|
کدخبر: 191671

دلار سردرگم در رویکرد رییسی با برجام

افزایش انتظارات تورمی ناشی از پیشروی طالبان و طولانی شدن بلاتکلیفی برجام دلار را به بالای مرز ۲۶هزار تومان سوق داد.

اقتصاد دلار سردرگم در رویکرد رییسی با برجام

دلار که روز گذشته تا مرز ۲۶هزار تومان پیش رفته بود در نتیجه تداوم انتظارات افزایشی در بازار امروز به ۲۶۱۰۰تومان هم رسید و این روند در معاملات پشت‌خطی همچنان ادامه دارد؛ پیشروی طالبان، بلاتکلیفی برجام و احتمال تشدید تحریم‌ها باعث شد بازار ارز از اواسط تیرماه روند صعودی در پیش بگیرد و با تداوم این وضعیت دلار از کانال ۲۳هزار به ۲۶هزار تومان رسید.

تاخیر در رسیدگی به بحث برجام و توقف مذاکرات باعث شد شایعاتی مربوط به احتمال عدم حصول توافق افزایش یابد، این درحالیست که آمریکا همچنان نسبت به ادامه مذاکرات تمایل دارد و دیگر طرفین هم امیدوارند که توافق در آینده نزدیک صورت خواهد گرفت.

در این راستا روز گذشته بلومبرگ به نقل از منابع آگاه از مذاکرات وین اعلام کرده که مقام‌های آمریکایی پس از آنکه چندین ماه گفت‌وگو برای بازگشت به برجام به حصول توافق منجر نشد، هم‌اکنون در حال بازبینی و بررسی گزینه‌های خود هستند.

آنها می‌گویند آمریکا اگرچه خواستار بازگشت سریع به برجام به‌عنوان مسیری برای توافق طولانی‌مدت‌تر و مستحکم‌تر است اما تمایل دارد جایگزین‌های دیگر را مورد ارزیابی قرار دهد که شامل برداشتن گام‌های موقت به‌سوی کاهش محدود تحریم‌ها در قبال اقدام ایران در توقف اکثر فعالیت‌های غنی‌سازی است.

با این وجود به دلیل مشخص نبودن رویکرد رییسی نسبت به این موضوع، انتظارات تورمی معامله‌گران افزایش یافته و از طرفی نرخ درهم نیز به ۷۱۰۰تومان رسیده که این عوامل در کنار هم منجر به صعود دلار به بالای مرز ۲۶هزار تومان شده است.

حالا تحلیلگران فنی اظهار دارند که درصورت شکسته شدن مرز ۲۶۲۰۰تومان، دلار تا سطح ۲۶۵۰۰تومان بالا خواهد رفت و اگر در این مدت خبر مثبتی از برجام منتشر نشود و بازارساز نتواند با این روند مقابله کند، دلار رقم‌های بالاتری را خواهد دید؛ در مقابل با ورود سیگنال‌های کاهشی به بازار، این ارز به محدوده قبلی یعنی ۲۵۳۰۰ تا ۲۵۷۰۰تومان بازخواهد گشت.

منبع: اقتصاد نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها