|
کدخبر: 188823

آخرین قیمت مرغ در بازار ( ۵مرداد)

به گفته مشاور عالی اتحادیه مرغداران گوشتی، قیمت مرغ گرم برای مصرف کننده نباید بیشتر از ۲۵ تا ۲۶ هزار تومان باشد. با وجود این، قیمت مرغ امروز ۵ مرداد ۱۴۰۰، بین ۳۷ تا ۴۰ هزار تومان بود.

اصناف آخرین قیمت مرغ در بازار ( ۵مرداد)

 محمدعلی کمالی، در پاسخ به این سوال که چرا قیمت مرغ به ۴۰ هزار تومان رسیده است، گفت: تولیدکنندگان باید به میزان نهاده‌ای که دریافت می‌کنند و مقداری جوجه‌ای که می‌ریزند مرغ زنده با قیمت مصوب ۱۷ هزار و۱۰۰ تومان تحویل دهند. همچنین تولیدکنندگان، صاحب مرغ‌هایشان تا درب مرغداری هستند و اینکه بعد از آن چه اتفاقی می‌افتد در مسئولیت آنها نیست.

وی ادامه داد: اینکه بعد از کشتار چگونه بخشی از مرغ‌ها از شبکه خارج می‌شوند یا در مسیر عمده‌فروشی تا خرده‌فروشی چه بر سر آنها می‌آید برای ما نیز جای سوال دارد، زیرا بخشی از مرغ‌هایی که با قیمت‌های بعضا ۴۰ هزار تومان فروخته می‌شود برچسب تنظیم بازار دارد.

قیمت تمام شده مرغ زنده، کیلویی ۱۹ هزار و ۹۰۰

کمالی به اشاره به اینکه در بخش تولید با چالش‌هایی مواجه هستیم، تصریح کرد: گرمای هوا باعث شده که ۱۱۳ میلیون جوجه به درستی وزن نگیرند و تولید کمتر شود. از طرفی افزایش قیمت سویا، ذرت، جوجه یکروزه و افزایش کرایه‌های حمل و نقل هزینه تولید را بالا برده است و در حال حاضر قیمت تمام شده مرغ زنده برای تولیدکنندگان کیلویی ۱۹ هزار و۶۰۰ تا ۱۹ هزار و ۹۰۰ تومان است.

وی اضافه کرد: با این حساب قیمت مرغ گرم برای مصرف کننده نباید بیشتر از ۲۵ تا ۲۶ هزار تومان باشد.

مشاور عالی اتحادیه مرغداران گوشتی در پاسخ به این سوال که این ۱۴ هزار تومان اختلاف قیمت از تولید تا مصرف به جیب چه کسی می‌رود، گفت: قیمت‌های بالای مرغ اصلا مورد تایید ما نیست و به نظر می‌رسد عده‌ای دلال و واسطه مرغ‌ها را به هر طریقی خارج از شبکه کشتار و با قیمت های بالا به فروش می‌رسانند (ایسنا).

بازار مرغ به کدام سو می‌رود؟

در همین رابطه، سیداصغر حسینی‌بهارانچی، رئیس اتحادیه فروشندگان گوشت قرمز، مرغ و تخم‌مرغ اهواز نیز گفت: با توجه به شرایط به وجود آمده در بازار مرغ، به آینده این بازار خوشبین نیستم و تقریبا وضعیت آینده بازار مرغ نامعلوم است.

این فعال صنفی با اشاره به افزایش قیمت مرغ در بازار گفت: هر کیلوگرم مرغ بین ۳۶ تا ۳۷ هزار تومان به دست فروشندگان می‌رسد که این افزایش قیمت به دلیل کمبود جوجه یک‌روزه و کاهش میزان تولید مرغ در بازار است.

وی افزود: با توجه به شرایط به وجود آمده در بازار مرغ، به آینده این بازار خوشبین نیستم و تقریبا وضعیت آینده بازار مرغ نامعلوم است.

رئیس اتحادیه فروشندگان گوشت قرمز، مرغ و تخم‌مرغ اهواز تصریح کرد: با توجه به وضعیت موجود در بازار مرغ، بعید است که قیمت مرغ در آینده کاهش یابد.

حسینی‌بهارانچی با اشاره به قیمت مصرف‌کننده مرغ ادامه داد: فروشندگانی که با وجدان هستند مرغ را به قیمت ۳۷ تا ۳۸ هزار تومان و فروشندگانی که وجدان کمتری دارند مرغ را به قیمت ۳۹ هزار تومان و یا بیشتر در بازار می‌فروشند.

وی با اشاره به تاثیر توزیع مرغ منجمد در بازار عنوان کرد: اگر مرغ منجمد به طور مداوم در بازار توزیع شود می‌تواند روی قیمت مرغ کشتار روز تاثیرگذار باشد.

رئیس اتحادیه فروشندگان گوشت قرمز، مرغ و تخم‌مرغ اهواز با اشاره به قیمت مرغ منجمد در بازار گفت: هر کیلوگرم مرغ منجمد دولتی در بازار، ۱۹ هزار و ۹۰۰ تومان است و قیمت هر کیلوگرم مرغ منجمد آزاد به طور متوسط بیش از ۳۲ هزار تومان است (ایسنا).

منبع: تجارت‌نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها