|
کدخبر: 158971

اقدامی برای حذف دلالان از بازار گوشت

مدیر عامل اتحادیه دام سبک از آغاز خرید تضمینی دام خبر داد و گفت: با آغاز خرید تضمینی دام و حذف واسطه و دلال، بازار گوشت به تعادل می‌رسد.

اصناف اقدامی برای حذف دلالان از بازار گوشت

مجتبی عالی مدیر عامل اتحادیه دام سبک از آغاز خرید تضمینی دام سنگین خبر داد و گفت: خرید تضمینی دام سنگین از استان مازندران آغاز شد و همواره برنامه ریزی کرده‌ایم که در استان‌های مشهد، لرستان، قم و چهارمحال و بختیاری خرید تضمینی انجام شود.

او افزود: هم اکنون هر کیلو گوساله زنده با نرخ ۷۵ هزار تومان از دامداران خریداری می‌شود و گوشت باید با نرخ ۱۰۰ تا ۱۰۳ هزار تومان به دست مصرف کننده برسد.

عالی ادامه داد: با خرید تضمینی دام سبک و سنگین، قیمت گوشت به علت حذف واسطه و دلال به نرخ منطقی خود می‌رسد.

مشکلی در خوداتکایی تولید گوشت نداریم

مدیر عامل اتحادیه دامداران عالی با اشاره به اینکه مشکلی در خود اتکایی گوشت وجود ندارد، بیان کرد: عمده مشکل ما در زنجیره‌های تولید عدم نقدینگی تولیدکنندگان است.

او از پلاک کوبی ۱۷ میلیون و ۱۰۰ هزار دام خبر داد و گفت: از ۱۷ میلیون و ۹۰۰ هزار راس دام، ۱۲ میلیون و ۷۰۰ هزار دام سبک و حدود ۵ میلیون دام سنگین پلاک کوبی شده است.

مدیر عامل اتحادیه دامداران در پایان با بیان اینکه پلاک کوبی در راستای بیمه شدن زنبورداران انجام شده است، تصریح کرد: دولت در این بخش برنامه‌ریزی خوبی برای حمایت از تولیدکنندگان دارد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها