|
کدخبر: 159093

برخورد جدی با فروشندگان متخلف مرغ

مدیرکل دفتر برنامه ریزی وزارت صمت گفت: عدم فروش مرغ توسط هر واحد صنفی بر خلاف داشتن مرغ، تخلف بوده و بازرسان سریعا به همراه قاضی در محل مستقر می شوند.

اصناف برخورد جدی با فروشندگان متخلف مرغ

سعید صارمی درگفت و گویی در خصوص عدم فروش مرغ در چهاراه خورشید، اظهار داشت: اگر مرغ دارند و نمی فروشند، صددرصد تخلف بوده و همین الان بازرسان ١٢٤ به همراه قاضی به محل اعزام می شوند و مغازه پلمب می شود.

وزارت- صمت-صارمی

وی ادامه داد: اما اگر مرغ ندارند و نمی فروشند، باید بررسی شود که آیا مرغ مورد نیاز از سوی سازمان جهاد کشاورزی به واحد های صنفی توزیع کننده، عرضه شده است یا خیر؟باید بدانیم که نیاز روزانه مرغ ٧ هزار تن است که ۲هزار تا از این میزان نیاز استان تهران است. اگر این میزان تولید و توزیع می شود، باید قیمت با نرخ مصوب ۲۰ هزار و ۴۰۰ تومان به مصرف کننده عرضه شود.

معاون برنامه ریزی، تنظیم و توزیع ستاد تنظیم بازار در پاسخ به این سوال که آیا این ٧ هزار تن نیاز روزانه تولید می شود، ادامه داد: بر اساس آمار با ۱۳۰ میلیون جوجه ریزی، نیاز ٧ هزار تنی مرغ تولید می شود.

وی در پاسخ به این سوال که شما می گویید اگر نیاز ۱۲۰۰ تنی استان تهران به مرغ تأمین می شد، قیمت آن با نرخ مصوب به فروش می رسید، یعنی الان این میزان تأمین نمی شود که نرخ آن بیش از مصوب عرضه می شود، گفت: می توانید بررسی کنید، ببینید.

وی در پایان تأکید کرد: اگر واحد صنفی علی رغم داشتن مرغ، از فروش امتناع می کند، قطعا با آنها برخورد و واحد مورد نظر پلمپ می شود.

برخی مغازه های مرغ فروشی در سطح شهر تهران از فروش مرغ با قیمت مصوب امتناع می کنند و حتی دیگر همکاران خود را به سرپیچی از این قیمت و عدم عرضه مرغ ترغیب می کنند.

منبع: تسنیم
  • ناشناس ارسالی در

    کسبه را جریمه نقدی کنید و انها از ملت می گیرند...

  • کیا ارسالی در

    چرا بیخود دروغ میگید؟ الان توی شهرک محلا تی دارن مرغ رو کیلویی سی و پونصد میفروشن پس بازرساتون کجان؟ آهان خوابن طبق معمول

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها