|
کدخبر: 236876 رویا رئیسی

رئیس اتحادیه کشوری طلا و جواهر در گفتگو با گسترش نیوز مطرح کرد؛

با طلای دست دوم خداحافظی کنیم؟

محمدولی، رئیس اتحادیه کشوری طلا و جواهر گفت: امیدواریم با کمک مردم و نظارت‌های صنعت طلافروشان، خرید طلای دست‌دوم از بین برود.

اقتصاد با طلای دست دوم خداحافظی کنیم؟

بازار طلا در ایران همراه با نوسانات زیادی است. پیش‌بینی‌می‌شود نوسانات در هفته‌های آینده ادامه‌دار باشد. عوامل متعددی مثل قیمت دلار و نتیجه برجام می‌تواند این روند را تغییر دهد. در ارتباط با شرایط بازار و پیش‌بینی قیمت طلا با فعالان صنف طلا به گفتگو نشستیم. با گسترش‌نیوز همراه باشید.

ابراهیم محمدولی، رئیس اتحادیه کشوری طلا و جواهر در گفتگو با گسترش نیوز گفت: روزهای گذشته مصادف با روز مادر و ولادت حضرت زهرا (س) بود. به این واسطه انتظار داشتیم داد و ستد بیشتر شویم. اگر چه شاهد تقاضا برای خرید بودیم اما استقبال از بازار همانند سال‌های گذشته نبود. انس طلا و بازار جهانی هم نوساناتی را در روزهای گذشته تجربه کرد. در هفته گذشته با وجود کاهش قیمت نوسانات زیادی را شاهد بودیم. در روزهای جاری هم نوسان‌ها ادامه دارد اما نسبت به هفته گذشته روند افزایشی است. این روند تصمیم‌گیری برای خرید و فروش را کند کرده است.

ابراهیم-محمدولی-رئیس-اتحادیه-طلا

محمدولی اظهار کرد: در روزهای پایانی سال انتظار آرامش در بازار ارز را داریم. این آرامش ثبات در بازار طلا را بیشتر می‌کند. از سویی داد و ستد در صنعت طلا رشد خواهد کرد. قانون جدید مالیات در بازار طلا تاثیر کمی بر بازار داشته است اما امیدواریم روز به روز تاثیرگذاری بیشتری را شاهد باشیم. در ۲ ماه آینده تاثیر این قانون ملموس‌تر خواهد بود.

کاهش تقاضا برای طلای دست دوم

وی افزود: در حال حاضر مردم متقاضی طلای دست دوم هستند اما به صورت کلی روند خریدوفروش در بازار کند است. خوشبختانه تقاضای مردم کم شده است و جذب مصنوعات نو شده‌اند. امیدواریم با کمک مردم و نظارت‌های صنعت طلافروشان، خرید طلای دست‌دوم از بین برود.

رئیس اتحادیه کشوری طلا و جواهر تاکید کرد: جوانان در دو شرایط امکان ورود به صنعت طلا را خواهند داشت. بعضی افراد از سنین پائین وارد این حرفه می‌شوند. چند سالی در کنار استادکاران، شاگردی خواهند کرد. بعد از گذر از دوران شاگردی و کسب نام و نشان استادکار می‌شوند. در شرایط دوم افراد با سرمایه  به بازار وارد می‌شوند. در این حالت پیشنهاد می‌کنیم با برنامه به تولید مصنوعات طلا ورود کنند. اگر با برنامه ورود کنند، سرمایه‌گذاری منجر به کسب درآمد خواهد شد. البته نیازمند بازاریابی صحیح برای فروش مصنوعات طلا نیز هستند. مسیر صادرات مصنوعات طلا نیز مهیا شده است.

محمدولی در پایان گفت: ورود به صنف طلا با سایر صنوف متفاوت است. نیروی کار ماهر کم نیست و صاحب کسب و کار هستند. افراد در هر سن و سالی برای ورود به بازار طلا باید از صفر شروع کنند. باید خاک این صنعت را بخورند تا استاد کار شوند.

افزایش قیمت انس طلا

محمد کشتی‌آرای، نائب‌رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران در گفتگو با گسترش نیوز گفت: قیمت انس جهانی با افزایش همراه بوده است. از سویی قیمت ارز در بازار جهانی ثبات نسبی داشته است. طلا و سکه از چهارشنبه گذشته به علت افزایش انس جهانی روند صعودی داشتند. انس جهانی طلا از ابتدای سال ۲۰۲۲ میلادی رفته رفته روند صعودی داشت. تورم جهانی و افزایش تقاضا برای سرمایه‌گذاری منجر به رشد انس طلا شده است. در حوزه داخلی قیمت طلا تحت تاثیر قیمت ارز است. بازار ارز نوسان جزیی داشت اما در روزهای گذشته با افزایش قیمت همراه بود. این روند صعودی منجر به افزایش قیمت طلا شد.

محمد_کشتی_آرای

کشتی آرای در خصوص دستمزد فعالان صنف طلا اظهار کرد: دستمزد فعالان این صنف همانند کارمندان با مدرک تحصیلی و قوانین حقوقی تعیین نمی‌شود. ممکن است استادکاری بدون مدرک تحصیلی ۳ برابر یک مدیرکل حقوق داشته باشد. جوانان برای ورود به این صنف باید دوره ببینند و با گذر از دوران شاگردی در بازار فعال خواهند شد.

نائب‌رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران در پایان گفت: تعدادی از واحدهای تولیدی ما با ظرفیت کم فعالیت دارند. به واسطه افزایش قیمت طلا و شرایط اقتصادی مردم، تقاضا برای خرید زیورآلات کم شده است. نیرو متقاضی فعالیت زیاد است اما کار برای آنها نداریم. فارغ‌التحصیلان دانشگاهی زیادی داریم که به واسطه نبود شرایط کاری در مشاغل دیگر فعال شده‌اند. صنف طلا و جواهر ظرفیتی دارد و مازاد بر این ظرفیت امکان جذب نیرو نیست. طلا و جواهر سرمایه‌بر است.

 

 

  • ناشناس ارسالی در

    چوب تو استان مدوم نمیتونبن بکنین

  • ناشناس ارسالی در

    حرف مفت

ارسال نظر