امروز شاهد افت اندک قیمت اونس طلا بود. این فلز زرد رنگ امروز ۳ دلار پایین رفت و با ۱۸۱۸ دلار معامله شد. در بازار داخلی ایران هم قیمت طلا ۱۸ عیار ۳۰ هزارو ۱۰۰ تومان ارزان شد و بر روی ۱ میلیون و ۱۹۹ هزار و ۳۰۰ تومان قرار گرفت. قیمت سکه هم امروز ۱۵۰ هزار تومان از ارزش خود را از دست داد و با ۱۲ میلیون و ۲۵۵ هزار تومان معامله شد. با احتساب قیمت ۲۷ هزار و ۷۳۰ تومان برای دلار، اندازه قیمت واقعی سکه ۱۱ میلیون و ۷۴۹ هزار تومان به دست آمد و حباب سکه نیز ۶.۸۶ درصد بود.

 

 

 

منبع: اقتصاد نیوز

ارسال نظر